אופנה

    מיטל ויינברג אדר: "גל מתה שאהיה המלבישה שלה, אבל זו ליגה אחרת"

    היא החלה כדוגמנית והפכה לאושיית אופנה מובילה, שמתחזקת חברות נצחית עם גל גדות ומתאמת איתה אפילו את ההריונות. איך באמת נראה יומה של וונדרוומן מקומית

    איתי יעקב

    |

    09.11.16 | 09:29

    "האם אני רוצה להתעסק בסטיילינג והלבשת כוכבים? לאנשים מבחוץ זה אולי נראה סופר אטרקטיבי, אבל זה יכול להיות גם סיוט. אני רוצה להתפתח בתחומים נוספים". מיטל ויינברג אדר בקולקציית הקפסולה עם אבישג ארבל (צילום: דנה קרן)
    "האם אני רוצה להתעסק בסטיילינג והלבשת כוכבים? לאנשים מבחוץ זה אולי נראה סופר אטרקטיבי, אבל זה יכול להיות גם סיוט. אני רוצה להתפתח בתחומים נוספים". מיטל ויינברג אדר בקולקציית הקפסולה עם אבישג ארבל (צילום: דנה קרן)

    האפליקציה הפעילה ביותר בסלולארי של מיטל ויינברג אדר, איננה אינסטגרם כפי שניתן היה לדמיין, נוכח קהילת 33 אלף העוקבים שהיא מתחזקת שם במסירות, אלא דווקא אפליקציית המדיטציה Head Space, שבאמצעותה היא מתרגלת כבר תקופה ארוכה באדיקות שתיקות עמוקות לאיזון החיים. "במובן מסוים היא הצילה אותי", אומרת ויינברג אדר, שמצאה עצמה יום אחד בעומס בלתי נתפס בעבודה, מנסה לג'נגל ללא הצלחה בין מספר רב מדי של פרויקטים שלקחה על עצמה. האדרנלין של עבודתה ממכר, היא מודה, אבל גובה מחיר אישי יקר.

     

    "המדיטציה עזרה לי להיות ממוקדת יותר. מכיוון שהעשייה שלי נוגעת במספר תחומים - מניהול תוכן ועד עיצוב קולקציות - ואין לי התמחות ספציפית, יש בי צורך להוכיח כל הזמן. תמיד כששואלים אותי מה העבודה שלי, אני מתחילה לפרט את הרשימה של כל הדברים שאני עושה, ואליהם מתווספים כל מיני ביטויים מגדירים כמו 'אושיית אופנה'. אלה הגדרות שעושות לי נעים, אבל גם מוזר לי איתן".

     

    "בעולם בלוגריות נהיו מיליונריות, בעוד שבארץ על כל עבודה יש התמקחות. אם אני מבקשת כסף על העבודה שלי, אומרים עליי שאני קשה" (צילום: דנה קרן)
      "בעולם בלוגריות נהיו מיליונריות, בעוד שבארץ על כל עבודה יש התמקחות. אם אני מבקשת כסף על העבודה שלי, אומרים עליי שאני קשה"(צילום: דנה קרן)

       

      גם בימים אלה, כשהיא בסוף חודש שביעי להריונה השני, ויינברג אדר לא נחה. בימים אלו היא משיקה קולקציית קפסולה של בגדי היריון עם המעצבת אבישג ארבל, ובשבוע שעבר שבה מלוס אנג'לס, אליה נסעה כסטייליסטית לצילומי קמפיין חדש של חברתה הטובה גל גדות לרשת המשקפיים אירוקה. היה זה ביקורה הראשון בעיר המלאכים, שם בילתה עם גדות כמו בימים עברו, כששתיהן היו דוגמניות שמסתובבות בעולם.

       

      עוד בערוץ האופנה

       

      המרחק בין לוס אנג'לס לתל אביב וקריירת המשחק הבינלאומית של גדות, שבשבוע שעבר חשפה בחשבון האינסטגרם שלה את הטיזר החדש לסרט וונדרוומן שיעלה בקיץ 2017, לא מאפשר לשתיים הרבה הזדמנויות להיפגש בשנים האחרונות, כך שגם כמה ימי עבודה על סט צילומים הופכים לבילוי של חברות טובות. אחרי ההכרזה של גדות השבוע כי היא מצפה לילד שני (גם הבכורים של שתיהן נולדו יחד), הובהר לכולם כי השתיים פשוט בלתי ניתנות להפרדה.

       

      A photo posted by Meital Weinberg Adar (@mmmwa) on

       

      אפילו את ההריונות אתן עושות יחד?

      "כמו כל זוג חברות, אפשר לומר שהיה דיבור ותיאמנו את ההיריון. אומנם יש הפרש של שלושה חודשים, אבל יצא לנו ממש מקביל. גל ניסתה לשמור על זה פרטי למשך כמה זמן, ואני חשה הקלה שהיא הוציאה את זה".

       

      את מתכוונת לשלוח לה פריטים מהקולקציה?

      "הטי שירט מהקולקציה Mother of Dragons מתאימה לכולנו. היא תהיה אצל כל החבורה".

       

      "אני חושבת שההצלחה שלי היא חלק בלתי נפרד מהפרסום שהתלווה לחברות עם גל" (צילום: דנה קרן)
        "אני חושבת שההצלחה שלי היא חלק בלתי נפרד מהפרסום שהתלווה לחברות עם גל"(צילום: דנה קרן)

         

        מכירות מהימים שעשינו יחד תצוגות ותוכניות בוקר

         

        למרות שניתן להעלות על הדעת מגוון אינטרסים שעומדים מאחורי החברות האמיצה בינה לבין גל, מיטל שוללת על הסף. "החברות בינינו אמיתית עם בסיס משותף שאינו תלוי זמן, מקום וקריירה. זאת חברות מהמקום הבסיסי של הוויה אנושית. גל היא אדם נדיר, טיפוס ביתי ושורשי, שבכל נחיתה שלה בארץ מעמידה סיר חמין ומזמינה את כל החברים אליה הביתה".

         

        עד כמה אתן מעורבות האחת בחייה של השנייה?

        "אנחנו לא מדברות כל יום, יש לנו את המינונים שלנו, והסקייפ והווטסאפ עוזרים לשמר את הקשר. אנחנו מכירות כבר 12 שנה, עוד מהימים שהיינו עושות יחד תצוגות אופנה ותוכניות בוקר. כשהייתי סטייליסטית הבית של קסטרו במשך חמש שנים, גל היתה הפרזנטורית של החברה. הבעלים והילדים שלנו בני אותו גיל, והם חברים טובים. הקשר הוא הדוק מאוד".

         

        "גל כבר גדולה מהבגדים שהיא לובשת, וונדרוומן אמיתית". גדות על השטיח האדום (צילום: gettyimages)
          "גל כבר גדולה מהבגדים שהיא לובשת, וונדרוומן אמיתית". גדות על השטיח האדום(צילום: gettyimages)

           

          החברות עם גל סיעה לקריירה שלך?

          "היא בהחלט סייעה. עד כמה? אני חושבת שההצלחה שלי היא חלק בלתי נפרד מהפרסום שהתלווה לזה".

           

          האם עלתה על הפרק האפשרות שתהפכי לסטייליסטית האישית והצמודה שלה?

          "החברות בינינו אמיתית עם בסיס משותף שאינו תלוי זמן, מקום וקריירה. זאת חברות מהמקום הבסיסי של הוויה אנושית. גל היא אדם נדיר, טיפוס ביתי ושורשי, שבכל נחיתה שלה בארץ מעמידה סיר חמין ומזמינה את כל החברים אליה הביתה"

          "דיברנו על זה הרבה פעמים, וגל היתה מתה שאהיה המלבישה הצמודה אליה, אבל חייבים לעשות את ההפרדה הזאת בין רגש למקצוענות. כדי להיות איתה סופר מקצועית כפי שאני רוצה, אצטרך לבנות תשתית איתנה שתאפשר לי להעניק לה את רמת השירות הגבוהה שהיא מקבלת מהסטייליסטית מיכאלה ארלנגר, שעובדת איתה בצמוד. לארלנגר יש מערכת יחסים עם כל בתי האופנה בעולם, והיא מגיעה אל גל בכל פעם עם משאית מלאה בפריטי לבוש ואביזרים. זו ליגה אחרת. ייקח לי לפחות שנה רק כדי לטוות את הקשרים, ואז גם תישאל השאלה אם זה מה שאני רוצה לעשות? האם אני רוצה להתעסק בסטיילינג והלבשת כוכבים? לאנשים מבחוץ זה אולי נראה סופר אטרקטיבי, אבל זה יכול להיות גם סיוט. אני רוצה להתפתח בתחומים נוספים כמו שיווק, עיצוב ותוכן, ולא להיות כל הזמן בתוך ביגוד והלבשה נטו. אז אני מסתפקת בסקייפ ובשיחה שבה גל מתייעצת עם כל החברות - מה יפה, מה פחות, מה כדאי ללבוש".

           

          לא מפתה אותך לנסות לעבוד בקנה מידה בינלאומי?

          "אני כל הזמן חולמת על רילוקיישן, אבל אף מקום לא גרם לי לרצות לעבור אליו באמת. העבודה שלי תלויה בקשרים ובאנשים, ולעזוב הכול ולבנות תשתית חדשה זו משימה לגמרי מורכבת. רועי בעלי רק מחכה לארוז את המזוודות ושניסע מכאן. הוא יזרום איתי ביום שזה יקרה. אנחנו אומנם כבר לא בני 20 ועם ילד שני בדרך, אבל אני מאמינה שזה יקרה בזמן שלו. אין מה למהר".

           

          "אני כל הזמן חולמת על רילוקיישן, אבל אף מקום לא גרם לי לרצות לעבור אליו באמת. העבודה שלי תלויה בקשרים ובאנשים, ולעזוב הכול ולבנות תשתית חדשה זו משימה לגמרי מורכבת" (צילום: גוני ריסקין)
            "אני כל הזמן חולמת על רילוקיישן, אבל אף מקום לא גרם לי לרצות לעבור אליו באמת. העבודה שלי תלויה בקשרים ובאנשים, ולעזוב הכול ולבנות תשתית חדשה זו משימה לגמרי מורכבת"(צילום: גוני ריסקין)

             

            איזה לוק של גל הכי אהבת על השטיח האדום?

            "טוקסידו שחור ואלגנטי. זה היה האאוטפיט הכי קלאסי וסקסי שלה. גל כבר גדולה מהבגדים שהיא לובשת, וונדרוומן אמיתית. מבחינתי, היא מודל להתפתחות ומקצוענות. ללמוד להיות פתוח, לקחת אחריות על מה שאתה עושה, להיות עם היד על כל דבר, ולהקפיד על הפרטים הקטנים. למדתי מגל שכדי להצליח אתה צריך להיות בתוך הדבר במאה אחוז, וזה מוכיח את עצמו".

             

            קשה להתפרנס מבלוג בישראל

             

            ויינברג אדר, 36, נולדה וגדלה בחיפה כבת בכורה. אחותה הצעירה היא עדי ויינברג מהצמד המוזיקלי "רוסו ווינברג", ואחיה הצעיר עובד בחברת האופנה סאקס. בשנות העשרה החלה לעבוד כדוגמנית בינלאומית, שזכורה לרבים בגלל המראה הנערי והתספורת הקצוצה שלא היתה שגרתית לדוגמנית באותם ימים. בין השנים 2006-2011 שימשה כסטייליסטית הבית של קסטרו, ובשנתיים לאחר מכן ניהלה את אתר המכירות "סטייל ריבר". ב-2014 השיקה במסיבה נוצצת את הבלוג שלה, MMMWA (ראשי התיבות של שמה בשילוב עם המילה הצרפתית מואה, אני), ומאז היא עובדת סביב השעון בשורה ארוכה של פרויקטים בתחום האופנה והעיצוב ובמוטיבציה שמספיקה לגדוד גולני מורעל. היא נשואה לרועי אדר, מנהל קריאייטיב בחברת פרומתאוס ושחקן, בנו של המסעדן רפי אדר, ואמא לאמיל בן ה-5.

             

             

            בין עבודותיה בשנתיים האחרונות: תערוכה לקניון רמת אביב, שעבורו היא גם כותבת ועורכת מגזין דו-חודשי, השתלטות על עמוד האינסטגרם של פקטורי 54 משבוע האופנה בניו יורק, אותו חרשה עם חום גבוה, קולקציית קפסולה שהוציאה עם המותג Northern Star, ניהול תוכן לרשתות החברתיות עבור מותגים כמו קסטרו וקרליין, צילום מאחורי הקלעים של תצוגות אופנה, וכל אלה במקביל לתיחזוק בלוג האופנה ועמוד האינסטגרם הפעילים שלה.

             

             

            קולקציית הקפסולה שלה לאבישג ארבל, שתושק בסופ"ש הקרוב (שישי ושבת) בגלריה ארטמיסיה (אברבנאל 31, תל אביב), מציעה 16 דגמים להריוניות, רובם בסגנון בייסיק משודרג ("בגדים לחרוש עליהם", כפי שהיא מתארת), לצד מספר דגמים אופנתיים ("חולצות מעטפת - לא בבית ספרי"), כמו שמלה לבנה עם קשירות פרפר בצדדים, שיתאימו להריוניות שלא מוותרות על אמירה אופנתית גם בתקופת ההיריון. "חשוב לי שזה ימכור ושיהיה מסחרי. אני לא עוסקת כאן באמנות", היא מבהירה.

             

            "חולצות מעטפת - לא בבית ספרי". קולקציית בגדי ההיריון עם אבישג ארבל  (צילום: דנה קרן)
              "חולצות מעטפת - לא בבית ספרי". קולקציית בגדי ההיריון עם אבישג ארבל (צילום: דנה קרן)

               

              ולמרות פעילותה הנמרצת והעובדה שהיא נותנת ידה בכל, אדר מספרת כי קשה להתפרנס מבלוג בישראל. "בעולם בלוגריות נהיו מיליונריות, בעוד שבארץ על כל עבודה יש התמקחות. זה לא משהו שאני יכולה להסתמך עליו. הכול פה מאוד נזיל, משפחתי, רגשי ומבולגן. אם אני מבקשת כסף על העבודה שלי, אומרים עליי שאני קשה", היא מסבירה את הדינמיקה השולטת מאחורי הקלעים של הבלוגספירה המקומית. "אני כל הזמן שומעת 'תפרגני לי', ואני חושבת שאני אדם מאוד מפרגן, ואין לי בעיה לתייג באינסטגרם מותגים גם אם זה 'על הדרך', אבל הכול פה רגשי, ואני טיפוס מאוד רגשי, וזה עובד עליי. כשאתה חושב ביזנס אתה מנסה להניח את הרגש בצד, אבל זה קשה, כי משרדי יחסי הציבור הם גם אלה שיתנו לי את העבודה הבאה. אני בעד מערכת יחסים תקינה עם הזולת, אבל אז קשה להתייחס לזה כביזנס, כי כולם מתייחסים לזה בצורה מאוד אישית".

               

              מדוגמנית אלטרנטיבית למכונת לייקים משומנת

               

              בעידן של תיוגים, שבו מרבית בלוגריות האופנה הן למעשה כלים בידיהם של מותגים, אדר טוענת שהיא מקפידה להעלות 70 אחוז תמונות אווירה, משפחה ופוסטים מעולמה האישי, אל מול 30 אחוז של תמונות שמאחוריהן עומד תשלום תמורת קידום. כשהיא נשאלת על עמדתה בנושא מלחמת העולם שמנהלות לאחרונה בתקשורת מספר עורכות ממגזין ווג נגד בלוגריות אופנה, בטענה כי הן שבויות של מותגי אופנה ואין בהן אותנטיות ואמינות, אומרת ויינברג אדר כי "לכל תקופה יש החוקים שלה, וגם בתוך כללי המשחק של הבלוגספירה, אפשר בקלות להבחין בין מי שאותנטי ונאמן לעצמו מי שלא".

               

              "אני כל הזמן שומעת 'תפרגני לי', ואני חושבת שאני אדם מאוד מפרגן, ואין לי בעיה לתייג באינסטגרם מותגים גם אם זה 'על הדרך', אבל הכול פה רגשי, ואני טיפוס מאוד רגשי, וזה עובד עליי" (צילום: דנה קרן)
                "אני כל הזמן שומעת 'תפרגני לי', ואני חושבת שאני אדם מאוד מפרגן, ואין לי בעיה לתייג באינסטגרם מותגים גם אם זה 'על הדרך', אבל הכול פה רגשי, ואני טיפוס מאוד רגשי, וזה עובד עליי"(צילום: דנה קרן)

                 

                כך או כך, מי שמכיר אותה מימיה כדוגמנית, לא יכול היה שלא לתהות כיצד הפכה הדוגמנית האלטרנטיבית למראה, למכונת לייקים משומנת, המנהלת עדר מעריצות שעוקבות אחריה באדיקות, וכנופיה של חברות מפורסמות שמככבות במדורי המתלבשים של הביצה, הכוללת את יעל גולדמן, רותם סלע ומיה דגן.

