

















סבב שבועות האופנה לגברים לעונת סתיו-חורף 2020-21, שהסתיים כעת בפריז, מצביע על שתי מגמות מרכזיות סותרות: חזרה לגבריות מאופקת, אלגנטית ואל גבולות המגדר המוכרים; ומנגד בחינה מחודשת של שאלת הגבריות בעשור החדש. כך, בעוד בתי אופנה כמו AMI, פנדי, ג'קומוס, דיסקוורד ופראדה מציגים שיבה לערכים גבריים עם חליפות מחויטות, פלטת צבעים שקטה וגזרות שמרניות – בתי אופנה כמו גוצ'י, ריק אוונס ולואווה מציבים שאלות על גבריות, נשיות ומה שביניהם. בשבת בבוקר, לדוגמה, נפתחה התצוגה של לואווה עם דוגמן לבוש בשמלה מטאלית כסופה בסילואט של שנות ה-80 מעל חליפת מכנסיים אלגנטית, אנסמבל שחזר יותר מפעם אחת על המסלול.

אלסנדרו מיקלה, המנהל האמנותי של גוצ'י בחמש השנים האחרונות, בחר גם הוא להציב גבריות חדשה על המסלול בליווי מניפסט על חיפוש השראה לקולקציה על ידי התבוננות בבגדי ילדים בשווקים והמנטליות של בני דור המילניום. "בחברה פטריארכלית, זהות מגדרית גברית נוצרת לעתים קרובות על ידי סטריאוטיפים רעילים ואלימים", הסביר המעצב, "מודל גבריות דומיננטי, מנצח ומעיק, מוטל על תינוקות בלידתם. עמדות, שפות ומעשים, מסתיימים בהדרגה עם אידיאל גבריות מאצ'ואיסטית. כל התייחסות אפשרית לנשיות נאסרת באגרסיביות, מכיוון שהיא נחשבת לאיום נגד אישור מוחלט של אבטיפוס גברי שאינו מאפשר שום שונות".
בין אם אתם מאצ'ואיסטים ישראלים או בוכים בלילה אל הכר תוך נפנוף באידיאל הגבר הרגיש – איגדנו עבורכם את הרגעים הגדולים משבועות האופנה לגברים בלונדון, פירנצה, מילאנו ופריז: מהפוני החדש של בלה חדיד, דרך הישראלים שכבשו את המסלול ועד משבר האקלים שכיכב בתצוגות.