אופנה

    קים קרדשיאן קנדי: התמונות שיהפכו את הזיוף הכי גדול לאמת ניצחת

    הצילומים של מלכת הטראש כג'קי או מוכיחים כמה קל היום לברוא סופר-בימבו כסופר- קלאסה, ועל הדרך לפצוח בקמפיין לנשיאות. כי אם טראמפ יכול, אז למה קניה לא?

    ארז עמירן פורסם: 30.08.17 11:05
    בעידן האינסטגרם, בו מה שמצטלם הופך ל"אמת" מעצם תיעודו, השידוך הכפוי הזה נראה כמעט אמין. קים קרדשיאן וג'קי קנדי (צילום: Gettyimages)
    בעידן האינסטגרם, בו מה שמצטלם הופך ל"אמת" מעצם תיעודו, השידוך הכפוי הזה נראה כמעט אמין. קים קרדשיאן וג'קי קנדי (צילום: Gettyimages)

    מלכת הטראש האמריקאית קים קרדשיאן מככבת בהפקת שער שצילם סטיבן קליין למגזין "אינטרוויו", כבת דמותה של ג'קי קנדי, מלכת האלגנטיות המיתית. במבט ראשון זה נראה טבעי כמו חנין זועבי כאורחת כבוד ביומולדת של בנט. במבט שני, כבר ראינו דברים מוזרים מאלה. בעידן האינסטגרם, בו מה שמצטלם הופך ל"אמת" מעצם תיעודו, השידוך הכפוי הזה נראה כמעט אמין. מתברר ש-א': אפשר לברוא מחדש סופר-בימבו כסופר-קלאסה בעזרת הצילום הנכון, ו-ב': קים יכולה לשבור את האינטרנט לא רק כשהיא מסתובבת לאחור.

     

    ההוכחה הניצחת שעם התחת הנכון אפשר להגיע לכל מקום

     

    אין מה לעשות, הנסיכה של אצולת הזבל האמריקאית היא ההוכחה הניצחת שעם התחת הנכון אפשר להגיע לכל מקום. לי אישית, אם זה לא ברור, יש קראש על הקרדשיאנית. מבחינתי, השילוב של הגוף המפואר, שערוריות המין המתועדות ותועפות של טעם רע ומר, מעניק לה, בזכות, את התפקיד הלא רשמי של נשיאת מועדון הבימבו העולמי. היא נהנית, אנחנו בוודאי, מה רע? יש לה את הכסף, תוכנית הריאליטי והנכסים הגופניים הנכונים כדי להצטלם עטופה בניילון לסנדביצ'ים על תקן שמלה ולצאת מזה בשלום.

     

    יש לה את הכסף, תוכנית הריאליטי והנכסים הגופניים הנכונים כדי להצטלם עטופה בניילון לסנדביצ'ים על תקן שמלה ולצאת מזה בשלום. קים קרדשיאן וקניה ווסט (צילום: Gettyimages)
      יש לה את הכסף, תוכנית הריאליטי והנכסים הגופניים הנכונים כדי להצטלם עטופה בניילון לסנדביצ'ים על תקן שמלה ולצאת מזה בשלום. קים קרדשיאן וקניה ווסט(צילום: Gettyimages)

       

      מצד שני, וגם בזה חייבים להכיר, קצת שבענו מקים. שלא לומר, איפה שקית ההקאה? "קים קרדשיאן" ו"סלפי" הן שתי תופעות שהגיעו לאחרונה לכדי מיצוי גמור. סלפי הפך לאנטי-קול השמור לפקאצות בנות 12 עם ביקיני, שפתי ברווז ופילטר ג'ונו; וקים (יחד עם המשפחה המורחבת) הפכה לגרסה הארמנית של "בוקר טוב, הפטרייה שלך חזרה" – צפוי, מרגיז, ותמיד נראה קצת מטונף. הצירוף שלהם יחד מעלה געגועים לחרקירי.

       

      התמונה היא חזות הכול, מדד יחידני לאמת, הוכחה בלתי ניתנת להכחשה של מציאות 

       

      היה ברור למדי שנדרשת בדחיפות זווית חדשה, שתמנע ממנה להפוך לחדשות של שלשום, כי אם יש קלישאה שכל קרדשיאנית ממהרת לאמץ, הרי שהיא "לדעת להמציא את עצמך מחדש". הפקת האופנה המרהיבה של "קים קנדי" היא בדיוק הזווית החדשה והמתבקשת, ובאותה נשימה היא מהווה הרחבת היריעה של מגמת ה"פייק ניוז". עולם התוכן המרושת מושתת כולו על נראות. ה-איך זה מצטלם הוא ה-איך זה נקודה. ממילא כל מה שכתוב, מוסבר, מרחיב ומעמיק זה מעייף ולא מביא אפילו לייק אחד. התמונה היא חזות הכול, מדד יחידני לאמת, הוכחה בלתי ניתנת להכחשה של מציאות. אם תרצו, מה שפעם היה "אבל כתבו בעיתון", הפך ל"אבל ראיתי באינסטגרם".

       

      מופת של סטייל. ג'קי וג'ון פ' קנדי (צילום: Gettyimages)
        מופת של סטייל. ג'קי וג'ון פ' קנדי(צילום: Gettyimages)

         

        כמעט כל אחד שמבלה את ימיו ברשת החברתית עושה לעצמו קצת עבודות שדרוג לפני שהוא מעלה תמונת פרופיל, סלפי או סטטוס. זו הצגה מאוד סלקטיבית המותאמת בדקדקנות לזהות הדיגיטלית שאימצת, שלעתים היא כל כך רחוקה ממך עצמך, עד שאפילו אמא שלך תתקשה לזהותך. ככה אתה (נגיד, אני) לעולם לא מכריס או מקריח, עסוק כל היום בהדיפת הצעות לככב בקמפיין ההלבשה התחתונה של קלווין קליין. לא שקרנים, חלילה, שדרגנים.

         

        יש לנו את האמצעים הטכנולוגיים לשדרג לעצמנו את הגרסה, ואת האמונה שהזהות הבדויה הזו היא-היא האחת שאין בלתה 

         

        כולם עושים את זה, עד שנדמה שזה בסדר. יש לנו את האמצעים הטכנולוגיים לשדרג לעצמנו את הגרסה, ואת האמונה שהזהות הבדויה הזו היא-היא האחת שאין בלתה. התמונות האלה, בהן קים קרדשיאן הולכת הכי רחוק מהזהות המוכרת לנו עד כה, הן מופת של בדיה שהופכת למציאות. הסמל האולטימטיבי של כל מה שוולגארי בתרבות האמריקאית (מלבד אולי דונלד טראמפ), זו שנראית תמיד כמו מילוי של לאפה שמנסה לברוח מאריזתו, נוצקת מחדש כאייקון של איפוק מחויט, ויוצרת קישור מתוחכם למי שהגדירה את ההיפך המוחלט באמריקה של שנות ה-60. אלמלא היה זה מופרך לגמרי, הייתי יכול להאמין שמדובר ביריית הפתיחה של קניה למירוץ לנשיאות ארצות הברית. בעצם, בעוד ארבע שנים, כשמיסטר ווסט ישתלט על ה"ווסט-ווינג", תזכרו איפה הכול התחיל, וכמה עבודת פוטושופ הושקעה שם.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
        מעצב אופנה, מרצה בשנקר, מאייר, אבא (של גאיה ושירה), מאמין שאופנה היא תרבות שאפשר (ורצוי) לדבר עליה, ולא רק ללבוש, ולא שוכח לרגע שמתחת לבגדים כולנו עירומים