בשבוע שעבר פרסם צלם האופנה מריו טסטינו תצלום של דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם כחלק מסדרת "המגבות" שלו, שבה הוא מציג בכל פעם דוגמנית או דוגמן כשלגופם מגבת לבנה בלבד. גרהאם, מספר 147 בסדרה, מצטרפת לרשימה נוצצת הכוללת פיגורות כמו היילי בולדווין, אלכסה צ'אנג, אלסנדרה אמברוסיו, קמרון דאלאס ודיוויד גנדי. במקרה שלה, התצלום זכה לכותרות בתקשורת, שהכריזו כי היא דוגמנית הפלאס סייז הראשונה שמשתתפת בסדרה הנחשבת. התואר הזה, יש שיאמרו מפוקפק, שכיח במקרה של גרהאם, שחוללה מהפכה בעולם האופנה והרחיבה את הדיון על מודל היופי ומידות הגוף, כאשר היא כובשת בכל פעם פסגה נוספת בענף המקדם דוגמניות במידה אפס.
גרהאם פרצה לחיינו בשנת 2010, כשהופיעה בפרסומת סקסית לחברת האופנה לין בריינט. מהר מאוד היא מצאה את עצמה במרכזה של סערה ציבורית בארצות הברית, לאחר שהפרסומת צונזרה והורדה משידור בטענה לסקסיזם ופגיעה בערכי המשפחה. גרהאם טענה אז כי הפסילה נעשתה בשל משקלה בלבד. "לאף אחד אין בעיה עם דוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט בטלוויזיה, אבל כשזה מגיע לדוגמניות במידות גדולות – חתכו אותי מיד", אמרה.
רשימת ההישגים של גרהאם, שחוגגת השבוע 30 בהשקת קולקציית בגדי ים שנייה בעיצובה בשיתוף Swimsuit For All, יכולה למלא עונה שלמה של "חיים שכאלה": היא היתה דוגמנית הפלאס סייז הראשונה שלוהקה לתצוגה בשבוע האופנה בניו יורק שלא מתמקדת במידות גדולות, כאשר בפברואר אשתקד צעדה על המסלול של המעצב מייקל קורס – שהזמין אותה להשתתף שוב בתצוגה שלו שנערכה בספטמבר השנה. גרהאם היא גם דוגמנית הפלאס סייז הראשונה שהופיעה על שער גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד בשנת 2016, כשלצדה לוהקו שתי דוגמניות שלא טעמו פחמימה מעולם: רונדה רוסי והיילי קלאוסון.
גרהאם, מידה 46 גאה, היא גם דוגמנית הפלאס סייז הראשונה שהצליחה לעבור את חומת האש של אנה ווינטור, ולככב על שער גיליון מרץ האחרון של ווג אמריקה תחת הכותרת Women Rule לצדן של ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר ודוגמניות דקיקות נוספות. למרות הכבוד שנפל בחלקה, מיד עם פרסומו עמד השער במרכזה של סערה ברשתות החברתיות ובתקשורת, כשגולשים האשימו את עורכי המגזין בניסיון לטשטש את גרהאם ואת מידותיה באמצעות הארכת הזרוע של חדיד בפוטושופ כך שתכסה את הירך של גרהאם.
גרהאם יצאה להגנת המגזין וכתבה בעמוד האינסטגרם שלה: "בחרתי להצטלם בצורה זו". בהמשך הסבירה בראיון לווג מדוע השער הזה חשוב כל כך עבורה ועבור נשים בכלל. "67 אחוז מהנשים בארצות הברית הן במידה 14 (מידה 44 אירופאית, א"י) או יותר. 67 אחוז!" אמרה, "בעבר אולי ניתן היה להתעלם מצרכניות אלה, אבל עכשיו, בזכות המדיה החברתית, הן משמיעות את קולן. ככל ששומעים אותן יותר, המותגים מקשיבים להן ונותנים להן את מה שהן רוצות. מעצבים הם לא היחידים שמובילים את תעשיית האופנה קדימה".
המאבק של גרהאם נגד מעצבים וייצור מידות קטנות בלבד התחיל כבר שנה קודם לכן, בינואר 2016, כשצולמה לבדה לשער מגזין הווג הבריטי בתמונת פורטרט שהסתיימה בקו החזה – חיתוך שהמגזין השתמש בו קודם עם הזמרת אדל. במאמר המערכת חשפה עורכת המגזין דאז אלכסנדרה שולמן כי מותגי אופנה רבים סירבו להשאיל כמקובל בגדים לצילומים, לאחר ששמעו כי גרהאם תופיע על השער. או במילים אחרות: שדוגמנית פלאס סייז תלבש את הבגדים שלהם. "מוזר שבזמן שהעולם מיואש ומשתוקק שענף האופנה יאמץ מודלים שונים של יופי, כמה מבתי האופנה המובילים הולכים בכיוון הנגדי", כתבה שולמן.
"בזמנים שבהם אנו אמורים לדבר על נשים מגוונות, אין סיבה לעורר מחלוקת ולהדביק עלינו תווית נוספת", הוסיפה גרהאם, "האם אני רוצה להיות רזה יותר? בעבר רציתי מאוד, אבל היום אני מרגישה שהורדה במשקל תהיה חוסר נאמנות לעצמי. חלק גדול ממני מחובר וקשור לגודל שלי, ואני שמחה שזה המצב".
אז מה הפך את גרהאם – ילידת נברסקה שהתגלתה בשנת 2000 וכיום חתומה בסוכנות IMG היוקרתית לצד פיגורות כמו קארה דלווין, גל גדות וליב טיילר – לדוגמנית הפלאס סייז החשובה והמשפיעה בעולם? פשוט מאוד, היא מצליחה לדגמן גם למעצבים ומגזינים ששוכרים לרוב רק דוגמניות שדופות, ובאותה עת משמשת כדוברת רהוטה מעל כל במה לנשים במידות גדולות שעדיין מתקשות למצוא אופנה ראויה ברשתות ובמותגים. עבורן הקימה חברת לנז'רי מיוחדת לנשים במידות גדולות הנושאת את שמה, וכאמור, חשפה אתמול (שני) את קולקציית בגדי הים בעיצובה שצולמה עליה ועל חברותיה בקוסטה ריקה.
עם זאת, לא כולם אוהבים את המהלכים של גרהאם ואת הכתרתה לדוברת המידות הגדולות. יש קולות הטוענים כי היא רזה מדי בשביל לייצג נשים מלאות, בעוד אחרים מאשימים אותה ב"הכשרת" מגזינים כמו ווג, שלרוב ממדרים נשים מלאות. גם מותגי אופנה רבים עדיין מעדיפים להתייחס אליה כנציגת המידות הגדולות בלבד, ולהציג לצדה דוגמניות רזות יותר. למרות כל אלה, מעמדה של גרהאם בעולם ממשיך להתחזק, ובחודש אפריל השנה אף הגיעה לביקור בישראל במסגרת כנס פורבס כאחת הדמויות המשפיעות מתחת לגיל 30.
גם את מעמדה הסלבריטאי מנצלת גרהאם כדי להמשיך במאבק ולהעביר ביקורת על מי שלדעתה פוגע בנראות של דוגמניות פלאס סייז בענף האופנה. בחודש ספטמבר, למשל, הוזמנה לתצוגה של פנטי – שיתוף הפעולה בין ריהאנה לפומה, וממקומה בשורה הראשונה התאכזבה לגלות כי בגדי האוברסייז שהיו יכולים להתאים לה ולנשים במידתה, נתלו על דוגמניות שדופות וצעירות כמו קאיה גרבר בת ה-16. "הסתכלתי על הדגמים ואמרתי לעצמי: 'זה ייראה נהדר על נשים במידה גדולה, אז למה לא ראינו אף דוגמנית פלאס סייז על המסלול?" סיכמה את האירוע.
______________________________________________________
ואיך השתנתה ג'וליה רוברטס לאורך השנים?