גזרת הלקים היא אחת הסוערות והיצירתיות בתחום הטיפוח כולו. אחרי שחברות כמו Essie ו-O.P.I הפכו את השוק לחגיגה מגוונת של צבעים עם שמות מוצלחים ושיתופי פעולה עם גופים ענקיים כמו דיסני, נדמה שהתחרות על היציאה הכי ביזארית בקצות האצבעות רק הולכת והופכת צמודה יותר.

מה לא היה לנו כבר - מלקים מתפצפצים ועד מדבקות מודפסות שמחזיקות כמה חודשים - והנה עכשיו, כמה חברות בחו"ל מצליחות להרחיב עוד יותר את מסגרות החשיבה על לקים ועל החושים שהם מעוררים.

אחד החושים שהופך למטרה יותר ויותר רצינית לאחרונה הוא חוש הריח. אחרי שחברת רבלון הוציאה בתחילת השנה ליין של לקים ריחניים בניחוחות מסטיק, תפוז, ים וסוכריה על מקל, מצטרפות עוד חברות מעבר לים לפסטיבל הניחוחות. חברת Mattese Elite, שנמכרת ברשת חנויות הטיפוח הניו יורקית Ricky's, הוציאה הקיץ ליין לקים תחת השם Happy Hour בניחוחות מעולם הקוקטיילים. בין היתר, ניתן למצוא שם לק בריח טקילה, מרטיני תפוח וקוסמופליטן, בגוונים זוהרים ונוצצים. גם חברת Crayola, שעוסקת בדרך כלל בעפרונות צביעה, חוברות וציוד לילדים, הוציאה ליין לקים בצבעי בסיס ובריחות בסיסיים קצת פחות - ענבים, מסטיק, אוכמניות ותפוז.

למי שחפצה בניחוח מתוחכם יותר וחצתה את גיל 10, רשת חנויות הלייף סטייל הנחשקת מארצות הברית Anthropology, שיש לה כבר שלושה סניפים אירופאים הממוקמים בלונדון, בישרה לפני זמן מה על לק ריחני חדש, במסגרת שיתוף הפעולה הבלעדי בין הרשת למותג הלקים של המעצבת הגרפית ג'יין שוב,StrangeBeautiful. הלק השקוף, פרט שמצביע על כך שהניחוח הוא הסגולה המרכזית שלו, מצטיין בריח ששמו Violet Leather, המשלב תווים של עור ושורש ילנג ילנג. הלק, שיכול לשמש כפיניש ללקים אחרים, מבטיח להישאר ריחני במהלך כל היום. ברבלון, החברה שהתחילה את כל המהומה, מבטיחים הילה שהורגת ריח סיגריות ומשפרת מצב רוח במשך לא פחות משלושה ימים.

ואם כבר הזכרנו את החברה StrangeBeautiful, שמסתמנת כבית ללקים עם עודף אינטליגנציה, נראה כי כעת היא החליטה לקחת את השגעון צעד נוסף קדימה, תוך שהיא מתגרה בכוונה תחילה במיצי הקיבה של הצרכניות. הקולקציה החמישית של המותג, שיצאה במהדורה מוגבלת, מכונה על ידי היוצרת "סוטה" ומציעה שמונה גוונים המתבססים על מקורות השראה משונים להחריד. מוכנות? ספר תנ"ך משומש, צלקת מגלידה, והיום האחרון של המחזור. ממש כך. הלקים האלה, שלמזלם לא מריחים כמו הגוונים שלהם, בהחלט מהווים צעד הצידה מהשפה העולצת-מתחכמת שחברות הלקים הגדולות אימצו לעצמן בשנים האחרונות. מה הלאה? לק בריח מוגלה? בגוון של סחבה מלוכלכלת? הפעם באמת קשה לדעת.