70 שנה וכלום לא השתנה? המראה החדש-ישן של רנואר לחורף הקרוב

ברשת האופנה מאמינים כי העידן הנוכחי דומה לשנות ה-40 של המאה ה-20, ומחליטים לעדכן את הסטייל של 1947 לקולקציית סתיו 2017. חזרנו ממנהרת הזמן כדי לספר

איתי יעקב

|

04.09.17 | 15:51

מה אתם חושבים על התצוגה של רנואר? הצצה למסלול
"למדנו כי בסוף תקופה רוויית תהפוכות, תמיד מגיעים שגשוג ופריחה". הפרזנטורים של רנואר: יהודה לוי, ניבר מדר וגפן ברקאי  (צילום: לנס הפקות)
"למדנו כי בסוף תקופה רוויית תהפוכות, תמיד מגיעים שגשוג ופריחה". הפרזנטורים של רנואר: יהודה לוי, ניבר מדר וגפן ברקאי (צילום: לנס הפקות)
חוזרים אל שנות ה-40 (צילום: לנס הפקות)
חוזרים אל שנות ה-40 (צילום: לנס הפקות)

שנות ה-40 של המאה הקודמת, פוסט מלחמת העולם השנייה והמעבר מביגוד פרקטי בהשראות צבאיות למראה החדש והמהודר שתבע הקוטורייר כריסטיאן דיור בשנת 1947, עמדו במרכזה של קולקציית הסתיו שהציגה הבוקר (שני) חברת רנואר בנוכחות שלושת הפרזנטורים של המותג: יהודה לוי, ניבר מדר וגפן ברקאי.

 

תצוגת סתיו-חורף 2017-18 של רנואר (צילום: לנס הפקות)
    תצוגת סתיו-חורף 2017-18 של רנואר(צילום: לנס הפקות)

     

    המנהל הקריאטיבי של המותג, רון (רונקו) קאהן, התייחס בדברי הפתיחה שלו לבחירה בשנות ה-40 כהשראה, תקופה אותה הוא מוצא כזהה לעידן הנוכחי, עם "מבזקי חדשות על טרור, שחיתות ואלימות" כחלק מחיי היומיום. "למדנו כי בסוף תקופה רוויית תהפוכות, תמיד מגיעים שגשוג ופריחה", הוא אמר ונשמע כמנסה לנחם ולעודד. הקריצה לכריסטיאן דיור באירוע לא נגמרה רק במחווה ל"ניו לוק" האיקוני, אלא גם בתאורה הכחולה שקיבלה את פני הבאים להאנגר 11 הבוקר, בדומה לזו שליוותה את תצוגת סתיו חורף 2017-18 של דיור במרץ השנה, מה שהטעין את האווירה בסקסיות, אך פגע משמעותית בצלמי האינסטגרם למיניהם, שנאלצו לפלטר את עצמם לדעת.

     

    תאורה כחולה הטעינה את האווירה בסקסיות (צילום: לנס הפקות)
      תאורה כחולה הטעינה את האווירה בסקסיות(צילום: לנס הפקות)

       

      הבחירה בשנות ה-40 כהשראה, עשור של תמורות נרחבות בתעשיית האופנה, מעניינת כשלעצמה, מכיוון שהיא מאפשרת לסטודיו לעיצוב של רנואר להמציא את "המראה החדש" העכשווי, שייצר את המפץ הגדול באופנה. אלא שמה שיכול היה להוליד חיבור ויזואלי מרהיב, נותר כפוטנציאל בלתי ממומש, מכיוון שברנואר בחרו לייצר פרשנויות חדשות לאותם מראות מהתקופה ההיא. למזלם, הפעם הם לא נפלו ליצירת אוסף בגדים תקופתיים, כפי שקרה במצעד התחפושות של תצוגת שנות ה-70 של החברה לסתיו חורף 2015.

       

      הגברים של רנואר (צילום: לנס הפקות)
        הגברים של רנואר(צילום: לנס הפקות)

         

        יחד עם זאת, האינטרפרטציות של רנואר היו טובות בחלקן, כמו מערכת לבוש לגבר של סריג גולף הדוק עם מכנסיים תואמים בצבע ירוק בקבוק, שלבש הדוגמן טל פרידמן, במראה אופנתי שהתכתב עם שנות ה-40 וה-70, או מראה כולל אפור שלבש דוגמן אסיאתי, עם מכנסיים בגזרה רחבה, סריג גולף וז'קט אוברסייז שנתלה מעליו בנונשלנטיות. המחוות למראה החדש בלטו על המסלול עם חצאיות מידי עשירות בבד עם חגורות מדגישות מותניים, כמו חצאית טול לבנה משובצת פנינים עם חגורה וחולצה שחורה וארוכת שרוולים, או חצאית משי בגווני כחול ושחור שנלבשה עם ז'קט ומעליו נכרכה חגורת מותן.

         

          (צילום: לנס הפקות)
          (צילום: לנס הפקות)

           

          מנגד, זיהינו על המסלול שאריות ממראות המלחמה ההיא, כמו שמלת מעיל בגוון חום בהיר שלבשה הדוגמנית תאלין אבו חנא, או שמלת מידי בצבע בורדו עם מחשוף עמוק, סיכה יפהפייה על הדש וחגורה מדגישת מותן. לו היו מצליחים ברנואר לחבר בין השניים וליצור מראה מקורי וחדש, היתה נבראת כאן קולקציה שלא רק מחזירה אותנו אל העבר, אלא גם מובילה אותנו אל עתיד אופנתי טוב יותר.

           

            (צילום: אלירן אביטל)
            (צילום: אלירן אביטל)

             

              (צילום: אלירן אביטל)
              (צילום: אלירן אביטל)

               

                (צילום: לנס הפקות)
                (צילום: לנס הפקות)

                 

                  (צילום: לנס הפקות)
                  (צילום: לנס הפקות)

                   

                    (צילום: אלירן אביטל)
                    (צילום: אלירן אביטל)

                     

                      (צילום: אלירן אביטל)
                      (צילום: אלירן אביטל)

                       

                       
                      הצג:
                      אזהרה:
                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד