צילום: שי יחזקאל
    מנטה

    מזלילה לשליטה: לעבור את חג הפסח בלי 2-3 ק"ג נוספים

    לחוצים מכך שבחג המצות שוב תאכלו ללא הפסקה? אתם יכולים להירגע. סידרנו לכם תפריטי דיאטה מפורטים שילוו אתכם בכל ימות החג

    לעבור את הפסח בשלום (צילום: אנטולי מיכאלו,  סגנון: אינה גוטמן)
    לעבור את הפסח בשלום (צילום: אנטולי מיכאלו, סגנון: אינה גוטמן)

    תפריט לנשים

    יום שני - ליל הסדר

    בוקר: 3־4 פריכיות אורז + ביצה קשה + 2 כפות גבינה + 2 ירקות חתוכים

    ביניים: שייק (מתפוח, גזר, אגס, פטרוזיליה, סלרי) / שייק (מבננה, 3 תמרים, כוס חלב שקדים)

    צהריים: סלט מ-3-5 ירקות, כף שמן זית, כפית גרעיני דלעת וכפית חמוציות + קופסת טונה במים + 50 גרם בולגרית 5% / שליש חבילת טופו

    ביניים: פרי (תפוח/ תפוז/ אגס)

    ערב: מרק + 1 קיינדלע + 2 כפות מ-2-3 סוגי סלטים טריים + 1 תפוח אדמה בינוני או כוס תבשיל אורז + מנת עוף / בשר 120 גרם + 150 מנת דג + רבע מצה + כוס יין

    לילה: עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

     

    יום שלישי - חג

    בוקר: חצי מצה + פרוסת גבינה צהובה9% + שליש אבוקדו

    ביניים: מרק + 1 קניידלע

    צהריים: חצי כוס אורז מלא + חצי כוס עדשים שחורות + 200 גרם בשר אדום/ דג/ עוף + סלט ירקות

    ביניים: 10-12 בוטנים ו-10 שקדים / מנת סורבה תותים

    ערב: חביתה מביצה אחת + חצי מצה + 2-4 ירקות חתוכים + כף טחינה גולמית

    לילה: פרוסת עוגה דקה

     

    ימים רביעי-חמישי – חול המועד

    בוקר: חצי גביע קוטג' 3% שומן + 2 ירקות + חצי מצה

    ביניים: תפוח + 8 שקדים + תמר

    צהריים: מרק ירקות + 150 גרם חזה עוף + כוס תבשיל קינואה עם חמוציות

    ביניים: חצי מצה + פרוסת בינה צהובה 9% + 5-6 עגבניות שרי

    ערב: שקשוקה (מ- 2 ביצים, 2 עגבניות, גמבה ובצל) + סלט ירקות גדול + חצי גביע גבינה לבנה 3% שומן

    לילה: 2-3 קוביות שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו

     

    יום שישי

    בוקר: יוגורט 1.5% + פרי + 2 אגוזי מלך + כפית גרעיני דלעת + גזר + מלפפון

    ביניים: 3-4 פריכיות כוסמת + שליש אבוקדו + 3 זיתים סגולים

    צהריים: מרק ירקות + 1 קניידלע + כוס תבשיל עדשים שחורות עם בטטה + שליש קופסת בולגרית 5% (80 גרם)

    ביניים: חצי מצה + כף ריבה/ דבש/ סילאן + כפית גבינה

    ערב: 200 גרם סלמון בתנור עם חצי כפית דבש קצת חרדל ולימון + סלט ירקות גדול

    לילה: 2 עוגיות קוקוס

     

    יום שבת

    בוקר: פרוסת עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

    ביניים: בננה + 2 תמרים + 5-6 שקדים

    צהריים: 2 קציצות אפויות בתנור עם קמח חומוס + סלט ירקות גדול מ-3-5 ירקות וכפית שמן

    ביניים: 1 מצה עם כף טחינה וכפית דבש

    ערב: מצה בריי (מ-1 מצה, ביצה, גבינה לבנה 3%, כפית שמן זית) + חצי גביע קוטג'

    לילה: כוס יין לבן/ אדום

     

    יום ראשון – ערב חג שני

    בוקר: מוזלי (גביע יוגורט 1.5%, תפוח, 6 שקדים, כפית זרעי צ'יה)

    ביניים: 3-4 פריכות אורז/ כוסמת + כפית ממרח שקדים/ בוטנים טבעי

    צהריים: כוס אורז מלא עם קצת צימוקים וחמוציות + 150 פילה דג (בורי/ מוסר) בתנור

    ביניים: תפוז + 4 חצאי אגוז מלך

    ערב: פשטידת גבינה וירקות + קופסת טונה במים + 2 ירקות חתוכים + כפית שמן זית

    לילה: חטיף בריאות טבעי על בסיס תמרים, שקדים ואגוזים עד 100 קלוריות

     

    יום שני – חג שני וערב המימונה

    בוקר: לחמנייה כשרה לפסח + ביצה קשה + רבע אבוקדו + עגבנייה

    ביניים: תפוח + 5 שקדים + 4 קשיו + 3 חצי פקאן + 2 אגוזי ברזיל

    צהריים: 150 גרם פילה דניס + 2 תפרחות ברוקולי + 1 פרח כרובית + 1 תפוח אדמה קטן בתנור

    ביניים: גביע יוגורט 0% בטעמים + 10 שקדים

    ערב: סלט יווני (ירקות חתוכים גס, כף גבינה בולגרית 5%, 4 זיתים שחורים, כף שמן זית, זעתר ולימון)

    לילה: 1-2 ממתקי מימונה

     

     

    סלמון מאודה בנייר - הקליקו למתכון (צילום: יוסי סליס סגנון: נטשה חיימוביץ')

     

    תפריט לגברים

    יום שני - ליל הסדר

    בוקר: 4-5 פריכיות אורז + 2 פרוסות גבינה צהובה 15% + חצי אבוקדו + עגבנייה

    ביניים: שייק (מבננה, 3 תמרים, כוס חלב שקדים ו-30 גרם אבקת חלבון)/ גביע קוטג' 3%

    צהריים: סלט מ-3-5 ירקות, כף שמן זית, כפית גרעיני דלעת וכפית חמוציות + קופסת טונה במים + 2 ביצים קשות + 50 גרם בולגרית 5%/ חבילת טופו

    ביניים: תפוח/ תפוז/ אגס + 10 שקדים + 2 אגוזי פקאן + 2 אגוזי מלך + 1 אגוז ברזיל

    ערב: מרק עוף + 2 קניידלך + 3 כפות מ 2-3 סוגי סלטים טריים + 1 תפוח אדמה בינוני + כוס תבשיל אורז + 250 גרם עוף/ בשר + 150 גרם דג + חצי/ רבע מצה + כוס יין

    לילה: 2 פרוסות עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

     

    יום שלישי - חג

    בוקר: לחמנייה כשרה לפסח + ביצה קשה + חצי אבוקדו + עגבנייה + מלפפון + 3 זיתים סגולים

    ביניים: מרק + 2 קניידלך

    צהריים: 2 כוסות אורז אדום עם פול/ 2 כוסות אורז עם תירס + 200-250 גרם בשר אדום/ דג/ עוף + סלט ירקות + 2-3 כפות סלט כרוב

    ביניים: 20 בוטנים + 10 שקדים + תמר / פרוסת עוגה כשרה לפסח

    ערב: סלט יווני (ירקות, כף גבינה בולגרית 5%, 4 זיתים שחורים, כף שמן זית, זעתר ולימון) + 1 מצה

    לילה: 4 קוביות שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו

     

    ימים רביעי-חמישי – חול המועד

    בוקר: מוזלי (יוגורט 1.5%, תפוח, אגס, 10 שקדים, כפית זרעי צ'יה, כפית צימוקים)

    ביניים: 5 פריכות אורז + כף ממרח שקדים/ בוטנים טבעי

    צהריים: 250 גרם סלמון בתנור עם חצי כפית דבש קצת חרדל ולימון, סלט ירקות, כוס וחצי תבשיל עדשים שחורות ובטטה

    ביניים: 1 מצה + כף טחינה גולמית+ מלפפון + עגבנייה

    ערב: מצה בריי (מ-2 מצות, ביצה, גבינה לבנה 3%, כפית שמן זית, חצי גביע קוטג' 5%) + 2-3 ירקות חתוכים

    לילה: 2 קוביות שוקולד מריר עם 70% מוצקי קקאו

     

    יום שישי

    בוקר: חצי מצה + פרוסת גבינה צהובה9% + שליש אבוקדו

    ביניים: לחמנייה כשרה לפסח + 2 כפות סלט טונה + מלפפון + עגבנייה

    צהריים: פשטידת גבינה וירקות + קופסת טונה במים + 2-4 ירקות טריים + כפית שמן זית ולימון

    ביניים: מצה + כף וחצי חרוסת ביתית (אגוזים, שקדים, קוקוס, שומשום, סילאן)

    ערב: מרק ירקות + 200 גרם חזה עוף + חצי בטטה + 2 כפות שעועית ירוקה

    לילה: 2 עוגיות קוקוס

     

    יום שבת

    בוקר: פרוסת עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

    ביניים: בננה + 2 תמרים + 5-6 שקדים

    צהריים: 2 קציצות אפויות בתנור עם קמח חומוס + סלט מ-3-5 ירקות וכפית שמן זית

    ביניים: 1 מצה + כף טחינה + כפית דבש

    ערב: שקשוקה (מ- 2 ביצים, 2 עגבניות, גמבה ובצל) + סלט מ-3-5 ירקות עם כפית שמן זית, כפית גרעיני דלעת וכפית חמוציות + חצי גביע גבינה לבנה 3% שומן

    לילה: כוס יין לבן/ אדום

     

    יום ראשון – ערב חג שני

    בוקר: שייק (מ-1 בננה, 3 תמרים, כוס חלב שקדים + 30 גרם אבקת חלבון)

    ביניים: לחמנייה כשרה לפסח + כף ממרח שקדים/ בוטנים טבעי

    צהריים: תפוח אדמה בינוני בתנור עם רוזמרין וקצת שמן זית + 3 קציצות כרובית וחזה עוף אפויות בתנור

    ביניים: 1 מצה + סלט גזר וסלק חי + גפילטע פיש/ חצי קופסת טונה/ סרדינים בעגבניות

    ערב: מצה בריי (מ-2 מצות, ביצה, גבינה לבנה 3%, כפית שמן זית) + חצי גביע קוטג' 5% + 2-3 ירקות חתוכים

    לילה: 2 עוגיות בוטנים

     

    יום שני – חג שני וערב המימונה

    בוקר: חצי מצה + גביע קוטג' 5% שומן + 2 ירקות

    ביניים: מרק ירקות + 1-2 קניידלך

    צהריים: 2-3 קציצות אפויות בתנור עם קמח חומוס + כוס וחצי מג'דרה + כף טחינה

    ביניים: לחמנייה כשרה לפסח + כף ממרח חומוס ביתי + ביצה

    ערב: 3-4 פטריות ממולאות בגבינה ואגוזים + קופסת טונה במים + סלט מ-2-3 ירקות וכפית שמן זית + 2-3 פריכיות אורז

    לילה: 2-3 ממתקי מימונה

     

    * אפשר להחליף בין הארוחות ** מומלץ להרבות בשתיית מים: 1.5־2 ליטר לנשים, 2-2.5 ליטר לגברים *** לפני כל שינוי תזונתי מומלץ  להתייעץ עם איש מקצוע 

     

     
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מזלילה לשליטה: לעבור את חג הפסח בלי 2-3 ק"ג נוספים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד