מעצבת האופנה הבריטית ויויאן ווסטווד לא מחמיצה הזדמנות לקדם אג'נדות אישיות ולחולל פרובוקציות. רק בשנים האחרונות היא הספיקה להפגין תמיכה במייסד ויקיליקס ג'וליאן אסנאג', ללהק את שחקן הגיי פורנו קולבי קלר לקמפיין קו הגברים שלה, ולהדביק את התואר "אישה מרושעת" להילרי קלינטון בתקופת הקמפיין לנשיאות. עכשיו החליטה סנדקית הפאנק בת ה-76 לחשוף בפני העולם את סוד הנעורים שלה, ונחשו מה – גם הוא שנוי במחלוקת ומדיף ניחוחות מוזרים.
בראיון לגרדיאן בתום תצוגת האופנה שלה, שהתקיימה ביום שבת האחרון בשבוע האופנה בפריז, נשאלה המעצבת כיצד היא שומרת על אנרגיה צעירה, והשיבה בלי בושה כי היא ממעטת להתקלח. "הסוד שלי הוא להתקלח רק פעם אחת בשבוע", הצהירה ווסטווד, שמתחזקת מראה מטונף לכאורה, שכעת מתברר שגם מאחוריו ניצבת אג'נדה. "אני שוטפת מדי בוקר רק את האזורים המוצנעים שלי".
בעלה של ווסטווד, והמעצב בפועל של בית האופנה, אנדריאס קרונטהלר בן ה-65, חיזק את דבריה והוסיף: "ויויאן מתרחצת פעם בשבוע, ובגלל זה היא נראית קורנת כל כך. אני, לעומתה, שוטף את גופי רק פעם בחודש".
איזו אג'נדה כבר יכולה לעמוד מאחורי "טיפוח הלכלוך"? ובכן, ווסטווד היא אחת הדוברות המרכזיות של איכות הסביבה בבריטניה ובתעשיית האופנה בפרט, והאמירה שלה היא חלק מהאקטיביזם האקולוגי שלה. בשנת 2014 הצטלמה לסרטון של ארגון peta לקראת World Water Day שצוין בבריטניה ב-2014, בו הכריזה על עצמה כלוחמת אקולוגית, כשהיא מצולמת עושה מקלחת באמבטיה, ומדברת על הנזקים של בזבוז מים, אכילת חיות ושמירה על כדור הארץ.
ווסטווד אומנם מפגינה מאמצים של שמירה על כדור הארץ, אך אסור לשכוח כי תעשיית האופנה היא אחת ההרסניות לכדור הארץ - החל מגידולי הכותנה, הצורכים כמויות אדירות של מים, ועד יצירת כמויות אדירות של בגדים חדשים מדי עונה, לעולם המתפקע מחפצים מיותרים.
______________________________________________________
ולמה נעמי הורוביץ מתביישת לקנות בגדים יקרים של מותגים?