PULP - המותג הישראלי האהוב לנייר וכלי כתיבה - פותח חנות ראשונה

אחרי שמכרו ב''אנתרופולוג'י'' לונדון ו''מרסי'' פריז, החליטו בחברה המשפחתית לפתוח חנויות משלהם. מה אפשר לראות על הקירות? (ועוד 2 חנויות שכדאי להכיר הקיץ)

סיגל נמיר

|

11.07.17 | 09:12

אחרי שנים של מכירה במרחב הווירטואלי ובחנויות עיצוב ברחבי העולם - פותחים זיו יעקובי וחגית כספי חנות משלהם, ראשונה בסדרת חנויות שהם מתכננים לפתוח באירופה. יעקובי עיצב חלל נקי וגיאומטרי, ''שזו פחות או יותר השפה העיצובית של פאלפ'', ושלא יתחרה במוצרים (צילום: איתי בנית)
אחרי שנים של מכירה במרחב הווירטואלי ובחנויות עיצוב ברחבי העולם - פותחים זיו יעקובי וחגית כספי חנות משלהם, ראשונה בסדרת חנויות שהם מתכננים לפתוח באירופה. יעקובי עיצב חלל נקי וגיאומטרי, ''שזו פחות או יותר השפה העיצובית של פאלפ'', ושלא יתחרה במוצרים (צילום: איתי בנית)
מימין איתי בלאיש - שיאצור את הסדרות המיוחדות ואת תערוכות ההדפסים שיתחלפו על הקירות. במרכז זיו יעקובי, מעצב תעשייתי ודור רביעי למשפחת כורכים, וחגית כספי, שבאה מעולם התקשורת (צילום: איתי בנית)
מימין איתי בלאיש - שיאצור את הסדרות המיוחדות ואת תערוכות ההדפסים שיתחלפו על הקירות. במרכז זיו יעקובי, מעצב תעשייתי ודור רביעי למשפחת כורכים, וחגית כספי, שבאה מעולם התקשורת (צילום: איתי בנית)
כרגע על הקירות הדפסים של יאנק יונטף (שמבוססים על ''ליבלינג'', הפונט החדש שעיצב), של דניאל גרומר ושל יוניל. במוצרים כולם מוזמנים לגעת ולהתנסות: ''אנחנו חושבים שיש משמעות למישוש'', אומרת כספי. ''זו לא חנות סטרילית'' (צילום: איתי בנית)
כרגע על הקירות הדפסים של יאנק יונטף (שמבוססים על ''ליבלינג'', הפונט החדש שעיצב), של דניאל גרומר ושל יוניל. במוצרים כולם מוזמנים לגעת ולהתנסות: ''אנחנו חושבים שיש משמעות למישוש'', אומרת כספי. ''זו לא חנות סטרילית'' (צילום: איתי בנית)

אם אתם חובבים מוצרי נייר וכלי כתיבה מעוצבים – סביר להניח שאתם כבר מכירים את הקולקציות של "פאלפ" (PULP), חברה ישראלית צעירה שמחברת בין מעצבים ותיקים וצעירים, בין הנייר לפורמט הדיגיטלי, בין הנוסטלגי לחדשני ובין פריטים בעיצוב וייצור עצמי למותגים מיובאים שנבחרו היטב. עכשיו, אחרי שנים של עבודה ומכירות שנעשות בעיקר במרחב הווירטואלי, הם פותחים חנות ראשונה, ברחוב דיזנגוף בתל אביב.

 

ראשית הדרך, לפני כארבע שנים, הייתה כשזיו יעקובי – בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, בעליה של חברת "תמוז תקשורת שיווקית", ודור רביעי של כורכי ספרים – חלק עם עודד פדרבוש – יזם בתחומי המובייל ודור שלישי של בעלי בית דפוס – רעיונות למוצרי נייר. השניים, שהכירו זה את זה דרך הילדים, יצאו לדרך משותפת, שאליה הצטרפו גם חגית כספי, בת זוגו של זיו, וליאור פדרבוש, אחיו של עודד.

 

מההתחלה התקבלו המוצרים של פאלפ בהתלהבות, בארץ וגם בחו"ל. הם עבדו באמצעות מיזמי פופ-אפ, ירידי עיצוב, אתר הבית ואתרי מכירות בינלאומיים, ובהדרגה גם בהזמנות ישירות מחנויות מתמחות. "במשך שלוש שנים הצגנו במסגרת Design Junction (תערוכה מסחרית שמתקיימת בפסטיבל העיצוב של לונדון – ס.נ)", מספרת כספי. "כך הגענו לזה שהמוצרים שלנו נמכרו בחנויות כמו 'אנתרופולוג'י' לונדון ו'מרסי' בפריז". מוצרים כמו ה"מיני טובלרון", למשל, שהפכו ללהיט: 

 

A post shared by PULP (@pulp_shop) on

 

לפני שנה וחצי רכשו יעקובי וכספי את החלק של עודד וליאור, הפכו את העסק למשפחתי, ופתחו ל"פאלפ" בית במתחם גן החשמל. כאן נמצאים המחסן, המשרד, הסטודיו וגם כריכייה. לכאן עברו מכונות הכריכייה המשפחתית הוותיקה שנסגרה בשדרות הר ציון, ואליהן נוספו שלוש מכונות חדשות. אביו של יעקובי, בן 83, דור שלישי למשפחת כורכים מבולגריה, עדיין מגיע לכאן כשצריך, והוא האחראי לכל עבודות הכריכה הידניות.

