מנטה
ערוצים

מזלילה לשליטה: לעבור את חג הפסח בלי 2-3 ק"ג נוספים

לחוצים מכך שבחג המצות שוב תאכלו ללא הפסקה? אתם יכולים להירגע. סידרנו לכם תפריטי דיאטה מפורטים שילוו אתכם בכל ימות החג

לעבור את הפסח בשלום (צילום: אנטולי מיכאלו,  סגנון: אינה גוטמן)
לעבור את הפסח בשלום (צילום: אנטולי מיכאלו, סגנון: אינה גוטמן)

תפריט לנשים

יום שני - ליל הסדר

בוקר: 3־4 פריכיות אורז + ביצה קשה + 2 כפות גבינה + 2 ירקות חתוכים

ביניים: שייק (מתפוח, גזר, אגס, פטרוזיליה, סלרי) / שייק (מבננה, 3 תמרים, כוס חלב שקדים)

צהריים: סלט מ-3-5 ירקות, כף שמן זית, כפית גרעיני דלעת וכפית חמוציות + קופסת טונה במים + 50 גרם בולגרית 5% / שליש חבילת טופו

ביניים: פרי (תפוח/ תפוז/ אגס)

ערב: מרק + 1 קיינדלע + 2 כפות מ-2-3 סוגי סלטים טריים + 1 תפוח אדמה בינוני או כוס תבשיל אורז + מנת עוף / בשר 120 גרם + 150 מנת דג + רבע מצה + כוס יין

לילה: עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

 

יום שלישי - חג

בוקר: חצי מצה + פרוסת גבינה צהובה9% + שליש אבוקדו

ביניים: מרק + 1 קניידלע

צהריים: חצי כוס אורז מלא + חצי כוס עדשים שחורות + 200 גרם בשר אדום/ דג/ עוף + סלט ירקות

ביניים: 10-12 בוטנים ו-10 שקדים / מנת סורבה תותים

ערב: חביתה מביצה אחת + חצי מצה + 2-4 ירקות חתוכים + כף טחינה גולמית

לילה: פרוסת עוגה דקה

 

ימים רביעי-חמישי – חול המועד

בוקר: חצי גביע קוטג' 3% שומן + 2 ירקות + חצי מצה

ביניים: תפוח + 8 שקדים + תמר

צהריים: מרק ירקות + 150 גרם חזה עוף + כוס תבשיל קינואה עם חמוציות

ביניים: חצי מצה + פרוסת בינה צהובה 9% + 5-6 עגבניות שרי

ערב: שקשוקה (מ- 2 ביצים, 2 עגבניות, גמבה ובצל) + סלט ירקות גדול + חצי גביע גבינה לבנה 3% שומן

לילה: 2-3 קוביות שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו

 

יום שישי

בוקר: יוגורט 1.5% + פרי + 2 אגוזי מלך + כפית גרעיני דלעת + גזר + מלפפון

ביניים: 3-4 פריכיות כוסמת + שליש אבוקדו + 3 זיתים סגולים

צהריים: מרק ירקות + 1 קניידלע + כוס תבשיל עדשים שחורות עם בטטה + שליש קופסת בולגרית 5% (80 גרם)

ביניים: חצי מצה + כף ריבה/ דבש/ סילאן + כפית גבינה

ערב: 200 גרם סלמון בתנור עם חצי כפית דבש קצת חרדל ולימון + סלט ירקות גדול

לילה: 2 עוגיות קוקוס

 

יום שבת

בוקר: פרוסת עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

ביניים: בננה + 2 תמרים + 5-6 שקדים

צהריים: 2 קציצות אפויות בתנור עם קמח חומוס + סלט ירקות גדול מ-3-5 ירקות וכפית שמן

ביניים: 1 מצה עם כף טחינה וכפית דבש

ערב: מצה בריי (מ-1 מצה, ביצה, גבינה לבנה 3%, כפית שמן זית) + חצי גביע קוטג'

לילה: כוס יין לבן/ אדום

 

יום ראשון – ערב חג שני

בוקר: מוזלי (גביע יוגורט 1.5%, תפוח, 6 שקדים, כפית זרעי צ'יה)

ביניים: 3-4 פריכות אורז/ כוסמת + כפית ממרח שקדים/ בוטנים טבעי

צהריים: כוס אורז מלא עם קצת צימוקים וחמוציות + 150 פילה דג (בורי/ מוסר) בתנור

ביניים: תפוז + 4 חצאי אגוז מלך

ערב: פשטידת גבינה וירקות + קופסת טונה במים + 2 ירקות חתוכים + כפית שמן זית

לילה: חטיף בריאות טבעי על בסיס תמרים, שקדים ואגוזים עד 100 קלוריות

 

יום שני – חג שני וערב המימונה

בוקר: לחמנייה כשרה לפסח + ביצה קשה + רבע אבוקדו + עגבנייה

ביניים: תפוח + 5 שקדים + 4 קשיו + 3 חצי פקאן + 2 אגוזי ברזיל

צהריים: 150 גרם פילה דניס + 2 תפרחות ברוקולי + 1 פרח כרובית + 1 תפוח אדמה קטן בתנור

ביניים: גביע יוגורט 0% בטעמים + 10 שקדים

ערב: סלט יווני (ירקות חתוכים גס, כף גבינה בולגרית 5%, 4 זיתים שחורים, כף שמן זית, זעתר ולימון)

לילה: 1-2 ממתקי מימונה

 

 

סלמון מאודה בנייר - הקליקו למתכון (צילום: יוסי סליס סגנון: נטשה חיימוביץ')

 

תפריט לגברים

יום שני - ליל הסדר

בוקר: 4-5 פריכיות אורז + 2 פרוסות גבינה צהובה 15% + חצי אבוקדו + עגבנייה

ביניים: שייק (מבננה, 3 תמרים, כוס חלב שקדים ו-30 גרם אבקת חלבון)/ גביע קוטג' 3%

צהריים: סלט מ-3-5 ירקות, כף שמן זית, כפית גרעיני דלעת וכפית חמוציות + קופסת טונה במים + 2 ביצים קשות + 50 גרם בולגרית 5%/ חבילת טופו

ביניים: תפוח/ תפוז/ אגס + 10 שקדים + 2 אגוזי פקאן + 2 אגוזי מלך + 1 אגוז ברזיל

ערב: מרק עוף + 2 קניידלך + 3 כפות מ 2-3 סוגי סלטים טריים + 1 תפוח אדמה בינוני + כוס תבשיל אורז + 250 גרם עוף/ בשר + 150 גרם דג + חצי/ רבע מצה + כוס יין

לילה: 2 פרוסות עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

 

יום שלישי - חג

בוקר: לחמנייה כשרה לפסח + ביצה קשה + חצי אבוקדו + עגבנייה + מלפפון + 3 זיתים סגולים

ביניים: מרק + 2 קניידלך

צהריים: 2 כוסות אורז אדום עם פול/ 2 כוסות אורז עם תירס + 200-250 גרם בשר אדום/ דג/ עוף + סלט ירקות + 2-3 כפות סלט כרוב

ביניים: 20 בוטנים + 10 שקדים + תמר / פרוסת עוגה כשרה לפסח

ערב: סלט יווני (ירקות, כף גבינה בולגרית 5%, 4 זיתים שחורים, כף שמן זית, זעתר ולימון) + 1 מצה

לילה: 4 קוביות שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו

 

ימים רביעי-חמישי – חול המועד

בוקר: מוזלי (יוגורט 1.5%, תפוח, אגס, 10 שקדים, כפית זרעי צ'יה, כפית צימוקים)

ביניים: 5 פריכות אורז + כף ממרח שקדים/ בוטנים טבעי

צהריים: 250 גרם סלמון בתנור עם חצי כפית דבש קצת חרדל ולימון, סלט ירקות, כוס וחצי תבשיל עדשים שחורות ובטטה

ביניים: 1 מצה + כף טחינה גולמית+ מלפפון + עגבנייה

ערב: מצה בריי (מ-2 מצות, ביצה, גבינה לבנה 3%, כפית שמן זית, חצי גביע קוטג' 5%) + 2-3 ירקות חתוכים

לילה: 2 קוביות שוקולד מריר עם 70% מוצקי קקאו

 

יום שישי

בוקר: חצי מצה + פרוסת גבינה צהובה9% + שליש אבוקדו

ביניים: לחמנייה כשרה לפסח + 2 כפות סלט טונה + מלפפון + עגבנייה

צהריים: פשטידת גבינה וירקות + קופסת טונה במים + 2-4 ירקות טריים + כפית שמן זית ולימון

ביניים: מצה + כף וחצי חרוסת ביתית (אגוזים, שקדים, קוקוס, שומשום, סילאן)

ערב: מרק ירקות + 200 גרם חזה עוף + חצי בטטה + 2 כפות שעועית ירוקה

לילה: 2 עוגיות קוקוס

 

יום שבת

בוקר: פרוסת עוגת שוקולד/ מאפה תפוחים כשר לפסח

ביניים: בננה + 2 תמרים + 5-6 שקדים

צהריים: 2 קציצות אפויות בתנור עם קמח חומוס + סלט מ-3-5 ירקות וכפית שמן זית

ביניים: 1 מצה + כף טחינה + כפית דבש

ערב: שקשוקה (מ- 2 ביצים, 2 עגבניות, גמבה ובצל) + סלט מ-3-5 ירקות עם כפית שמן זית, כפית גרעיני דלעת וכפית חמוציות + חצי גביע גבינה לבנה 3% שומן

לילה: כוס יין לבן/ אדום

 

יום ראשון – ערב חג שני

בוקר: שייק (מ-1 בננה, 3 תמרים, כוס חלב שקדים + 30 גרם אבקת חלבון)

ביניים: לחמנייה כשרה לפסח + כף ממרח שקדים/ בוטנים טבעי

צהריים: תפוח אדמה בינוני בתנור עם רוזמרין וקצת שמן זית + 3 קציצות כרובית וחזה עוף אפויות בתנור

ביניים: 1 מצה + סלט גזר וסלק חי + גפילטע פיש/ חצי קופסת טונה/ סרדינים בעגבניות

ערב: מצה בריי (מ-2 מצות, ביצה, גבינה לבנה 3%, כפית שמן זית) + חצי גביע קוטג' 5% + 2-3 ירקות חתוכים

לילה: 2 עוגיות בוטנים

 

יום שני – חג שני וערב המימונה

בוקר: חצי מצה + גביע קוטג' 5% שומן + 2 ירקות

ביניים: מרק ירקות + 1-2 קניידלך

צהריים: 2-3 קציצות אפויות בתנור עם קמח חומוס + כוס וחצי מג'דרה + כף טחינה

ביניים: לחמנייה כשרה לפסח + כף ממרח חומוס ביתי + ביצה

ערב: 3-4 פטריות ממולאות בגבינה ואגוזים + קופסת טונה במים + סלט מ-2-3 ירקות וכפית שמן זית + 2-3 פריכיות אורז

לילה: 2-3 ממתקי מימונה

 

* אפשר להחליף בין הארוחות ** מומלץ להרבות בשתיית מים: 1.5־2 ליטר לנשים, 2-2.5 ליטר לגברים *** לפני כל שינוי תזונתי מומלץ  להתייעץ עם איש מקצוע 

 

 
הצג:
כל התגובות לכתבה "מזלילה לשליטה: לעבור את חג הפסח בלי 2-3 ק"ג נוספים"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
RUNY