כשמנהלת בית הספר הממלכתי ''שקד'' ברעננה ביקשה להפוך את אחת הכיתות למרחב שייתן לילדים השראה, הציע לה אחד ההורים לפנות לדנה קלמנוביץ, הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים, ואם לילד שלומד בבית הספר.
המנהלת הרימה טלפון וקלמנוביץ הרימה את הכפפה, יחד עם שותפתה לעסק, ענבל ילוז תימור. בשגרה הן מתמחות במה שנקרא ''שינויי דיירים'' – שירות שהן נותנות לקבלנים מול רוכשי דירות בפרויקטים חדשים.
כאן דובר במשהו אחר לגמרי: פרויקט התנדבותי, בתקציב מצומצם של 15 אלף שקלים בלבד. הכיתה שקיבלו לידיהן ממוקמת באגף שכבות א'-ב', והמנהלת הסבירה את המטרה: להפוך את הכיתה השגרתית, התכליתית, ל''כיתת הנהגה'' – מרחב שמאפשר לקבוצת תלמידים ליצור, לחשוב יחד ולקבל השראה ליצירה ולחדשנות.
הבקשה היתה להוציא את הלוח והשולחנות הסטנדרטיים, ולעצב פינות שונות לישיבה וחשיבה. שתי המעצבות חזרו אל המנהלת עם שלוש חלופות תמטיות: החלל החיצון, ארצות מסביב לעולם וטבע פראי. ההחלטה התקבלה בשיתוף עם התלמידים, ואלה העדיפו להרגיש קצת בחוץ, ולהקיף את עצמם בדימויים טבעיים וירוקים.
קלמנוביץ וילוז תימור תכננו שלוש צורות ישיבה שנותנות מענה לצרכים שונים: שולחן גדול שנוח גם לעבודה קבוצתית; פינת ישיבה עם ספה מול קיר שכוסה בטפט בהדפס טרופי, כמקום שבו אפשר להציג רעיונות ולהופיע; ואזור של פופים, שבו אפשר להירגע ולהיזרק.
לא מעט דברים – צבע, טפט, ריהוט – נתרמו בידי הספקים שאליהם פנו, או נמכרו במחיר עלות. ''ברגע שאמרנו שזה פרויקט התנדבותי'', מספרת קלמנוביץ, ''כולם פתחו את הלב ונתנו מה שאפשר''. גם הילדים תרמו את חלקם: הם נטלו חלק פעיל בהסבת הכיתה, ועזרו בצביעת הקירות.
הפרויקט הסתיים כחודש לפני חופשת הקיץ. "כשאסנת, המנהלת, נכנסה לכיתה – הבנו מהבעת פניה שהצלחנו במשימה'', מסכמת קלמנוביץ. ''כתבו על זה בעיתון בית הספר, ההתלהבות היתה גדולה. זה סיפוק מטורף. במשך שבוע, אם לא יותר, הסתובבנו עם חיוך. הילד שלי גאה באמא שלו, וזה נתן לנו רצון להמשיך ולתרום. זה פשוט נותן המון, וחשוב מעבר לעבודה היומיומית האינטנסיבית שלנו''.