"שוער הלילה" – סרטה של הבמאית ליליאנה קוואני משנת 1974 המתאר מערכת יחסים סאדו-מזוכיסטית בין אסירה לשעבר במחנה ריכוז (שרלוט רמפלינג) לקצין אס.אס (דירק בוגרד) – עמד במרכזה של קולקציית סתיו-חורף 2017-18 שהציג גארת' פיו בשבוע האופנה בלונדון.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- נסיכת פאנק בת 71: דבי הארי היא עדיין אייקון אופנה
- כל הפרטים על שמלת השמפניה הוורודה של שרה נתניהו
- לאו נסים מראשון לציון מדגמן את החלום האמריקאי
התצוגה של פיו, מגיבורי האופנה הגותית של הממלכה הבריטית, נערכה ביום שבת האחרון והביאה למסלול קולקציה שחורה, כוחנית ואפלה, שביטאה את תחושותיו הקשות על הכאוס השורר כיום בעולם. תחושות אלה הועברו גם דרך פסקול התצוגה, שהורכב מרסיסי מוזיקה שהפכו לשכבת סאונד צורמת. מאחורי הקלעים הסביר המעצב כי "אנו נמצאים בתקופה על סף תהום".
על המסלול לא ניתן היה להתעלם ממקור ההשראה. דוגמן שדוף שגופו מקועקע, לבוש מכנסיים שחורים רחבים, שלייקס ומגבעת צבאית, היה אזכור מדויק של אחד הדימויים הבולטים מתוך "שוער הלילה", המופיע גם על כרזת הסרט בכיכובה של רמפלינג. בהמשך הופיעו דוגמניות במעילי צמר ארוכים או ז'קטים מחויטים עם כתפיים מודגשות, שנלבשו עם כפפות עור ומגפיים תואמים להשלמת האפקט של מדים נאציים.
לצד אלו יצר המעצב צלליות רחבות ומפוסלות הממשיכות את סגנונו המוכר, שהופיעו במעילי פרווה במראה אוברסייז ובשמלות שחורות מבדי ניאופרן, שכמו נלקחו מסרט ידוע נוסף המתייחס להשפעתם של הנאצים – "קברט" של בוב פוסי משנת 1972.
הבחירה של פיו לחזור לוויזואליה המזוהה עם מדי הנאצים לא באה, חלילה, כדי להאדיר את התקופה האפלה שעברה על אירופה במלחמת העולם השנייה. מטרתה לעורר מודעות ולעמוד כתמרור אזהרה מפני המקום שאליו עלולה אירופה להגיע בימים אלה של קסנופוביה, איסלאמופוביה ואנטישמיות, אשר מתעוררות מחדש במדינות היבשת. לדברי פיו, התצוגה ביקשה להתייחס גם לתקופת הפוסט-אמת שבה אנו חיים, ולדרך שבה רעיונות של כוחניות והשתקפות אפלה של סמכותיות באים לידי ביטוי באופן ויזואלי.
______________________________________________________
ולמה הפגינו נשים בהלבשה תחתונה מחוץ לשבוע האופנה בלונדון?