פייסבוק ישראל ביקשה - וחברת האשראי נתנה מתנה לעסקים קטנים

בגדים יד שנייה, מגנטים וקנבסים מעוצבים, מוצרים לתינוקות, אתר הדרכות חינמיות, מסעדת שף וסושי - אלה חמשת העסקים שקיבלו סיוע מחברת max עקב המשבר הכלכלי

בשיתוף פייסבוק ישראל

|

23.03.20 | 11:53

צוות השיווק העסקי של חברת max. "החלטנו לשים דגש על עסקים בעלי ערך חברתי או סביבתי"
צוות השיווק העסקי של חברת max. "החלטנו לשים דגש על עסקים בעלי ערך חברתי או סביבתי"
מאיה ביאליק. "החלטתי לשלב שתי אהבות"
מאיה ביאליק. "החלטתי לשלב שתי אהבות"
"elysium". "פתאום כולם מבינים כמה זה חשוב"
"elysium". "פתאום כולם מבינים כמה זה חשוב"
דוכן של "עיצוב עולם". "אנחנו חוששים מאוד שהפעילות תצטרך להיפסק"
דוכן של "עיצוב עולם". "אנחנו חוששים מאוד שהפעילות תצטרך להיפסק"
 

מאת גלי לויטה-ליבוביץ

 

המשבר הכלכלי שהמשק חווה בימים אלה גורם לחברות גדולות לעזור לעסקים קטנים ובינוניים שנקלעו לקשיים כבדים. זאת, במסגרת הקמפיין זה העסק של כולנו שיזמה פייסבוק ישראל עם ארגון להב ושמחבר בין קהילות פייסבוק, משפיענים ועסקים גדולים לבין עסקים קטנים במטרה לעזור להם לקבל חשיפה. עד כה הצטרפו ליוזמה מספר חברות, בהן ישראכרט, רפאל וגם max – חברת שירותים פיננסיים, המציעה מגוון של שירותי אשראי, ושעד כה הנפיקה יותר משני מיליון כרטיסים ממותגי ויזה ומאסטרקארד. בשנים האחרונות החברה עומדת במקום הראשון בקצב גידול כרטיסי האשראי שהיא מנפיקה מבין החברות הישראליות.

 

max, שבראשה עומדים היו"ר ירון בלוך והמנכ"ל רון פאינרו, החליטה לגבש שורת הקלות והטבות ללקוחותיה כדי לסייע להם לצלוח את תקופת אי-הוודאות הנוכחית. "העסקים הקטנים נמצאים היום במציאות קשה ומאתגרת במיוחד", אומרת שרי כרמל, מנהלת סושיאל וקריאייטיב דיגיטלי בחברה, "וחשוב לנו לסייע להם". היוזמה, לדבריה, הייתה של פייסבוק ישראל, שפנתה להנהלת max, וזו החליטה לבחור חמישה עסקים קטנים מבין הלקוחות ולתת להם פרסום במתנה בעמוד הפייסבוק של max עסקים. "החלטנו לשים דגש על עסקים בעלי ערך חברתי או סביבתי, שמציעים שירותים שרלוונטיים גם בזמנים אלה", אומרת כרמל.

 

מירב לביא. "יחסים מאוזנים עם ארון הבגדים"
    מירב לביא. "יחסים מאוזנים עם ארון הבגדים"
     

     

    newish

     

    אחת מאותן חברות שזכו לתמיכה, היא newish לבגדי ילדים יד שנייה שבבעלות טל גורן (36), אם לשלושה, ומירב לביא (51), אם לשניים, שתיהן תושבות תל אביב. החברה הוקמה במטרה ליצור אלטרנטיבה צרכנית ואחראית לרכישת בגדי ילדים במצב חדש ובמחיר הוגן וכן לספק ללקוחות חוויית קניה מהנה ואסתטית. "השאיפה שלנו היא לעזור להורים ליצור יחסים מאוזנים עם ארון הבגדים של הילדים", הן אומרות, "בלי להתפשר על סטייל ואיכות".

     

    משבר הקורונה תפס את השתיים בעיצומה של השקת קולקציית האביב ובגדי החג לפסח ולקראת יישום שיתופי פעולה שתוכננו לחופשת החג. "הפעילות כרגע בהקפאה כללית, וכמעט אין הזמנות", אומרות גורן ולביא. "ההורים, שהם קהל הלקוחות שלנו, עסוקים בהסתגלות למצב, וכולם מנסים ליצור שגרה משפחתית חדשה. זה ברור לנו מעצם היותנו אמהות לילדים. אנחנו מנצלות את הזמן לאריזת בגדי החורף ולבניית קולקציות למועדון הלקוחות שלנו. אנחנו אופטימיות מטבענו ויודעות שבקרוב נחזור לרקוד עם המגהץ".

     

    ויש להן גם טיפ: "זה זמן מצוין למיין ולסדר את ארון הבגדים יחד עם הילדים כחוויה כיפית של מדידה ומשחק. המשבר הזה הוא גם הזדמנות מצוינת לשיחה על היחסים שלנו כבני אדם עם הטבע ועל צרכנות אחראית ומדויקת".

     

    נועם אביטל. "בעיקר בדוכנים ובקניונים"
      נועם אביטל. "בעיקר בדוכנים ובקניונים"

       

      עיצוב עולם

       

      העסק השני שנבחר על ידי חברת הפתרונות הפיננסיים, עיצוב עולם, מייצר קנבסים ומגנטים מעוצבים, והכנסותיו מוקדשות לעזרה לחיילים בודדים במסגרת המיזם החברתי וקהילת הפייסבוק "אנשים טובים למען חיילים בודדים". מי שהקים את העסק היה חייל בודד בעצמו – נועם אביטל (28), נשוי ואב לילד, תושב נתניה. "העסק פועל ועובד בעיקר בדוכנים בקניונים", הוא אומר. לדבריו, באתר החברה ניתן להזמין גם עכשיו מגנטים וקנבסים בעיצובים מקוריים ובייצור כחול לבן המתאימים כמתנה לבית לפסח וגם כשי לעובדים.

       

      אביטל חושש מפגיעה בהכנסות, מה שיפגע בעזרה שמקבלים החיילים הבודדים. "אנחנו חוששים מאוד שהפעילות תצטרך להיפסק בעקבות המצב", הוא אומר. הטיפ שלו: "אמונה".

       

      נטע ותומר אסרף עם ילדיהם. "חושבים על יוזמות חדשות"
        נטע ותומר אסרף עם ילדיהם. "חושבים על יוזמות חדשות"

         

        elysium

         

        נטע (34) ותומר אסרף (36), הורים לשניים ממבשרת ציון, הם הבעלים של המותג elysium – עולם בריא לתינוקות, שקיבל גם הוא נבחר על ידי max. זהו עסק משפחתי למוצרי היגיינה לתינוקות, העשויים מחומרים טבעיים ואקולוגיים. הוא הוקם לפני ארבע שנים, כשבני הזוג חיפשו מוצרים טבעיים ואיכותיים לבן הבכור שלהם. כל המוצרים מיוצרים בארץ, מודבקים ונארזים על ידי בוגרים בעלי מוגבלויות בשיתוף פעולה עם עמותת גשר לשיקום.

         

        "משבר הקורונה פגע בנו", אומרים בני הזוג. "המכירה לרשתות התינוקות, לבתי טבע ולחנויות הצטמצמה, וכך גם המכירות לצרכן. יחד עם זאת, המשבר חיזק את המסר המרכזי שלנו, שתומך בהיגיינה ובשמירה על הניקיון. פתאום כולם מבינים כמה זה חשוב. אנחנו חושבים כל הזמן על יוזמות חדשות ועל מוצרים חדשים וטבעיים שייתנו את המענה הנכון ביותר להורים ולילדים".

         

        מאיה ביאליק. "הזדמנות ללמוד ולצמוח"
          מאיה ביאליק. "הזדמנות ללמוד ולצמוח"

           

          מקום ברשת

           

          הבעלים היא מאיה ביאליק (36) רווקה מנס ציונה, והעסק שלה, מקום ברשת, הוא אתר קורסים והדרכות חינמיות אונליין לבניית אתרים בוורדפרס, שהוקם לפני שש שנים. "היה לי ניסיון רב בבניית אתרים וגם רקע בהדרכה, אז החלטתי לשלב שתי אהבות", היא אומרת.

           

          על משבר הקורונה אומרת ביאליק: "מאחר שמהות העסק שלי היא הדרכות וקורסים אונליין, אז לכאורה, הכל כרגיל: אני ממשיכה לבנות הדרכות ולפתח תכנים כמו תמיד. עם זאת, אני מנסה ליצור תכנים קונקרטיים שמתאימים לתקופה, כמו לימוד של בניית חנות אינטרנטית, וזאת כדי שבעלי עסקים יוכלו לעבור לאונליין כמה שיותר מהר ולצמצם הפסדים. האתגר הגדול שלי בימים אלה הוא הניסיון לפתח משמעת עצמית של עבודה מהבית. אני רגילה להקציב כמה שעות בשבוע לעבודה אינטנסיבית בבתי קפה, וזה עובד נהדר. עכשיו אני נאלצת להתמודד עם הסחות דעת ועם קושי לעבוד בלי יכולת לצאת להתאוורר, חוץ מלהוריד את הכלבה פעמיים-שלוש ביום. זה לא פשוט, אבל ברור לי שלאנשים אחרים יש קשיים הרבה יותר גדולים, אז אני לא יכולה להתלונן".

           

          הטיפ שלה: "קחו את התקופה שנכפתה עלינו כהזדמנות ללמוד ולצמוח. כל הדברים ששמרתם בצד, ושאמרתם לעצמכם שיום אחד תעשו – עכשיו הזמן לעשות אותם. כדאי גם לשלב בלו"ז טווח זמן להאזנה לפודקאסטים, ללמידת מיומנות חדשה ולצפייה בהרצאות, בהדרכות ובקורסים. בטווח הרחוק זה ישתלם".

           

          מסעדת Frame. "תגברנו את מערך המשלוחים"
            מסעדת Frame. "תגברנו את מערך המשלוחים"

             

            מסעדת Frame

             

            מסעדת Frame , שהיא מסעדת שף וסושי בר ברמת החייל בתל אביב, פועלת 17 שנה, וגם היא נבחרה על ידי max. "החזון שלנו הוא לספק ללקוחות את חוויית המזרח, וזה בא לידי ביטוי בתפריט המגוון שלנו, שבו כל אדם יכול למצוא מנה לטעמו", אומרים הבעלים.

             

            עכשיו המסעדה פועלות במתכונת של משלוחים וטייק אווי בלבד. "תגברנו את מערך המשלוחים", מפרטים הבעלים, "והוצאנו הנחיות ברורות לשליחים בכל הנוגע לשמירה על היגיינה וסטריליות. גם החלטנו לפנק את לקוחותינו עם הטבה בכל הזמנה, ומשלוחים חינם. אנחנו מנסים להשתפר בגזרת המשלוחים בשאיפה להיות הכי טובים, ואנחנו מציעים לכל מסעדה לפעול ככה. המטרה היא לנכס למסעדה לקוחות חדשים לקראת ימים טובים יותר, שיגיעו אלינו, בשאיפה ובתפילה, כמה שיותר מהר".

             

             

               

              מה חושבת סמנכ"לית פייסבוק העולמית על פעילות הרשת החברתית בישראל במשבר הקורונה? הקליקו על התמונה:

               

              שריל סנדברג. "הזדמנות לומר תודה". הקליקו על התמונה
              שריל סנדברג. "הזדמנות לומר תודה". הקליקו על התמונה

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד