לא מתביישות בנשיות: דודו בר אור x אדה קוקוסאר
החבורה הישראלית שהגיעה למילאנו בסוף השבוע (בר רפאלי והסטייליסטים סנדרה רינגלר וסיימון אלמלם) התייצבה להשקת קולקציית הקפסולה של שיתוף הפעולה בין המעצבת דודו בר אור והמעצבת והסטייליסטית הידועה אדה קוקוסאר. קולקציית DODO By Midnight, המורכבת משישה דגמים בלבד, הוצגה על קרוסלה מטאלית שהתאימה לרוח הבגדים: מטאליים, קיטשיים ומסנוורים, כאילו נשלפו ממסיבת דיסקו בשנות ה-80. בראיון ל-WWD הסבירה קוקוסאר כי שיתוף הפעולה בין השתיים למותג Midnight הוא הזדמנות לבצע מהלכים אמנותיים באופנה כמו במעבדה. "זה מאפשר לנו לשחרר את החוקים החברתיים שהוטבעו בנו, ואת המסכה שאנחנו לובשים", אמרה. בר אור, מצדה, הוסיפה פרשנות על הקולקציה הנשית, הרחוקה מהסגנון המזוהה איתה. "אני אישה, ואני לא מתביישת בזה", אמרה. "אני לא צריכה להסתיר את זה".
הפרידה: ג'יג'י חדיד וטומי הילפיגר
לבושה מכנסי עור צמודים בגזרת אופנוענים וחולצת בטן עם הכיתוב THxGH, ראשי התיבות שלה ושל טומי הילפיגר, פתחה ג'יג'י חדיד את התצוגה של מותג האופנה, והובילה אחריה שורה של דוגמנים מפורסמים, ביניהם האחות בלה, האח הצעיר אנוואר וג'רמי מיקס שזה עתה ביקר בארץ – כולם לבושים בקולקציה צעירה בהשראת עולם המרוצים. הקולקציה תיכנס הבוקר לחנויות הילפיגר בעולם, כולל בישראל.
רחפנים, איחורים ומשקפיים: דולצ'ה & גבאנה
סוף השבוע האחרון במילאנו נערך בצל פסטיבל האופנה של דולצ'ה & גבאנה – שהתחיל בערב שבת עם תצוגה סודית למוזמנים ורשימה הולכת וגדלה של ידוענים צעירים על המסלול, והמשיך בתצוגה המרכזית שנערכה יום לאחר מכן והחלה באיחור של כמעט שעה, מה שגרם לאנה ווינטור לקום מכיסאה ולעזוב לאחר 40 דקות של המתנה. הסיבה לאיחור התבררה מאוחר יותר: בעיה טכנית שנוצרה מהבחירה לפתוח את התצוגה בשורה של רחפנים שאחזו בתיקי היוקרה של המותג.
השימוש בטכנולוגיה חדשה והחיפוש אחר גימיקים הפך לעניין קבוע בתצוגות של דולצ'ה & גבאנה, שהיו הראשונים להציב לפני עשור בלוגרים בשורה הראשונה, ובהמשך החליפו את הדוגמניות בבנים ובנות של מפורסמים. הפעם חזרו הדוגמניות לצעוד על המסלול בתצוגה המרכזית, לאחר שהרחפנים פינו להן מקום, והציגו קולקציה צבעונית ופרועה ששילבה אלמנטים של אופנת רחוב (שהזכירו מעט את העיצובים של אלסנדרו מיקלה בגוצ'י) ומשקפי שמש שנראים כאילו הומצאו במיוחד לצילומים ברשתות החברתיות, עם מילים כמו Cool, Love, Boom וכמובן – WooW.
ראשים כרותים ודרקונים: גוצ'י
המעצב של גוצ'י לא עצר בראשים הכרותים, וצירף גם אביזרים כמו דרקונים ונחשים שאחזו הדוגמנים בידיהם, כשראשיהם האמיתיים עטויים טורבנים סיקים ומטפחות פרחוניות – מראה שהזכיר נשים מוסלמיות ממרכז ומזרח אירופה. הבחירה לשלב אלמנטים טעונים דתית וסוציולוגית הציבה את המותג מטרה לביקורת, בעיקר על ידי צעירים מהדור השני למהגרים באירופה, שזעמו על הפיכתם של הסמלים החשובים לאביזר אופנתי, בשעה שהם והוריהם סובלים מאפליה על רקע דתי וגזעני בדיוק בגלל אותם סמלים.
גורים בתוך תיקים: טוד'ס
לחברת האופנה טוד'ס כנראה נגמרו הרעיונות לקידום תיקי היוקרה המאופקים שלהם, אז הם שיגרו אל המסלול ארבע דוגמניות שהחזיקו ביד אחת תיק ובשנייה גור כלבים. די ברור מי גנבו את ההצגה, אך גם נראו מבוהלים מהסיטואציה אליה נקלעו.
רבגוניות? אנוק יאי בפראדה
מביך לגלות כי הדוגמנית הסודנית אנוק יאי, שצעדה על המסלול של פראדה, היא בסך הכול הדוגמנית השחורה השנייה שנבחרה לפתוח תצוגה בהיסטוריה של בית האופנה האיטלקי. הראשונה והיחידה עד כה היתה נעמי קמפבל ב-1997 ומאז, במשך 21 שנה, נדיר היה לראות דוגמנית שחורה בתצוגה של המותג. יאי מצטרפת לדוגמנית מלייקה פירת', שב-2013 עשתה גם היא היסטוריה כדוגמנית השחורה השנייה בקמפיין המותג, 19 שנה מאז שקמפבל עשתה זאת ב-1994. הגיע הזמן שפראדה יתחילו להוביל את עידן הרבגוניות באופנה, ולא רק יגררו בקושי אחריו.
חוצנים בפוליטיקה: מוסקינו
מצויד בקונספירציה הקושרת בין קנדי לחוצנים, שלח ג'רמי סקוט אל המסלול של מוסקינו דוגמניות כמו קאיה גרבר, ג'יג'י חדיד וג'ואן סמולס בחליפות חצאית מצמר א-לה ג'קי או, כשלצדן פסעו דוגמניות שגופן נצבע בכחול, ירוק וורוד במראה חייזרי ועתידני. התוצאה: תצוגה המדמה חזיונות תחת השפעת LSD.
בשורה הראשונה: בר רפאלי ומשפחת קייב
לאחר התצוגה של ג'ורג'יו ארמאני, התייצבה בר רפאלי גם לתצוגות של מארני ושל טומי הילפיגר באאוטפיטים תואמים מתוך הקולקציה. נוצצות בולטות נוספות מלבד רפאלי בשורות הראשונות במילאנו: הזמרת ריטה אורה בתצוגה האמנותית של פראדה, השחקנית קלואי סביני בגוצ'י, לשם הגיע גם המוזיקאי ניק קייב מלווה באשתו, המעצבת סוזי קייב, ובנם הצעיר ארל קייב שבלט בחליפת פוקסיה נהדרת.
______________________________________________________
ואיך הפכה ריהאנה את העלייה במשקל מחיסרון ליתרון?