כאילו שחום הקיץ לא גורם לנו ממילא לצפות לחורף, השבוע סיפקה חברת האיפור M.A.C סיבה נוספת לקוות שבקרוב יגיע פברואר. ההודעה לעיתונות בישרה בקול תרעוה כי בתחילת 2012 יתפרסמו תמונות הקמפיין החדש של ליין הליפסטיקים והגלוסים Viva Glam של החברה, אשר כמיטב המסורת במותג, כל ההכנסות ממנו יועברו לקרן האיידס של החברה.

קרן האיידס של M.A.C, שהוקמה בשנת 1994, תומכת בנשים, גברים וילדים שחיים עם הנגיף. בכל שנה יוצאים בליין ליפסטיק וגלוס בגוון מסוים, כשהם מגובים במפורסמים נבחרים. אלה מצטלמים לקמפיין צבעוני במיוחד בניצוחם של הצלמים הכי מבוקשים בשוק, העיתונות חוגגת את הקמפיין הנוצץ מחד והסוציאלי מאידך, הקהל מצביע ברגליים, כלומר בשפתיים, וקופסת הצדקה של החברה רושמת רווח חשוב. בין האושיות שנרתמו לקמפיינים המשלבים איפור ורצון טוב אפשר למצוא את פמלה אנדרסון, אלטון ג'ון, דיטה פון טיז ועוד רבים וטובים, ובשנה הבאה אל הרשימה המכובדת הזו יצטרפו הראפרית ניקי מינאג' והזמר הפורטוריקני ריקי מרטין.

שני הפרזנטורים החדשים מחליפים את ליידי גאגא, שצולמה בשנה שעברה באווירה על-טבעית ואוורירית, וקודם לכן השתובבה עם סינדי לאופר. ההקבלות בין הצמד הנוכחי לקודמו מעוררות מחשבה - מינאג' הטרנדית והאולטרה-צבעונית הוכרזה כאן לא מזמן כיורשת פוטנציאלית של גאגא, והיא כנראה התקווה החדשה של M.A.C לדמות חזקה, קולנית ועסיסית דוגמת פמלה אנדרסון או כריסטינה אגילרה, גם היא ממשתתפות הקמפיין לאורך השנים.

מעניינת מכך היא הבחירה במרטין, גם הוא, כמו סינדי לאופר, דמות שנשלפה עמוק מהבוידעם של עולם הפופ. כמו - אבל לא בדיוק. מאז יציאתו המתוקשרת מהארון במרץ בשנה שעברה, במסגרתה הכריז באתר הרשמי שלו: "אני גבר הומוסקסואל בר מזל. אני גאה במי שאני", שוב הפך מרטין, שמאז שנות ה-90 המאוחרות כוכבו דעך לאטו, לחביב הברנז'ה ההוליוודית.

פרגי בקמפיין של ויוה גלאם משנת 2008
פרגי בקמפיין של ויוה גלאם משנת 2008

האוטוביוגרפיה של מרטין, שנקראת בצניעות תהומית פשוט Me, יצאה בטיימינג מופלא כמה חודשים אחרי השינוי התדמיתי הגדול והפכה לרב מכר. מרטין הוזמן להצטרף לקמפיין חברתי The Movement For More Birthdays להעלאת המודעות לסרטן, והפך לדמות רצויה מתמיד באירועים ובטקסטים נוצצים. במקביל, קיבל מרטין חיבוק חם מהקהילה ההומו-לסבית בארצות הברית, ובמרץ האחרון זכה בשני פרסים בטקס פרסי המדיה GLAAD, המציין לשבח מפורסמים שתרמו למאבק בסטריאוטיפים ולחיזוק הקהילה בתקשורת.

בימים אלה מרטין בן ה-39 נראה טוב מהרגיל ומדגמן גזרה מסוקסת, זיפים סקסיים ושיזוף לטיני לוהט. ההצטרפות שלו למינאג', שתספק את הזווית הזרחנית והקאמפית של הקמפיין החדש, היא ככל הנראה על תקן נציג הקהילה ההומואית, שמודעותה לקרן האיידס חשובה ל-M.A.C. סביר להניח שגוון הליפסטיק החדש יקבע לפי טעמה של מינאג' (תנו לנו לנחש - זה יהיה גוון פוקסיה לוהט), ובכל זאת - השילוב בינה לבין מרטין לבין הצלם דיוויד לה שאפל הפרובוקטיבי מעורר סקרנות עד אין קץ. שיהיה פה כבר פברואר.