מאחורי הקלעים בהופעתה של דיאנה רוס בטקס פרסי המוזיקה האמריקאים AMA בתחילת השבוע התחוללה דרמה, שלא לומר מאבק בין שתי דיוות - רוס נגד רואץ'. אתר הרכילות Page Six מדווח כי רוס שכרה את שירותיו של הסטייליסט הנודע לואו רואץ', המלביש בקביעות כוכבות כמו דמי לובאטו וזנדייה, אך בסופו של דבר החליטה ללבוש לטקס בגדים מהארון הפרטי שלה, ומצאה את עצמה ברשימת המתלבשות הגרועות של הטקס.
"רוס סירבה לכל הלוקים שרואץ' הביא לה", הסביר לאתר מקור המעורה בפרטים, "ולאחר משא ומתן של שעות הם הסכימו שלא להסכים, ודיאנה נותרה לבדה עם ההחלטה מה ללבוש לטקס". אלא שלטענת רואץ' הדברים התנהלו אחרת והוא נפגש עם רוס רק כדי לייעץ לה. "כולם יודעים שדיאנה מלבישה את עצמה לבד", הוא הסביר לאתר בתגובה לשלושה מקורות שטענו אחרת. "נפגשנו מספר פעמים כדי לדבר על אופציות לטקס, ולחשוף אותה למעצבים נוספים. היא היתה נחמדה ולא דיווה בכלל. דיאנה רוס היא אייקון, ובקושי יכולתי לנשום בנוכחותה".
בגיל 73 וכשמאחוריה קרוב ל-60 שנות קריירה, דיאנה רוס קנתה את מעמדה בהיסטוריה האמריקאית כאייקון מוזיקלי, תרבותי ואופנתי. השבוע בטקס היא זכתה בפרס מפעל חיים, והגיעה לקבלו כשהיא מלווה במשפחתה המורחבת, חבושה בכובע דרמטי מנוצות שחורות וטול שיפון ארוך, ולבושה בשמלת טאפט מפוסלת בגזרה לא מחמיאה של שעון חול הפוך. בפועל, נראה היה כאילו רוס ליפפה עצמה בשקית זבל שחורה, והצמידה למותניה חגורת גומי רחבה מהסוג הזול ביותר. לא משהו שהיינו ממליצים למישהי לנסות על בשרה.
כשבוחנים לאורך השנים את הופעותיה בציבור של מי שזכתה בתואר "מלכת הדיסקו", מגלים כי מלתחתה שמרה תמיד על דרמה, זוהר וגזרות שהחמיאו לגופה הגבעולי. זה מתחיל בשמלות המיני הקצרות שלבשה בשנות ה-60 כחברה בלהקת הבנות The Supremes, ממשיך באוברולים הצמודים וצעיפי הנוצות באווירת הדיסקו של שנות ה-70 (סגנון אשר מלווה אותה מאז כמעט בכל הופעותיה), וכולל כמובן את השמלות עשירות הפאייטים, עגילי השנדליר המנצנצים למרחקים – כל מה שימנע מכם לפספס חלילה את ה-D של דיאנה או של דיווה.
אבל אי אפשר לדבר על דיאנה רוס בלי לציין את תרומתה לחיזוק מעמדן של נשים שחורות בארצות הברית. ב-2011 התארחה בתוכנית האירוח של אופרה ווינפרי, שהסבירה לצופים בדמעות כי רוס נתנה תקווה לכל ילדה שחורה קטנה בארצות הברית, כשהופיעה במצעדי המוזיקה בשנות ה-60 כאישה שחורה ומצליחה.
לא רק הישגיה המקצועיים של רוס חיזקו את אותן נערות ונשים צעירות שחורות, אלא גם המראה שלה. אם בתחילת הקריירה שלה בסיקסטיז היא התאימה את עצמה לבון טון של האישה השחורה והחליקה את שיערה (או השתמשה בפאות של שיער חלק) כדי להיראות טוב בעיני הלבנים, הרי שמאז שנות ה-70 היא אוחזת ברעמת תלתלים מפוארת, אותה היא מנפחת לפעמים לכדי אפרו עוצמתי, ששימש השראה לזמרות כמו ביונסה וסולאנג' נואלס, טוני ברקסטון, וויטני יוסטון, אריקה באדו ואחרות.
בהופעתה בטקס השבוע נראתה רוס במיטבה, צעירה בהרבה מ-73 שנותיה – תוצאה של שילוב בין גנים טובים למספר התערבויות כירורגיות בפניה. מומחים בארצות הברית טוענים כי רוס עברה מתיחת פנים ומתיחת צוואר, וכי היא מזריקה בקביעות בוטוקס וחומצות היאלורוניות המסייעות להחלקת העור ולהדגשת קו הלחיים שלה. בהשוואה בין תמונותיה מתחילת הקריירה ועד היום, ניתן לראות בבירור כי לא נעשו שינויים משמעותיים במבנה הפנים, כמו ניתוחי אף או מילויי שפתיים הנפוצים בקרב ידוענים, אך בהחלט ניתן לראות כי עברה פרוצדורות פחות פולשניות כמו הזרקות לטיפול בקמטי ההבעה, ובתחילת שנות האלפיים אף עשתה ניתוח קל להרמת העפעפיים.
רוס, מצדה, מכחישה בתוקף כי עברה מתיחת פנים. "הילדים שלי היו כועסים עליי מאוד אם הייתי עושה ניתוחים פלסטיים בפנים שלי", אמרה בראיון ב-2003. "ראיתי כל כך הרבה נשים יפות מתעסקות בפנים שלהן, ואי אפשר לקחת צעד אחורה בדברים האלה. אני לא רוצה להיות קורבן של ניתוחים פלסטיים ואני מפחדת להתחיל איתם. אני לא רוצה להיות אחת מאותן נשים שסיימו את הקריירה שלהן לאחר שהניתוח הפלסטי שעשו בפניהן השתבש".
______________________________________________________
ואיך השתנתה וינונה ריידר מגיל 16 עד 46?