"אפקט קייט" המצביע על יכולתה של קייט מידלטון לגרום לבגדים שהיא לובשת, לא משנה מאיזה מותג, להפוך לסולד אאוט בתוך פחות מיממה, הוא כנראה תכונה שעוברת בתורשה. בשבוע החולף התקבלה לכך הוכחה די ברורה, לאחר שהנסיך ג'ורג' לבש לביקור המלכותי של בני המשפחה בפולין חולצה משובצת בגווני אדום, כחול ולבן של המותג הספרדי Tizzas Infantil, במחיר הנגיש של 31.58 ליש"ט (142 שקל), שחוסלה מהמדפים עוד בטרם חלפו 24 שעות מרגע הפרסום.
זו אינה הפעם הראשונה שהנסיך ג'ורג', שחגג אתמול (שבת) יום הולדת 4, משמש כמקדם מכירות של מותגי אופנה לילדים, מה שהפך אותו כבר בגיל שלושה ימים לאייקון אופנה מבוקש, שכולם רוצים להלביש בבגדיהם. ימים ספורים לאחר שנולד, למשל, יצא הנסיך מבית החולים בסלקל אפור, כשהוא עטוף בשמיכת כותנה לבנה עם איור ציפורים עדין של המותג Aden+Anais הפועל בברוקלין. על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP, תוך תשעה ימים מפרסום התמונה מכר מותג הבוטיק 7,000 יחידות של השמיכה, והוביל לעלייה של 600 אחוז במכירות הקבועות המותג. "לא ציפיתי גם בחלומות הכי פרועים שלי שהמלך העתידי של אנגליה ייצא מבית החולים בשמיכה שלנו", סיפרה מנכל"ית המותג מויה ג'ונס.
הכתרתו כאייקון אופנה קיבלה חיזוק גם בדמות סקר שנעשה אשתקד בממלכה על ידי חברת Rakuten Marketing, שבחן את מידת השפעתו של הנסיך ג'ורג' על הרגלי צריכה של הורים. 39 אחוז מההורים הנשאלים (למעלה משליש), סיפרו שלבושו של הנסיך משפיע על הרגלי קניות הבגדים לילדיהם, מה שמסביר את אפקט קייט המתגלגל – ההורים המושפעים מבחירותיה האופנתיות של האם קייט, מעבירים לילדיהם גם את בחירותיה בכל הנוגע ללבושו של בנה הבכור.
גם את הביקור של המשפחה המלכותית בפולין וגרמניה בשבוע שעבר, שהחל ביום שני בוורשה והסתיים בשישי בעיר הנמל המבורג, מכתירים בעולם כעוד סיפור הצלחה של מידלטון ביצירת אסטרטגיה פוליטית דרך בגדים, לאחר ששילבה בחן רב בין מעצבים פולנים, גרמנים ואנגלים, לחיזוק הסולידריות בין המדינות.
מידלטון נחתה בוורשה בחליפת חצאית לבנה של הבריטי אלכסנדר מקווין, כשהיא נושאת בידה את הנסיכה שארלוט בשמלה בצבעי הדגל הפולני, אדום ולבן. לארוחת הערב בחרה בשמלה לבנה מקושטת פסים שחורים של המעצבת הפולנייה גוסיה בקזינסקה, שהלבישה בעבר כוכבות כמו האלי ברי. גם בגרמניה המשיכה מידלטון באותו קו, עם שמלה ירוקה בהדפס ציפורים של המעצב הגרמני מרקוס לופפר הפועל בלונדון, ושמלות של המעצבות הבריטיות ג׳ני פקהאם, אמיליה וויקסטד וקתרין וולקר. האחרונה עיצבה למידלטון שמלת מעיל כחולה בגוון "פרוסיאן בלו", הידוע גם בשמו השני "כחול ברלין". אומנם מדובר במחווה נסתרת, אך גם היא מעידה על כוחה של מידלטון לספר באמצעות המלתחה סיפור שלם ומלא ניואנסים.
הנסיך ג'ורג' שהתלווה להוריו לסיור כולו, הולבש בקפידה במערכות לבוש בעלות סגנון אחיד, אשר הפגינו עקביות וסטייל מובהק ומגובש כבר בגילו הצעיר. לאורך חמשת ימי הסיור הוא נצפה במכנסיים כחולים או כהים באורך ברמודה, עם חגורה תואמת, חולצה מכופתרת בדוגמת פסים או משבצות ונעלי עור שחורות - מראה שבלט גם בפורטרט הרשמי שהפיץ אתמול ארמון קנזינגטון, בו הוא לובש חולצת פסים בכחול לבן עם צווארון מעוגל וחיוך חושף שיני חלב.
מעבר לבנייתו כאייקון מובהק ומזוהה למרחקים, מקפידה מידלטון גם ליצור זיקה בין ג'ורג' לאביו, הנסיך וויליאם, ובעבר אף הלבישה אותו באאוטפיט זהה לזה שלבש אביו כילד קטן, כאשר הגיע לבקר את אחיו הצעיר, הנסיך הארי, כשזה נולד. בחירות אלה מעידות על מחשבה עמוקה מאחורי כל בגד, ועל האסטרטגיה הפוליטית השלמה שבונה מידלטון במומחיות רבה דרך הלבשה.