צילום: שי יחזקאל
    מנטה

    לא שותים מספיק מים? הוסיפו מזונות מרווים לתפריט הקיצי

    מחקרים מצאו שהשילוב של מלחים, מינרלים וסוכרים טבעיים בירקות ופירות מסוימים מרווה את הגוף ביעילות רבה יותר ממים או אפילו ממשקאות ספורט

    לא שותים? תאכלו (צילום: Shutterstock)
    לא שותים? תאכלו (צילום: Shutterstock)

    אוקיי, אתם כבר יודעים שאתם צריכים לשתות הרבה מים, בייחוד בקיץ, אבל למרות זאת לא ממש מצליחים להיכנס למשמעת מים. ודאי תשמחו לדעת שיש לנו הצעה אחרת בשבילכם - פשוט לאכול אותם. במחקרים נמצא שהשילוב של מלחים, מינרלים וסוכרים טבעיים בכמה ירקות ופירות מרווה את הגוף ביעילות רבה יותר ממים או אפילו ממשקאות ספורט. הנה חמישה כוכבי צלחת שיסדרו לכם את מאזן המים:

     

    מלפפון

    המים מהווים 96% מתכולת המלפפון, שבנוסף מהווה גם מקור טוב לאשלגן ומכיל נוגדי חמצון המרוכזים בעיקר בקליפה.

     

    סלרי

    הסלרי מכיל 96% מים, ומחקרים הראו שהוא מרווה את הגוף שלנו ביעילות גבוהה יותר ממים. בנוסף הוא מספק גם שילוב של מינרלים, ויטמינים וחומצות אמינו.

     

    חסה

     

    החסות למיניהן מכילות 95% מים, ובנוסף פיטוסטרולים (התורמים להורדת הכולסטרול), בטא קרוטן, ויטמיני B ו־C, סידן, מגנזיום ואשלגן, וכן כלורופיל שמעניק לעלים שלהן את הצבע הירוק ופועל לניקוי רעלים.

     

    אבטיח

    אף שתכולת המים שלו אינה הכי גבוהה ברשימה, רק 92%, הוא מדורג למעלה הודות לכך שהוא מכיל סידן, מגנזיום, אשלגן ונתרן, החיוניים להשבת מאזן המינרלים לגוף ומאפשרים ספיגת נוזלים יעילה יותר.

     

    מלון

    גם הפרי הקיצי המרענן הזה מכיל 90% מים, ובנוסף עשיר בוויטמין A. כוס מלון תספק לגופכם 103.2% מהקצובה היומית המומלצת של הוויטמין, וזאת במחיר צנוע של 56 קלוריות.

     

    תמונות: שאטרסטוק

    _______________________________________________________ 

     

    שייקים לשיפור מצב הרוח והפחתת הסטרס, הקליקו על התמונה:

     

    מוצאים את השלווה בבלנדר הביתי. הקליקו על התמונה למתכונים: (צילום: אנטולי מיכאלו, סגנון: אינה גוטמן)

     

     

     
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לא שותים מספיק מים? הוסיפו מזונות מרווים לתפריט הקיצי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד