מחדשים ומפתיעים, גם ב-2017:
האנשים שעושים את ארקיע

נכון, "ארקיע" זה מטוסים, טייסים ודיילים, אבל מאחורי הקלעים יש אנשים שמושכים בחוטים ומתאמים הכל כדי שהמכונה המשומנת תעבוד כמו שעון. נכיר כמה מהם

רוני נמרוד

|

23.03.17 | 11:19

  (צילום: ארקיע)
  (צילום: ארקיע)

"לחדש, להפתיע", מסביר מנכ"ל "ארקיע אינטרנשיונל", עוז ברלוביץ', את מדיניות החברה לקראת עונת התיירות הקרובה, אביב-קיץ 2017. ואין ברירה. ענקי תעופה ותיירות בינלאומיים מסתערים על השוק הישראלי התוסס, הפעיל והצמא לחידושים, ומציעים קווי תעופה חדשים וזולים לצד מוצרי תיירות, אבל בשוק הלוהט והתחרותי הזה "ארקיע" שוחה כמו דג במים. שימו לב ליעדים החדשים והמלהיבים שמציעה השנה החברה לקהל הישראלי.

 

 

מנכ"ל "ארקיע אינטרנשיונל", עוז ברלוביץ' (צילום: ארקיע)
    מנכ"ל "ארקיע אינטרנשיונל", עוז ברלוביץ'(צילום: ארקיע)

     

    סרדיניה, למשל, האי האיטלקי הענק שהוא השני בשטחו בים התיכון (אחרי סיציליה), ומעטים הישראלים שביקרו בו עד היום בגלל היעדר טיסה ישירה אליו מישראל. בעונת התיירות 2017 תטוס "ארקיע" ישירות לסרדיניה, ותחבר בין התייר הישראלי הסקרן והפתוח לרעיונות חדשים לבין המסורת רבת השנים של האי ששטחו דומה לזה של מדינת ישראל. באי יש נופים הרריים מקסימים, מסלולי הליכה ורכיבה, כפרים עתיקים ובהם מתגוררים תושבים שחגגו זה מכבר את יום הולדתם המאה, ערים ועיירות עתיקות ואטרקציות תיירות פופולריות.

     

    סרדיניה המלהיבה היא רק יעד אחד על מפת 2017 של "ארקיע". גם לבלגרד, בירת סרביה, אחת הערים הצעירות והתוססות באירופה בשנים האחרונות, תטוס "ארקיע" השנה ותעשה זאת ישירות ופעמיים בכל שבוע. בלגרד הפכה ליעד פופולרי ומבוקש לצעירים מכל רחבי אירופה שמגיעים למרכזי הבילוי, למועדונים, לפאבים ולמרכזי הקניות בעיר, ורמת המחירים בה נמוכה לעומת הערים הקלאסיות במערב אירופה.

     

    גם סלוניקי ביוון תהיה השנה על מפת הטיסות הישירות של "ארקיע". העיר השנייה בגודלה ביוון קרובה לאתרי התיירות הקסומים של צפון יוון, לחצי האי פיליון ולכפרי נופש פופולריים. ולא נשכח כמובן את איי יוון, מיעדי החופשה המבוקשים ביותר בקרב נופשים ישראלים. "ארקיע" תפקוד בקביעות כמה מהאיים שמספר הטסים אליהם גדל משנה לשנה.

     

    ועוד: נמל התעופה ברגמו הסמוך למילאנו שבצפון איטליה ייכלל בנתיבי קיץ 2017 של "ארקיע", כמו כן לונדון, שאליה תטוס החברה שלוש פעמים מדי שבוע, וגם היהלום שבכתר – זנזיבר, שאת הטיסות אליה חידשה "ארקיע" לפני שנים ספורות בהצלחה רבה, ומטוסיה נוחתים שם בקביעות מדי שבוע.

    "למרות התחרות 'ארקיע' יודעת להציע חבילות מצוינות שמעניקות גם טיסה מהנה, גם חופשה איכותית וגם תמורה לכסף", אומר ברלוביץ', "והכל במחירים מצוינים. אנחנו עושים את זה טוב, והקהל אוהב אותנו".

     

    ולראיה – את שנת 2016 סיכמו ב"ארקיע" בחיוב: כ-700 אלף נוסעים טסו עם החברה ליעדים ברחבי העולם, גידול של כ-30% לעומת השנה הקודמת. בנתיבי הטיסה של "ארקיע" לאילת טסו כמיליון נוסעים.

     

    2016 בארקיע: כ-700 אלף נוסעים ליעדים ברחבי העולם (צילום: סיון פרג')
      2016 בארקיע: כ-700 אלף נוסעים ליעדים ברחבי העולם(צילום: סיון פרג')

       

      בלי מדחפים הכירו את המטוס החדש שלכם: אמבראר E-Jet.

      בשנת 2017 מציינים ב"ארקיע" היסטוריה קטנה. לראשונה מאז הוקמה אי שם בשנת 1950, מבוסס כל צי המטוסים של החברה על מטוסי סילון מתקדמים ממשפחת דגמי אמבראר E-Jet (ולצדם מטוסי הבואינג 757). מטוסי המדחף האיטיים והמטרטרים יצאו מהשירות (למעט אחד, מדגם 72 ATR, שנשמר כדי לשרת טיסות מנמל התעופה של חיפה, שעדיין אינו מתאים למטוסי סילון).

       

      קצת נתונים

      משפחת האמבראר E-Jet נחשבת למובילה בתחום מטוסי הנוסעים לטווחים בינוניים (עד כ-4,000 ק"מ). אלה מטוסים חסכוניים בצריכת דלק ובעלויות תחזוקה, שקטים ומעוצבים היטב לנוחות הנוסעים והצוות. ה-E-Jet טס לראשונה בשנת 2002, ועד סוף 2016 סופקו יותר מ-1,200 מטוסים לעשרות חברות תעופה בעולם.

      בחמשת מטוסי האמבראר שמפעילה כעת "ארקיע" מדגמי E190 ו-E195, תמצאו 110-98 מושבים (בהתאם לדגם), והם משמשים לטיסות בין תל אביב לאילת ומתל אביב ליעדי "ארקיע" באירופה, באיי יוון ובאגן הים התיכון.

       

      עולים למטוס:

      התחושה בטיסה שונה לגמרי מזו שבמטוסי ה-ATR בעלי המדחפים. אם ה-ATR היה סוג של אוטובוס מעופף, הרי שהאמבראר הוא לימוזינה, ביזנס-קלאס של ממש: מהיר, חזק, מרווח, נוח, שקט. בכל רחבי העולם מדווחים נוסעים על חוויית טיסה אחרת לגמרי במטוסים מהסוג הזה, ולראיה – ההיקף המפתיע של המכירות שלהם.

       

      וזה לא הכל

      רשימת הקניות העתידית של "ארקיע" כוללת גם את דגם ה-E2 החדש של אמבראר שייכנס לשירות בשנה הבאה. הוא יהיה מפואר עוד יותר מהדגם הקיים, חסכוני הרבה יותר, ויוכל להטיס עד 140 נוסעים לטווח ארוך עוד יותר (תוכלו ללמוד עליו עוד באתר היצרן, embraer.com). ב-2018 יוחלפו גם מטוסי ה-757 הוותיקים של בואינג במטוסי איירבס 321neo החסכוניים במיוחד, והם ישמשו בקווי "ארקיע" ליעדי אירופה. גם בהם יוכלו הנוסעים ליהנות מהחדשנות ומהטכנולוגיה העכשוויות במטוסי הנוסעים ומנוחות הטיסה.

       

      בהמשך עשויה "ארקיע" להצטייד גם במטוסים רחבי גוף חדישים מדגם איירבס 330neo שיאפשרו לה לפתח קווי תעופה ליעדים רחוקים, למשל לאתרי הנופש של תאילנד, ומי יודע, אולי אפילו לניו יורק (פרטים מעניינים על דגמי האיירבס החדשים: airbus.com).

       

      דני גרינברג - מנהל תכנון ותיאום טיסות בינלאומיות

      גרינברג עובד 32 שנה ב"ארקיע". הקריירה שלו החלה בקשר הדוק עם הנוסעים כסלקטור באגף הביטחון של החברה באילת. בהמשך השתלב באזור המרכז כדייל קרקע ודייל אוויר, היה מנהל תורן בשדה "דב" ובהמשך מנהל התחנה. במחלקה שאותה הוא מנהל כיום התחיל כעובד מן המניין.

       

      דני גרינברג, מנהל תכנון ותיאום טיסות בינלאומיות (צילום: ארקיע)
        דני גרינברג, מנהל תכנון ותיאום טיסות בינלאומיות(צילום: ארקיע)

         

        מה תפקידך בחברה?

        "הגדרת התפקיד שלי כוללת את תכנון ותיאום הטיסות הבינלאומיות שמפעילה ארקיע, ויחד עם הסמנכ"ל למסחר אני אחראי לתכנון לוח הזמנים הבינלאומי של החברה, בנייתו במערכות התכנוניות והמבצעיות, תיאומו מול הגורמים הרשמיים כגון רשויות תעופה אזרחיות ושדות התעופה הרלוונטיים, פרסומו ועדכונו. כמו כן באחריותי לטפל במקרים של שיבושים ותקלות בלוחות זמני הטיסות ומציאת פתרונות".

         

        איך אתה רואה את עתיד החברה וצמיחתה?

        "ארקיע מתפתחת ללא הרף הן בהתחדשות צי המטוסים והן בגיוון היעדים ומספרם. אני צופה שבשנים הבאות נמשיך להיות שחקנים מרכזיים בענפי התעופה והתיירות בישראל".

         

        מילה קרסיוב - מנהלת הטיולים המאורגנים

        את דרכה המקצועית ב"ארקיע" החלה מילה קרסיוב לפני כ-14 שנה כמוקדנית במוקד ההזמנות, המשיכה למחלקת האופרציה של הטיולים המאורגנים, וזה שבע שנים היא מנהלת את מחלקת הטיולים המאורגנים. בדרך הספיקה לסיים תואר שני בגיאוגרפיה באוניברסיטת תל אביב ולהיות אמא לשני ילדים.

         

        מילה קרסיוב, מנהלת הטיולים המאורגנים  (צילום: ארקיע)
          מילה קרסיוב, מנהלת הטיולים המאורגנים (צילום: ארקיע)

           

          מה תפקידך בחברה?

          "תפקידי בארקיע מאוד מורכב ומאתגר. אני עוסקת בבניית מסלולים, ברכש, בתפעול טיולים, בקשר עם הספקים בחו"ל, בהזנת החבילות במערכת, בטיפול במדריכים ובמתן מענה לסוכנים ולאנשי המכירות של ארקיע, כמו גם בשיווק ובקידום טיולים הן לקהל הרחב והן לארגונים גדולים.

          "יש לי דרישות גבוהות מעצמי כמו גם מהעובדים שלי. אני מאפשרת להם חופש פעולה, מעניקה מרחב, מעודדת להיות ראש גדול ונותנת תחושה שאני סומכת עליהם אבל גם מצפה לביצועים טובים. בעבודה חשובים לי מאוד האווירה הטובה, החיוך, המורל הגבוה, העזרה ההדדית ושיתוף הפעולה".

           

          איך את רואה את עתיד החברה וצמיחתה?

          "לדעתי, תחום הטיולים המאורגנים והקבוצות הסגורות שבמסגרתם אנשים יוצאים לטיולים הולך ומתרחב. נוח מאוד לצאת לטיול בקבוצה מאורגנת, כשיש מי שדואג בשבילך לכל פרט קטן, וזה משתלם גם מבחינה כספית. הטיול המאורגן כיום אינו מה שהיה בעבר: הוא מספק יותר, נוח יותר ומקצועי יותר.

          "אנחנו בארקיע מחפשים ללא הרף יעדים חדשים לטיולים, אתרים בטוחים יותר, מעניינים יותר, תוך מתן דגש לרמת המלונות, לנוחות האוטובוס, למבחר האטרקציות וכמובן, וזה הכי חשוב – לרמת ההדרכה.

          "נמשיך בקידום מכירות מול סוכני הנסיעות לצד יצירת שיתופי הפעולה והקשרים המסחריים, נרחיב את הפעילות בתחום טיולי המשפחות, טיולי הקונספט, וכמובן טיולים לקהל הלקוחות בגיל השלישי".

           

          עדית שמואלי - מנהלת מחלקת דיגיטל

          עדית שמואלי חדשה יחסית ב"ארקיע" והגיעה לחברה לפני כתשעה חודשים. היא אחראית לניהול הפעילות השיווקית במדיה הדיגיטלית לכלל החברה בראייה כוללת ואינטגרטיבית.

           

          עדית שמואלי, מנהלת מחלקת דיגיטל (צילום: ארקיע)
            עדית שמואלי, מנהלת מחלקת דיגיטל(צילום: ארקיע)

             

            מה תפקידך בחברה?

            "המטרה העיקרית היא להגדיל את נפח פעילות המכירות והשירות באתרי האינטרנט המסחריים של ארקיע. התפקיד שלי כולל, לצד עיסוק במדיה עצמה, גם את תפעול המערך שמאחורי הקלעים: תוכנית עבודה שנתית, ניהול תקציב הפרסום בדיגיטל, ניהול המדיה הממומנת והאורגנית, ניהול התוכן ברשתות החברתיות, ניהול אתרי האינטרנט של החברה, טיפוח חדשנות, מדידה, בקרה ודוחות".

             

            איך את רואה את עתיד החברה וצמיחתה?

            "אני רואה את ארקיע עושה מהפך בעולם הדיגיטל וניצבת בקדמת החדשנות יחד עם אתרים בינלאומיים מתחום התיירות".

             

            טל המלי טיכר - מנהלת שיתופי פעולה ותוכן שיווקי

            טל המלי טיכר החלה את הקריירה שלה ב"ארקיע" לפני כ-14 שנה כשלמדה באוניברסיטה והייתה נציגה במרכז ההזמנות.

             

            טל המלי טיכר, מנהלת שיתופי פעולה ותוכן שיווקי  (צילום: ארקיע)
              טל המלי טיכר, מנהלת שיתופי פעולה ותוכן שיווקי (צילום: ארקיע)

               

              מה תפקידך בחברה?

              "עם השנים התקדמתי למחלקת קבוצות ומשם למחלקת השיווק, וזה שמונה שנים אני בתפקיד הנוכחי שהוא מאוד מאתגר ומעניין. הממשק שלי כולל מפגשים עם גופים חיצוניים וביחד אנו חושבים ויוזמים שיתופי פעולה והטבות ללקוחות קצה, דיוורים לחברות הגדולות במשק, קידום יעדים בתוכניות טלוויזיה ורדיו, בניית מסלולים עם תוכן וכדומה, ובהמשך, עם נציגי המחלקה העסקית שמטפלת במבצעים האלה אני דואגת שיינתן מענה מקצועי ומהיר. חשוב לי מאוד שכל שיתוף פעולה שיוצא לפועל יהיה הכי אטרקטיבי ללקוחות, וכמובן שילווה במדיה".

               

              איך את רואה את עתיד החברה וצמיחתה?

              "ארקיע מתפתחת מאוד בשנים האחרונות, ואני רואה את הצמיחה מטפסת מעלה-מעלה ביעדים, במסלולים, בצי המטוסים וכדומה. אנו נרחיב את שיתופי הפעולה שלנו ונמשיך להיות שחקן מרכזי ובולט בתחומי התעופה והתיירות בישראל".

               

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד