לאחר 25 שנה כעורכת ווג בריטניה, הודיעה היום אלכסנדרה שולמן על התפטרותה מתפקידה. עזיבתה את המגזין היא טלטלה נוספת בצמרת בית ההוצאה לאור קונדה נאסט, לאחר מותה של עורכת המהדורה האיטלקית של ווג, פרנקה סוזאני, בחודש שעבר, וכניסתו של העורך החדש עמנואלה פרנטי לנעליה. הגיליון האחרון בעריכתה של שולמן יופץ ביוני השנה. טרם נמסר מי יחליף אותה בתפקיד, אך ניתן לשער כי היורש או היורשת יגיעו משורות בית ההוצאה לאור.
"היה קשה מאוד למצוא סיבה רציונלית לעזוב את תפקידי המעניין כעורכת המגזין, אבל בסתיו שעבר הבנתי שאני רוצה לחוות חיים אחרים, בנפרד מווג", מסרה שולמן בהודעה רשמית. "ניקולס קולרידג' (מנכ"ל ההוצאה לאור בבריטניה) ויונתן ניוהאוס (יו"ר ההוצאה העולמית) נתנו לי את המרחב לערוך מגזין בדיוק כפי שרציתי, ואני מודה להם על ההזדמנות הזו. אני אתגעגע לאנשים שמקיפים אותי מדי יום בבית ווג, ואני שמחה שאהיה כאן עוד מספר חודשים, בהם אתרכז ביוזמות חדשות עבור המגזין".
שולמן, 59, נכנסה לתפקידה כעורכת המגזין בשנת 1992. היא החלה את דרכה העיתונאית במגזין טאטלר, ובהמשך ערכה את מגזין הנשים של הסאנדיי טלגרף. בתפקידה האחרון לפני ווג שימשה עורכת במגזין הגברים GQ. בשנותיה כעורכת הראשית של ווג אנגליה פעלה שולמן לקידום תעשיית האופנה הבריטית, חיזוק שבוע האופנה המתקיים בלונדון, וקידום דוגמניות על, ובראשן קייט מוס, שבמהלך כהונתה של שולמן הופיעה על שער המגזין 37 לא פחות מ-37 פעמים - מספר שיא עבור דוגמנית בווג הבריטי, ובמגזין אופנה בכלל.
בדוקומנטרי "אופנה טוטאלית: בתוך ווג הבריטי", אמרה שולמן כי "בחלק מהשערים השתמשנו בקייט מוס כסמל, יותר מאשר כאדם. היא סמל של אופנה, של בריטיות, סמל של ווג". הסרט התיעודי, שנעשה לרגל 100 שנה למגזין בהפקת ערוץ הטלוויזיה BBC2, ניסה לספק הצצה אל מסדרונות ווג, החלטותיה של שולמן כעורכת, והעבודה על גיליון המאה בכיכובה של קייט מידלטון - מההישגים הגדולים של שולמן במגזין. אולם למרות הניסיון לייצר מעין מקבילה לדוקומנטרי "ספטמבר אישו", שהציץ למסדרונות ווג אמריקה, הוא רק הדגיש עוד יותר את האפרוריות היחסית של העורכת הבריטית, בהשוואה לאנה ווינטור הכוחנית, ובאופן כללי עולה ממנו תחושה של חסימת הגישה של הבמאי אל הסודות האמיתיים במערכת המגזין. אחד הסיפורים המעניינים שעלו בסרט היה ההחלטה להקדים את פרסום השער עם ריהאנה מחודש מאי 2016 לאפריל, לאחר שאל המערכת הגיע מידע פנימי על שער עם ריהאנה בווג האמריקאי. גם במקרה הזה העדיפה שולמן לחסום את המידע בפני הבמאי, ולא לאפשר הצצה אמיתית לקרב החתולות המתקיים מאחורי הקלעים בין העורכות של המהדורות המשפיעות.