סרטו הנפלא של לוקה גואדנינו, ''קרא לי בשמך'', כמעט מכאיב ביופיו. יפים הצילום, הדמויות והנוף – וגם הבית שבו מתרחש הסרט. זוהי וילה איטלקית גדולה וישנה, ניצבת כמו אי שלו במרחב ובזמן, המאכלסת משפחה אינטלקטואלית שמתכנסת סביב פסנתר כנף. כל קיר, לכאורה אגבי (כי זה אינו בית ''מעוצב'', לכאורה) תומך בסיפור, ושני החדרים שביניהם מקשר חדר רחצה הם בחירה תכנונית שיש לה תפקיד מפתח בהתקדמותו.
הקרדיטים המתגלגלים בסוף הסרט מגלים שהבמאי אינו חתום על העיצוב, אך נטייתו האסתטית ברורה. לוחות פינטרסט שלמים הוקדשו לסטים המרהיבים של סרטיו השונים. במובן מסוים, התפנית שחלה השנה בעלילה טבעית, ובכל זאת, מפתיעה: גואדנינו פתח, במקביל לקריירה הקולנועית המצליחה שלו (סרטו החדש ''סוספיריה'' מוקרן עכשיו בבתי הקולנוע), בקריירה שנייה, תובענית בפני עצמה – עיצוב פנים.
''סטודיו לוקה גואדנינו'' השלים בינתיים שני פרויקטים: טחנת משי שהוסבה לבית על חופו של אגם קומו בצפון איטליה, והחנות החדש של רשת הקוסמטיקה האוסטרלית ''אסופ'' ברומא. עיצובה של החנות הקטנה משך הרבה תשומת לב, לא רק בגלל מרכיביו המיוחדים – תקרה שנראית כאילו הורכבה ממטאטאים, למשל – אלא בזכות המעצב/במאי שאחראי לו.
הנה המטבח והסלון בבית ששיפץ גואדנינו על חופו של אגם קומו:
שיתוף הפעולה של גואדנינו עם ''אסופ'' התחיל במפגש מקרי בלוס אנג'לס, לשם הגיע כדי לקדם את ''קרא לי בשמך''. הוא לן במלון שבו שהה צוות אסופ, ומייסד החברה, דניס פפיטיס, שלח לו פתק, שבו הביע את הערכתו לעבודתו הקולנועית.
פפיטיס סיפר אחר כך שביקש לשוות לחנות החדשה שלו ברומא, סניף שלישי באיטליה אחרי שניים שנפתחו במילאנו, ''תחושה של סדר נזירי ושלווה''. משם התגלגלה שיחה שבה ''נשבינו ברעיון של רומא האבודה. רומא של שנות ה-50, של המבנים העתיקים שבה, ושל הבתים הכפריים שהקיפו אותה בעבר'', הוסיף גאודנינו באירוע ההשקה של החנות. הוא נענה לאתגר.
אנשי אסופ בדיוק מצאו את המקום המתאים, אחרי שלוש שנים של התלבטויות. הם בחרו בחנות מלבנית באחת מפינותיה של פיאצה סן לורנצו, במרכז העיר. זו הייתה קודם חנות מנורות צפופה, והם הסירו את תקרתה המלאכותית ופתחו מחדש פתח גדול, מוקף אבן, שנחסם באחת מפאותיה.
גואדנינו, יליד סיציליה במקור, החליט על עיצוב שמהדהד חזותית את המבנים העתיקים סביב, את פלטת הצבעים והחומרים שלהם. את ההשראה לרצפת החנות, אבן טרוונטין שנחתכה למעוינים בשני גוונים – אפור כהה ולבן מלוכלך – מצא בכנסייה הסמוכה.
במרכז החנות עומד בלוק של שיש ורוד וירוק כהה. זהו הדלפק, שמעליו יורדת מהתקרה מנורה עגולה, כמו ירח כתום, זוהר. את הקירות מקיפים מדפי עץ בשחור, לבן ואדום, ובשתי פינות הוצבו כיורים גדולים ומחוספסים למראה משיש חולי, עם ברזי נחושת. כאן מוזמנים הקונים להתנסות במוצרי הקוסמטיקה השונים.
התקרה כוסתה בבלוקים של זרדים, בניסיון להזכיר את הגגות שסוככו על הבתים הכפריים סביב לרומא העתיקה. באוויר עומד ניחוח ארומטי עדין, ויחד עם הצבעוניות הרגועה והחומרים הטבעיים, הקרירים, הושגה המטרה: בחנות שורה שלווה.
דירתו של גואדנינו בעיירה קרמה בצפון איטליה, שצולמה בראיון נרחב שנתן ל''ניו יורק טיימס'', היא בעצמה פאר ישן. היא נמצאת בקומתו השנייה של פאלציו מהמאה ה-17, עם תקרות נישאות, חלונות ודלתות עץ מרהיבים. זהו הפרויקט הראשון שלו כמעצב פנים: הוא קנה את הארמון הנטוש ושיפץ אותו לפני כשנתיים. בסלון רהיטים של פיירו קסטליני וקיר כחול שעליו ממוסגרים בדים יפניים מצוירים מהמאה ה-18, ממש כמו בסלון הבית שמצולם ב''קרא לי שמך'', ושמופיע בתמונה שבראש הכתבה. כמו סרטיו, הדירה משדרת חיוניות ותשוקה.
"אני מתעב את הקונספט של יופי למען היופי'', אמר הבמאי בראיון. ''האווירה הכרחית. אבל אני בראש ובראשונה הומניסט, עם משיכה חזקה לאופי''.