                 

                איפה הלב שלך נמצא בעצם, בדמות האלטרנטיבית שאיתה יצאת לדרך או בביזנס וומן שהפכת להיות?

                "אני בקונפליקט תמידי עם עצמי, עוד מתקופת הדוגמנות שלי. מצד אחד, יש לי מבט ביקורתי על כל העיסוק הזה בחיצוניות, כי אני טיפוס שמעמיק ומחפש את האמת, ומצד שני, אני אוהבת אופנה וחושבת שיווק. אני פועלת בתוך העולם הזה ואף מעריכה אותו, אבל תמיד איפשהו מגיחה מיטל שמסתכלת מהצד ואומרת, 'נו, באמת, על מי את עובדת? תראי באיזה בולשיט את מתעסקת. הרי כל ההילה התדמיתית, מה שכולם מטפחים היום באדיקות, זה בולשיט".

                 

                A photo posted by Gal Gadot (@gal_gadot) on

                 

                במאבק הפנימי בין הבולשיט לאמת ויינברג אדר בחרה באמת. האמת שלה, כמובן. "החלטתי שאני רוצה לקחת חלק במשחק ולא להתנצל", היא אומרת בגילוי לב. "פעם הייתי עסוקה בלחשוב שאולי זה נמוך ומאוד לא צנוע, אבל הבנתי שחיים פעם אחת, ואני רוצה להצליח, ברמה האישית והכלכלית. כשהייתי דוגמנית - לא נהניתי מזה. לא עמדתי מאחורי העיסוק שלי, ותמיד תירצתי אותו בכך שאני אוהבת לראות עולם ושהעבודה מאפשרת לי את זה. היום אני כבר מודה שנהניתי, ואני מצטערת שלא נהניתי יותר גם אז, כשזה היה ההווה שלי, שלא פרגנתי לעצמי את ההנאה הזאת. היום אני מבינה שצריך לעשות את הדברים ברצינות ולהיות שם במאה אחוז".

                 

                "החלטתי שאני רוצה לקחת חלק במשחק ולא להתנצל. פעם הייתי עסוקה בלחשוב שאולי זה נמוך ומאוד לא צנוע, אבל הבנתי שחיים פעם אחת, ואני רוצה להצליח, ברמה האישית והכלכלית" (צילום: דנה קרן)
                  "החלטתי שאני רוצה לקחת חלק במשחק ולא להתנצל. פעם הייתי עסוקה בלחשוב שאולי זה נמוך ומאוד לא צנוע, אבל הבנתי שחיים פעם אחת, ואני רוצה להצליח, ברמה האישית והכלכלית"(צילום: דנה קרן)

                   

                  מתי הבנת את זה?

                  "מרגע שאמיל נולד, לפני חמש שנים, למדתי מה הם חיים חדשים, אבל גם מה הוא סופם של חיים. אבא שלי מאוד מאוד מאוד חולה עכשיו, וזאת התמודדות ששינתה אותי מאוד. זה לראות את אבא שלי הכול יכול, החזק, האבא הכי בעולם, נחלש לי מול העיניים, וזה הוביל אותי למקום של חשבון נפש - פאק איט, אני רוצה לחיות עכשיו! אני לא רוצה להתעסק במה לא, אלא במה כן. אני רוצה להפסיק להסתתר מאחורי הפרפקציוניזם הזה שתמיד גונן עליי, ושמותר שדברים יהיו גם 70 ולא רק 100. יכול להיות שהמיטל של פעם היתה מסתכלת על זה ואומרת בשליליות שאני משחקת את המשחק של כולם, אבל חשוב לי להתפתח מקצועית וכלכלית, ואני מאמינה שאני לא מוותרת על הדברים שחשובים לי".

                   

                  ואיך הפך אחיה הצעיר של לוסי דובינצ'יק לדוגמן מבטיח? 

                  לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: נטלי זריקר)

                   

                   

                   
                  הצג:
                  כל התגובות לכתבה "מיטל ויינברג אדר: "גל מתה שאהיה המלבישה שלה, אבל זו ליגה אחרת""
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד