"נעבור את זה ביחד": עסקים שקיבלו הקלות מפייסבוק ומקבוצת Zap

קבוצת האתרים והפורטלים הצטרפה גם היא ליוזמה החשובה שנועדה לעזור לעסקים קטנים ובינוניים, והחליטה על שורת הטבות. איזה חברות כבר נהנות מהן?

בשיתוף פייסבוק ישראל

|

29.03.20 | 15:29

מנות של קפה דניה, ירושלים. "צריך להישאר אופטימיים ולא להרים ידיים"
מנות של קפה דניה, ירושלים. "צריך להישאר אופטימיים ולא להרים ידיים"
מנה של בשרים 206, תל אביב. "אהבה אמיתית למקצוע וללקוחות"
מנה של בשרים 206, תל אביב. "אהבה אמיתית למקצוע וללקוחות"

מאת גלי לויטה-ליבוביץ

 

המשבר החמור שאליו נקלע המשק הישראלי בשל מגפת הקורונה, גורם לחברות גדולות לעזור לעסקים קטנים ובינוניים שמצויים בקשיים כבדים. זאת, במסגרת הקמפיין זה העסק של כולנו, שיזמה פייסבוק ישראל בשיתוף עם ארגון להב ושמחבר בין קהילות פייסבוק, משפיענים ועסקים גדולים לבין עסקים קטנים במטרה לעזור להם לקבל חשיפה.

 

עד כה הצטרפו ליוזמה מספר חברות גדולות, בהן max, רפאל, ישראכרט וגם קבוצת Zap, המאגדת יותר מ-20 אתרי אינטרנט ופורטלים שונים מעולמות תוכן מגוונים. הקבוצה החלה את דרכה כחברת דפי זהב ב-1968 והפיקה מדריכי טלפון שכללו מידע על עסקים מכל רחבי הארץ. המטרה הייתה לפתוח בפני עסקים קטנים ובינוניים אפשרויות פרסום ומידע, שעם הקדמה הטכנולוגית התפתחו לכדי פלטפורמת פרסום חדשנית באינטרנט ובסלולר. כיום מהווה פעילותה של הקבוצה פלטפורמה פרסומית רחבה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ותומכת בצמיחתם.

 

בעקבות משבר הקורונה השיקה החברה את שירות Zap commerce now, המאפשר הקמה עצמית של אתר סחר בסיסי מהיר, כולל אפשרות תשלום וסליקה, והחלה להעניק הטבה של 1,500 שקל לשירות החדשZap Shop , הכולל הקמה ותפעול של אתר סחר מקצועי בליווי צמוד של Zap לעסקים (1,300 שקל במקום 2,800). הקבוצה גם נותנת שלושה חודשי שימוש חינם בפלטפורמת ניהול הלקוחות Zap clients והטבות בפרסום ובשיווק של העסק בפלטפורמות השונות. היא גם הקימה אתר ייעודי מבוסס מיקום במסגרת דפי זהב, שירכז את כל העסקים שמציעים שירות עד הבית לפי סיווגים שונים.

 

משלוח של מסעדת ביג בורגר. "תגברנו את המערך"
    משלוח של מסעדת ביג בורגר. "תגברנו את המערך"

     

    מסעדת ביג בורגר

     

    זהו אחד העסקים שנהנים מההטבות האלה עכשיו. בבעלות המסעדה שביהוד, שמציעה מזון מהיר, נמצא דניאל לוי (31), תושב העיר. "כמו כל ענף המסעדנות, גם אנחנו הושפענו ממשבר הקורונה", הוא אומר. "בעקבות זאת תגברנו את מערך המשלוחים והגדלנו את הרדיוס. אני מקווה שכולנו נעבור את זה ביחד, ובעזרת השם נחזור מהר לשגרה. בינתיים אפשר להרוויח זמן עם המשפחה ולהסתכל על חצי הכוס המלאה".

     

    העסק של שלמה בן שושן. "ייעוץ טלפוני ושירות עד הבית"
      העסק של שלמה בן שושן. "ייעוץ טלפוני ושירות עד הבית"

       

      שלמה בן שושן – פרקטים ודקים

       

      עסק נוסף שנהנה מההטבות הוא החברה המשפחתית הזו מחיפה, שנוסדה ב-1971 ושמייבאת, משווקת ומתקינה מבחר משטחים וחיפויי רצפה וקירות. הבעלים הוא שלמה בן שושן, בשנות ה-60 לחייו, נשוי ואב לחמישה, שגר בחיפה.

       

      "העסק שלנו נפגע", הוא אומר, "אבל אנחנו פותחים אותו מדי יום בשעות הבוקר וממשיכים לספק ללקוחות שלנו את כל מה שהם צריכים. אנחנו גם דואגים לספק בזמן סחורה שהוזמנה לקראת פסח. מי שנמצא בבידוד ולא יכול להגיע, מוזמן להתקשר ולקבל ייעוץ טלפוני ושירות עד הבית. חשוב לנו להיות קשובים ללקוחות גם בזמנים אלה ולהיות זמינים בכל שעה על מנת לספק את הצרכים שלהם".

       

      פעילי האגודה לאזרח הוותיק בבת ים מבקרים בכנסת. "רוב העובדים הוצאו לחל"ת"
        פעילי האגודה לאזרח הוותיק בבת ים מבקרים בכנסת. "רוב העובדים הוצאו לחל"ת"

         

        האגודה לאזרח הוותיק בבת ים (ע"ר)

         

        גם האגודה לאזרח הוותיק בבת ים, הפועלת למען רווחתם של קשישי העיר, נהנית מההטבות של Zap. האגודה הוקמה ב-1983, והמנכ"לית שלה היא עינת בירן, תושבת בת ים, המדווחת שפעילות האגודה הצטמצמה באופן משמעותי מאז פרוץ המשבר: מרכזי היום סגורים, ומחלקים מנות אוכל רק ל-55 קשישים, בגילאים 80 עד 100, מתוך 320 שמקבלים אותן בימי שגרה. "רוב העובדים הוצאו לחל"ת, לצערנו", אומרת בירן. "אני מקווה שנשרוד, ושאחרי המשבר נוכל לחזור לפעילות".

         

        ויש לה בקשה מיוחדת לרשויות: "השאירו את פעילותה של התחבורה הציבורית כדי שעובדים חיוניים כמו המטפלות שלנו יוכלו להגיע לעבודה".

         

        שגיא כהן. "מאמינים שהחזקים ישרדו"
          שגיא כהן. "מאמינים שהחזקים ישרדו"

           

          קפה דניה

           

          עוד עסק ברשימה הוא רשת בתי הקפה הירושלמית, שנפתחה ב-2015 ושמנוהלת על ידי שלושה שותפים: האחים עידן (33) ושגיא (29) כהן ובן דודם ברק (34). הרשת מונה כיום שני סניפים – בבית הכרם ובגבעת שאול. "נכנסנו לתחום המסעדנות עם אהבה גדולה והרבה מחשבה על כל הפרטים", הם אומרים. "כל אחד מאיתנו מביא את הכלים ואת הידע שלו, ואנחנו נהנים לראות את הלקוחות מרוצים וחוזרים אלינו".

           

          אבל כיום יש פחות לקוחות. הרבה פחות. "מדובר במשבר כלכלי ומנטלי גדול מאוד", אומרים בעלי הרשת, "ואנחנו מאמינים שהחזקים ישרדו. בינתיים, סניף גבעת שאול סגור, וסניף בית הכרם פתוח למשלוחים ולהזמנות טייק אווי באזור ירושלים בלבד. הוצאנו כ-80 עובדים לחל"ת, אבל קידמנו יוזמות חדשות בתחום המשלוחים והטייק אווי, כולל הטבות ללקוחות עם כל משלוח שיוצא מהמסעדה. בנוסף, דאגנו לשיפור איכות האריזה ורמת המשלוחים. אנחנו מאמינים שצריך להישאר אופטימיים ולא להרים ידיים. קשר טוב עם הלקוחות הוא קריטי לעסק חזק ובריא לטווח הארוך".

           

          דודי פורז. "הכל מאוד סטרילי"
            דודי פורז. "הכל מאוד סטרילי"

             

            בשרים 206

             

            גם המסעדה התל-אביבית נמנית עם מקבלי ההטבות. זוהי מסעדת גריל שנוסדה לפני יותר מ-30 שנה, ובעליה מצהירים שהיא פועלת לאורך השנים על פי העקרונות הללו: איכות ודיוק, אירוח לבבי, מנות איכותיות, מקצועיות ושירות איכותי ללא פשרות. אומר הבעלים, דודי פורז (48) מקריית אונו: "תפיסת העולם שלנו, המגובה בעשרות שנות ניסיון ובאלפי לקוחות מרוצים, נובעת מאהבה אמיתית למקצוע וללקוחות. בתקופה הזו של הקורונה אנחנו שומרים יותר על היגיינה, גם במסעדה וגם בקרב השליחים. כולנו עובדים עם כפפות, כל עובד עובר בדיקת חום, בסוף כל יום אנו מחטאים את המסעדה, והכל מאוד סטרילי".

             

             

               

              החנות שלו קיבלה חיבוק. הקליקו על התמונה:

               

              "החנות מסומנת בפסים". הקליקו על התמונה
              "החנות מסומנת בפסים". הקליקו על התמונה

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד