מכונית השנה של 2016,
לא תיקחו אותה בחשבון?

העיצוב מחודד וזורם, המנוע עוצמתי ומאפשר ביצועים טובים מאוד, תא הנוסעים סימפטי והאבזור משובח. בקיצור: לא כדאי שתתעלמו מאופל אסטרה החדשה

צביקה בורג

|

02.03.17 | 15:04

הצטרפו לנסיעה. אופל אסטרה
מתוך: איזור המדיה של היצרן
זכתה בתואר "מכונית השנה באירופה", והיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר ביבשת: כ-251 אלף יחידות במהלך השנה שחלפה (מתוך media.gm.com)
זכתה בתואר "מכונית השנה באירופה", והיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר ביבשת: כ-251 אלף יחידות במהלך השנה שחלפה (מתוך media.gm.com)
ידידותית ושימושית מאוד למשפחה. אופל אסטרה (מתוך media.gm.com)
ידידותית ושימושית מאוד למשפחה. אופל אסטרה (מתוך media.gm.com)

פולקסווגן גולף GTI הושקה לראשונה בשנת 1976. היה לה מנוע בנזין מוזרק בנפח 1.6 ליטר, שהפיק 110 כוחות סוס. היא הייתה כיף של מכונית, ודורות של חובבי נהיגה ועיתונאי רכב מתרפקים עליה גם כיום.

ב-1976, מנוע שהפיק 110 כ"ס הניע מכונית ספורטיבית לוהטת. 40 שנה מאוחר יותר, ב-2016, 110 כ"ס בקושי מספיקים כדי להניע מכונית משפחתית ממוצעת. המנוע של אופל אסטרה החדשה למשל, מפיק 150 כ"ס. ב-1976 אפילו לא חלמו על הספקים כאלה במכוניות כביש רגילות.

 

150 כ"ס. אופל אסטרה החדשה (מתוך media.gm.com)
    150 כ"ס. אופל אסטרה החדשה(מתוך media.gm.com)
     

     

    אופל אסטרה זכתה בדיוק לפני שנה, במרץ 2016, בתואר "מכונית השנה באירופה", והיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר ביבשת: כ-251 אלף יחידות עלו לכבישי מדינות אירופה במהלך השנה שחלפה. רק פולקסוואגן גולף ופולו, רנו קליאו, פורד פיאסטה ואופל קורסה הצליחו לעקוף אותה בטבלה הכוללת מאות דגמים. וכדי להתרשם עוד יותר מהמספרים: מדובר בדור ה-5 של האסטרה, ועד עתה, מאז הושק הדור הראשון בשנת 1991, נמכרו כ-12 מיליון "אסטרות" ברחבי העולם.

     

    אצלנו, בישראל, לא זוכה "אופל" להצלחה רבה בשנים האחרונות. רבת המכר האחרונה של המותג, "אופל אסקונה", כיכבה כאן בשנות ה-80 של המאה שעברה. מאז עברה "אופל" בישראל כמה גלגולים ואיבדה מיצוב ותנופה. ב-2016 ניצבה האסטרה במקום ה-12 בטבלת מכירת הקומפקטיות-משפחתיות. על כל אסטרה שנמכרה בישראל – עלו לכבישים יותר מארבע טויוטה קורולה, למשל.

    אבל אנחנו עם האסטרה החדשה, זו שנחתה אצלנו לקראת סוף 2016 וכאמור זכתה בתואר המרשים "מכונית השנה". לדברי היצרן, מדובר במכונית חדשה לגמרי לעומת הדור הקודם, והיא נבנתה, כמו שאומרים, מאפס.

     

    נחתה בישראל לקראת סוף 2016. אופל אסטרה החדשה (מתוך media.gm.com)
      נחתה בישראל לקראת סוף 2016. אופל אסטרה החדשה(מתוך media.gm.com)

       

      השלדה חדשה לגמרי וקלה יותר (האסטרה החדשה שוקלת 200-120 ק"ג פחות מהקודמת, תלוי בדגם); העיצוב הפך למחודד ול"זורם" יותר, גם בזכות ממדים קטנים במעט מהדגם הקודם, אבל תא הנוסעים דווקא הפך למרווח יותר בזכות תכנון חכם של המרחב הפנימי ומיקום המנוע; המנוע, 1.4 ליטר טורבו, מפיק, כאמור, 150 כ"ס ומומנט מצוין של כ-25 קג"מ, והוא מאפשר ביצועים טובים מאוד, שלא הרבה מכוניות קומפקטיות משפחתיות יודעות לעשות; תיבת ההילוכים היא אוטומטית רגילה, בת 6 מהירויות; במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, היא זכתה ל-5 כוכבים; בישראל, החל מדגם ה-Enjoy Plus, היא מצוידת בחליפת בטיחות נדיבה (OpelEye) הכוללת התראת שמירת מרחק וסכנת תאונה מלפנים, כולל בלימה עצמאית במהירות עירונית; בקרה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב (כולל תיקון כיוון אוטומטי), זיהוי תמרורי דרך ועוד.

       

      אבל כל זה - על הנייר. איך היא באמת, על הכביש?

      נתחיל בעזרת מספרים, מ-1 (חלש ) ועד 10 (מצוין):

      ביצועים – 8; נוחות ואיכות נסיעה – 8; חיסכון בדלק (השגנו 15-14 ק"מ לליטר) – 8; אבזור (נהגנו בגרסה המכונה Enjoy Plus) – 7; בטיחות – 9; ידידותיות ושימושיות למשפחה (תא המטען מכיל 335 ליטר) – 7; מושב אחורי – 7 (לנוסע שבאמצע די צפוף).

       

      ובמילים:

      דגם ה-Enjoy Plus בו נהגנו, המאובזר במערכות הבטיחות האקטיביות החשובות כל כך, עולה 135 אלף שקל. דגם ה-Enjoy, המאובזר הרבה פחות, נמכר ממש בימים אלה במבצע, ב-120 אלף שקל (אבל המבצע מוגבל בזמן ובמלאי). אם אתם שוקלים מכונית קומפקטית-משפחתית (למרות טרנד הקרוסאוברים הלוהט), קחו את האסטרה לנסיעת מבחן, לצד המתחרות שתמיד יהיו שם: טויוטה קורולה, טויוטה אוריס, יונדאי איוניק, סקודה אוקטביה ופולקסוואגן גולף. אחר-כך תעשו את חשבון הכדאיות.

       

      מכונית קומפקטית-משפחתית שבהחלט כדאי לכם לקחת בחשבון. אופל אסטרה (מתוך media.gm.com)
        מכונית קומפקטית-משפחתית שבהחלט כדאי לכם לקחת בחשבון. אופל אסטרה(מתוך media.gm.com)

         

        פלוס: עיצוב, ביצועים, אבזור בטיחות (בגרסת Enjoy Plus).

        מינוס: מרחב לנוסעים מאחור.

        שורה תחתונה: מפתיעה לטובה.

         

        קצת סטטיסטיקה:

         

        2016 בישראל
          2016 בישראל

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד