אטסי, ענקית המסחר במלאכות יד, מוכיחה מומחיות גם במשרדים שלה

האתר הוותיק עבר למשרדים חדשים בניו יורק. מלבד כל הטרנדים הנכונים, מככבות בעיצובם האומנויות שהפכו למושא תשוקתם של גולשים (ובעיקר גולשות) מכל העולם

יובל סמואלובפורסם: 14.01.17 21:34
מרחב המשחקים במשרדי אטסי, שמאכלסים בניין בן תשע קומות בברוקלין (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
מרחב המשחקים במשרדי אטסי, שמאכלסים בניין בן תשע קומות בברוקלין (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
הסגנון הכללי מיישר קו די במדויק עם הטרנד שמשאיר את שלד הבניין במצבו הגולמי – תקרת מערכות חשופה, שימור רצפת הבטון הישנה וטיפול מינימלי בקירות המעטפת  (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
הסגנון הכללי מיישר קו די במדויק עם הטרנד שמשאיר את שלד הבניין במצבו הגולמי – תקרת מערכות חשופה, שימור רצפת הבטון הישנה וטיפול מינימלי בקירות המעטפת (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
מה שמבדיל את אטסי ממשרדים רבים אחרים היא תשומת הלב המושקעת בפריטים חד פעמיים, כמו מגזרות הנייר שמשתלשלות מהתקרה (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
מה שמבדיל את אטסי ממשרדים רבים אחרים היא תשומת הלב המושקעת בפריטים חד פעמיים, כמו מגזרות הנייר שמשתלשלות מהתקרה (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
מחיצת זכוכית סטנדרטית הופכת למשהו אחר לחלוטין בזכות עבודת קרושה ענקית מחבלים, ולוקחת את טרנד הסריגה לקנה מידה חדש ומפתיע (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
מחיצת זכוכית סטנדרטית הופכת למשהו אחר לחלוטין בזכות עבודת קרושה ענקית מחבלים, ולוקחת את טרנד הסריגה לקנה מידה חדש ומפתיע (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
שילוב של פריטים בעבודת יד בתוך סביבה תעשייתית משיג אפקט אדיר דווקא בזכות הניגוד החריף (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
שילוב של פריטים בעבודת יד בתוך סביבה תעשייתית משיג אפקט אדיר דווקא בזכות הניגוד החריף (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

אטסי (ETSY) עבר דירה. האתר הוותיק (שקיים מאז 2005, נצח במונחי אינטרנט) שיפר מיקום בברוקלין, ניו יורק, ועבר עם 500 העובדים שבו לבניין בן תשע קומות, המשתרע על פני כ-18 אלף מטרים מרובעים.

 

עד כאן המספרים. ומה עם העיצוב? נאמנים לחיבור הטוטאלי של האתר למלאכת יד וליוצרים עצמאיים, המשרדים החדשים מתפוצצים מיצירות ייחודיות, ומציעים סביבת עבודה מעוררת השראה במיוחד. על מלאכת העיצוב ניצחה חברת Gensler, ענקית העיצוב הבינלאומית (עם 46 סניפים ברחבי העולם), שעיצבה גם את המטות החדשים של פייסבוק, Airbnb ו- Autdesk. כנראה שהם יודעים מה הם עושים.

 

על העיצוב חתומה Gensler, שעיצבה גם את המטות החדשים של פייסבוק, Airbnb ואוטודסק (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
    על העיצוב חתומה Gensler, שעיצבה גם את המטות החדשים של פייסבוק, Airbnb ואוטודסק(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

     

    האסטרטגיה של אטסי נשענת על המונח "קהילה", וחלק גדול מהמאמץ באתר הוא ליצור ולטפח קהילה של אמנים ואומנים, וצרכני אומנות ואמנות. הם מזינים אלה את אלה ומאפשרים לכל המערכת לשגשג. ברוח זו, בקומת הכניסה לבניין תוכננה גלריה פתוחה לציבור, שבה מוצגות עבודות ומוצרים שנעשו בידי חברי קהילת Arts and Crafts הפעילה באתר.

     

    אותה גישה גם הובילה להחלטה להקצות את החללים הטובים ביותר בבניין לא למשרדי ההנהלה הסגורים, אלא דווקא לפונקציות משותפות כמו חדרי ישיבות, פינות ישיבה ומטבחים, במטרה לעודד את המשתמשים לבלות בהם זמן ניכר ולהיות באינטראקציה זה עם זה.

     

    קירות ירוקים, הרבה עץ ורהיטים משומשים, לפי תקן מחמיר לבנייה ירוקה  (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
      קירות ירוקים, הרבה עץ ורהיטים משומשים, לפי תקן מחמיר לבנייה ירוקה (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

       

      המשרדים עוצבו כך שיעמדו בתקן LBC לבנייה ירוקה (Living Building Challenge). התקן הזה מגביל מאוד בבחירות הפריטים וחומרי הגמר, ומקנה עדיפות למוצרים מקומיים ולחומרים ממוחזרים. במקרים שבהם לא נמצאו רהיטים שעומדים בדרישה החומרית – הוחלט לעבור בדלת האחורית של התקן, ולרכוש ריהוט יד שנייה.

       

      נורות ומערכות חשופות, רצפת בטון מוחלק, מטבח פתוח (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
        נורות ומערכות חשופות, רצפת בטון מוחלק, מטבח פתוח(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

         

        הטרנדים מוכרים (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
          הטרנדים מוכרים(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

           

          ומלאכת היד עושה את ההבדל (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
            ומלאכת היד עושה את ההבדל(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

             

            הסגנון הכללי מיישר קו די במדויק עם הטרנד שמשאיר את שלד הבניין במצבו הגולמי – תקרת מערכות חשופה, שימור רצפת הבטון הישנה, טיפול מינימלי בקירות המעטפת – ועושה זאת היטב. מה שמבדיל אותו ממשרדים רבים אחרים היא תשומת הלב המושקעת בפריטים חד פעמיים, שלא תמצאו בשום מקום אחר.

             

            כמובן שהמשרדים כוללים גם סטודיו מאובזר היטב למלאכת יד מכל הסוגים (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
              כמובן שהמשרדים כוללים גם סטודיו מאובזר היטב למלאכת יד מכל הסוגים(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

               

              המשרדים כוללים, איך לא, גם סטודיו מאובזר היטב, למלאכת יד מכל הסוגים. ממכונות תפירה, כלי עבודה, חוטים, צבעים וחרוזים, ועד למדפסת תלת-ממד. הרעיון הוא לאפשר לעובדים להיות יצירתיים יותר גם במשרד, ולקחת חלק בעולם התוכן של ETSY.

               

              גרלנדות המנורות פופולריות גם אצלנו, עד שחיקה (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
                גרלנדות המנורות פופולריות גם אצלנו, עד שחיקה(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

                 

                אבל הנוף הוא בהחלט ייחודי (צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)
                  אבל הנוף הוא בהחלט ייחודי(צילום: © Garrett Rowland, courtesy of Gensler)

                   

                  נורות תלויות על רשת חוטים גם במשרדי פייבר החדשים בתל אביב. לחצו על התמונה לכתבה המלאה: 

                   

                  כאן חוטי המנורות שחורים. לחצו לכתבה המלאה על משרדי פייבר בתל אביב (צילום: עמית גושר)
                  כאן חוטי המנורות שחורים. לחצו לכתבה המלאה על משרדי פייבר בתל אביב (צילום: עמית גושר)

                   

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
                  מעצב פנים של חללים מסחריים הוא חיה משונה. יש לו בטן מלאה בכל מיני צבעים, אבל מחובר אליו ראש שעסוק כל הזמן במחשבות עלפרקטיקה, חווית לקוח, תקציב ומיתוג. וכן, אני אומר את זה מניסיון אישי.הבלוג הזה הוא הזדמנות להציף שאלות שמעסיקות  אותי (אותנו) ביומיום בסטודיו – איך מספרים סיפור של מותג בחלל? איך גורמים למבקרים ולקוחות להתאהב במקום, לחוות אותו ולהיקשר אליו? איך מעצבים חוויה שנחרטת בזיכרון? בשביל שאף אחד לא יירדם מהתיאוריה אני מבטיח להציג את הדוגמאות הכי רותחות של עיצוב פנים קמעונאי (חנויות, מקומות בילוי וכו') מהארץ והעולם, ועם קצת מזל ורוח גבית גם נגיע לתובנות עסיסיות. אני מעצב פנים ובעלים של סטודיו סמואלוב, המתמחה בחללים מסחריים. לפני 6 שנים סיימתי לימודי תואר שני בתחום שנקרא "חללים שמספרים סיפור" (Narrative Environments) באוניברסיטת Central St. Martin's בלונדון, ומאז אני עסוק בלנסות להסביר לאנשים מה זה בדיוק אומר. אני אוהב לשמוע סיפורים, לצחוק ולהצחיק, להבין בעיות ולפתור אותן. תמצאו אותי ב: www.samuelov.com.