 

לכספי קריירה ענפה בתחומי התקשורת. היא הייתה סמנכ"לית השיווק של ICP, מנכ"לית ערוץ הבידור של HOT, בתחילת ימי הרדיו האזורי בנתה את התוכן והשיווק של רדיו 99, אחר-כך התגלגלה לסטארט-אפ. עם שלושה ילדים בוגרים, היום פאלפ הוא הבייבי שלה. יעקובי יושב במשרדי "תמוז", והיא בחנות בגן החשמל, וההפרדה הזו מאפשרת להם לעבוד ביחד. "החלוקה מאוד ברורה", היא אומרת. "אני מנהלת ושותפה לחשיבה העסקית והקריאייטיב, וזיו הוא המעצב הראשי. הוא הנשמה, הלוק והפיתוח של המוצרים החדשים". חנות הדגל החדשה בדיזנגוף היא הראשונה בסדרת חנויות שמתוכננות להיפתח בשנתיים הקרובות באירופה.

 

החנות בדיזנגוף פונה גם למבלים ולתיירים ברחוב שחזר לתסוס, ופתוחה עד עשר בערב (צילום: איתי בנית)
    החנות בדיזנגוף פונה גם למבלים ולתיירים ברחוב שחזר לתסוס, ופתוחה עד עשר בערב(צילום: איתי בנית)

     

    למה לפתוח חנות פיזית כשכבר יש חנות אינטרנטית שעובדת היטב?

    "אנחנו חושבים שיש משמעות למישוש, לגעת בנייר, לצייר עם העפרונות, ולהרגיש אותם. כל המוצרים שלנו בחנות פתוחים. אנחנו מאוד מאמינים בזה. זו לא חנות סטרילית. מותר ורצוי לגעת".

     

    ולמה דווקא דיזנגוף?

    "זה איזור שיש בו טרפיק מגוון, גם של צעירים, גם מבוגרים, גם תיירים. אנחנו תל אביביים, אני רוכבת על האופניים כל היום. יש כאן אקשן, המון אנשים, ברים, והחנות שלנו, לעומת אחרות, תהיה פתוחה מעשר בבוקר ועד עשר בערב".

     

    את החלל עיצב יעקובי בפשטות. סקאלת צבעים מתונה, עם עץ ורצפת בטון. "הכוונה הייתה שהחלל לא יתחרה בפריטים עצמם", הוא מסביר ומוסיף ש"החנות יצאה מאוד נקייה וגיאומטרית, שזו פחות או יותר השפה העיצובית של פאלפ".

     

    על אף שמו (פאלפ היא עיסה שמשמשת להכנת מוצרי נייר), המותג לא מתמקד רק בנייר, מבהיר יעקובי. "אנחנו עושים מוצרים מעץ, משתפים פעולה עם מעצבי תאורה, ובקרוב נציע גם מנורות. הרעיון הוא לעשות ליין שלם של מוצרים לסביבת עבודה, ולהציע גם פריטים שהם לאו דווקא שלנו. היום התפקיד של מעצב הוא לחבר בין דברים, להחיות מוצרים ישנים, למצוא טכנולוגיות ייצור מתאימות – לאו דווקא להמציא. נראה לי שהמציאו כבר את הכל כמעט".

     

    "אני מאמין בשיתופי פעולה. כשאנחנו עובדים עם מאייר או אמן, החיפוש הוא אחר פלטפורמות חדשות או טוויסט – סוגי נייר מיוחדים, גימורים מעניינים, פורמטים יוצאי דופן. בארבע השנים האלה עשינו בית ספר מאוד חשוב מבחינתנו לקמעונאות. של איך להגיע למוצר שיהיה בסופו של יום מכיר. אנחנו מייצרים כמויות קטנות יחסית, אז הפכנו את הנתון הזה לחוזקה – ואנחנו מוציאים סדרות מוגבלות. כך שברגע שמשהו נגמר – הוא נגמר, ויש בזה ייחודיות".

     

    על השולחן בחזית מחברות מסדרה מוגבלת שעיצב יאנק יונטף (צילום: איתי בנית)
      על השולחן בחזית מחברות מסדרה מוגבלת שעיצב יאנק יונטף(צילום: איתי בנית)

       

      אחד משיתופי הפעולה הפוריים של פאלפ הוא עם איתי בלאיש, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, בעליה של חברה למיתוג ועיצוב גרפי. לפני ארבע שנים עבר לגור בציריך, ומשם הוא עובד עם ברלין, פולין, איטליה. ארבע פעמים בשנה הוא מגיע לכאן לביקורים ארוכים, וממילא, הוא אומר, רוב התקשורת היא דרך הטלפון, "וזה לא משנה אם מישהו מתקשר אלי כשאני בציריך או בתל אביב".

       

      אחד ממיזמיו הוא "לה-קולטור", שמקיים מדי שנה כמה תערוכות מכירה של הדפסים של יוצרים ישראלים. "המטרה של לה-קולטור הייתה לקדם אמנות פרינט בת השגה בתל אביב, ולתת לאמנים ספייס מכובד בחלל גלריאני להציג את העבודות שלהם. יונתן גולדמן הציג אצלנו בפעם הראשונה. מרב בן לולו הציגה אצלנו את הצילום הראשון שהוציאה החוצה, והיום היא אחת מצלמות האופנה הכי חזקות בארץ".

       

      לקראת שבוע האיור ב-2014, פנה בלאיש לפאלפ. "התאהבתי במוצרים שלהם. הם מותג הנייר שהכי קרוב ללה קולטור. הצעתי לעשות שיתוף פעולה עם אמני לה קולטור, והוצאנו קולקציה מיוחדת של מחברת החלומות, עם איורי מעצבים ישראלים צעירים. התגובות היו ממש טובות, אנשים קנו המון, נהנינו לעבוד ביחד והקשר המשיך". מעכשיו יאצור בלאיש את הסדרות המיוחדות ואת תערוכות ההדפס המתחלפות, התלויות על קירות החנות החדשה. התערוכה הפותחת היא זו של יאנק יונטף, דניאל גרומר ויוניל.

       

      יונטף, מבכירי הטיפוגרפים בארץ, משיק את הפונט החדש שעיצב – ליבלינג. גרומר מציג עבודות המבוססות על "אברהם", הפונט העברי-ערבי שעיצב במסגרת פרויקט הגמר שלו בבצלאל. יוניל מציג סדרה של הדפסי ריזוגרף (מדפסת יפנית ייחודית ונדירה למדי). כל העבודות הודפסו במהדורות של עותקים בודדים. "הרעיון הוא לתת במה לדפוס מסורתי על שלל גווניו, כמו גם לטכניקות חדשניות, ולמנעד רחב של יוצרים", מסכם בלאיש.

       

      עוד 2 חנויות שכדאי להכיר:

       

      רהיטי החוץ הססגוניים של Fermob, עכשיו בחנות פופ-אפ ובמחירי הנחה. הכיסא המפורסם, למשל, עולה 988 שקלים, במקום 1,647 (צילום: באדיבות טולמנ'ס)
        רהיטי החוץ הססגוניים של Fermob, עכשיו בחנות פופ-אפ ובמחירי הנחה. הכיסא המפורסם, למשל, עולה 988 שקלים, במקום 1,647(צילום: באדיבות טולמנ'ס)

         

        בשבוע שעבר פתחה ''טולמנ'ס'' חנות פופ-אפ לחברת Fermob הצרפתית, שמתמחה ברהיטי חוץ ססגוניים ממתכת. כיסא הביסטרו המתקפל של המותג, למשל, עוצב ב-1889 כפתרון נייד לדוכנים שלא רצו לשלם רישיונות קבע לעיריי פריז, זכה בשלל פרסים ומיוצר היום ב-24 צבעים שונים. החנות תהיה פתוחה עד סוף החודש בדיזיין סנטר בבני ברק, ומציעה את הכיסאות, השולחנות והספסלים בהנחה של עד 40%.

         

        ''בדולינה'', חנות רהיטים שמתמחה בריפוד ובבדים (צילום: דניאל איכילוב)
          ''בדולינה'', חנות רהיטים שמתמחה בריפוד ובבדים(צילום: דניאל איכילוב)

           

          ברחוב גלגלי הפלדה בכפר סבא נפתחה ''בדולינה'', שמציגה רהיטים וקולקציות בדים ומתמחה בריפוד – של פריטים שאפשר לרכוש במקום ולהתאים אישית, או של רהיטים ישנים שמביאים לחידוש. הבעלים דניאל איכילוב התחיל בסטודיו שפתח בביתו, פתח אחרי כמה שנים חנות ברשפון, ועכשיו עבר למרחב גדול ונוח בכפר סבא, שאותו עיצבה שני רינג. מחיר כורסה מתחיל ב-1,900 שקלים, ספות מיובאות עולות 3,700 שקלים ומעלה, וספות בייצור מקומי 4,900 שקלים ומעלה.

           

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד