בזכות התעוזה: "מעצבי שמלות כלה ישראלים הם מצרך מבוקש בארה"ב"

שבוע אופנת הכלות בניו יורק מאותת כי ההצלחה של הישראלים בתחום מעבר לים היא לא עוד טרנד רגעי, אלא תופעה הולכת ומתגברת, שאף זוכה לסיוע מצד המדינה

איתי יעקב

|

10.10.16 | 09:54

ברטה בשבוע הכלות בניו יורק
שמלות כלה ישראליות בתפוח הגדול. לי גרבנאו
שמלות כלה ישראליות בתפוח הגדול. לי גרבנאו
פרזנטציה בשתי גלריות בשכונת צ'לסי בניו יורק. גליה להב
פרזנטציה בשתי גלריות בשכונת צ'לסי בניו יורק. גליה להב
קולקציית שמלות הכלה של שלומית אזרד (צילום: אלון שפרנסקי)
קולקציית שמלות הכלה של שלומית אזרד (צילום: אלון שפרנסקי)

רכבת אווירית של מעצבי שמלות כלה ישראלים יצאה בשבוע האחרון לניו יורק, שם יסתיים היום (שני) שבוע האופנה לכלות לעונת אביב-קיץ 2017. זו לא הפעם הראשונה, ובטח לא האחרונה, שהישראלים מסתמנים כבולטים באירוע הבינלאומי, אולם נוכחותם הגוברת מעונה לעונה בהחלט מייצרת שיא חדש של קבוצת המצליחנים מישראל, על אף שמלבד מוצאם אין בין המעצבים המציגים קשרים של ממש.

 

>> עקבו אחרינו באינסטגרם

 

גם כאינדיבידואלים זוכים מעצבי הכלות הישראלים להילה של מעצבי על בינלאומיים. קחו למשל את פנינה טורנה שהגיעה למעמד של סלבריטי בזכות תוכניות הריאליטי בהן השתתפה, את ענבל דרור שהלבישה את ביונסה בשמלת כלה לבנה לטקס הגראמי, וכן במהלך סיבוב ההופעות של Queen B שהסתיים השבוע בניו ג'רזי, או את ליהי הוד שעיצבה את שמלת הכלה של ניקול שוץ, אשתו של מייסד אינסטגרם קווין סיסטרום, שזכתה לפרסום נרחב במגזין ווג אמריקה.

 

תצוגה באולם הקרנגהי הול הנודע. ענבל דרור
    תצוגה באולם הקרנגהי הול הנודע. ענבל דרור

     

    את עיקר הצלחתם זוקפים המעצבים הישראלים לסגנון העיצוב האופנתי והנועז שהם מביאים אל שוק הכלות הבינלאומי, ובעיקר לשוק האמריקאי המנומנם. בין הישראלים המציגים בימים אלו בעיר ניתן לזהות שמות מוכרים כמו גליה להב, מירה צבילינגר, אלון ליבנה, ליהי הוד, דני מזרחי, עידן כהן, לי גרבנאו, יואב ריש, שלומית אזרד, פנינה טורנה, ענבל דרור וברטה. חלקם בחרו להציג בתצוגת מסלול וחלקם בפרזנטציה אישית ומצומצמת לנציגי התקשורת ולקניינים.

     

    A photo posted by BridalPulse (@bridalpulse) on

     

    התצוגה של דרור, למשל, התקיימה באולם הקרנגהי הול הנודע שברחוב 57 פינת השדרה השביעית, ובה הוצגו שמלות עם רקמות תחרה עדינות ופרחים תלת ממדיים במראה הווינטג' הבוהמייני המזוהה איתה. במקרה של גליה להב החליטו העונה לוותר על תצוגת מסלול, ולהסיט את האנרגיה והתקציבים לרשתות החברתיות. להב קיימה פרזנטציה בשתי גלריות בשכונת צ'לסי, אשר במהלכן צוות של עורכי וידיאו יצר סרטונים מבוימים, אשר יועלו בהמשך ברשתות החברתיות של המעצבת, הכוללות נכון להיום 1.4 מיליון עוקבים באינסטגרם, וקרוב למיליון חברים בפייסבוק.

     

    תצוגת שמלות הכלה של ברטה (צילום: Brian Dorsey)
      תצוגת שמלות הכלה של ברטה(צילום: Brian Dorsey)

       

      אל מול תצוגות היחיד והפרזנטציות בסוויטות של בתי המלון, אותן שמקיימים המעצבים המבוססים, מצטרף זו השנה השנייה אירוע המקבץ מספר רב של מעצבים ביוזמת המשלחת הכלכלית של ישראל, הפועלת בחוף המזרחי של ארצות הברית ובשיתוף משרד התיירות והקונסוליה הישראלית בניו יורק. בתצוגה הישראלית-שיתופית שהתקיימה אמש (ראשון) לקחו חלק תריסר מעצבי שמלות כלה ישראלים, ביניהם יאיר ג'רמון, ענבל רביב, מירב סולו, מיטל זנו ואחרים, כשכל אחד מהם הציג ששה דגמים על המסלול.

       

       

      בשיחה עם Xnet מסביר יפתח יעבץ, מנהל הפיתוח העסקי של המשלחת הכלכלית של ישראל בחוף המזרחי, כי לתצוגה הוזמנו 350 איש, ביניהם קניינים, בלוגרים, כתבי אופנה מרחבי העולם (כולל צוות של חמישה עיתונאים מסין), דיפלומטים, ונשות חברה ניו יורקיות. "המעצבים שמציגים באירוע שלנו נרשמו באופן פרטי לתערוכה. קיבלנו את השמות שלהם ממארגני התערוכה, ויצרנו איתם קשר", מסביר יעבץ. "אנו מסייעים להם בכניסה לשוק האמריקאי, בחיבור לקניינים, מימון התצוגה וכלים תקשורתיים בחסות מדינת ישראל. המעצבים הישראלים הם מצרך מבוקש כרגע בארצות הברית בזכות שמלות מלאות תעוזה. הידיעה הזו עברה מפה לאוזן, וקליינטיות נכנסות לחנות כמו בריידל רפלקשנס ומבקשת רק גליה להב, מבלי לדעת או להתעניין בשיוך הלאומי שלה".

       

       

      מדוע משקיעה הקונסוליה בניו יורק דווקא בשבוע האופנה בניו יורק לכלות, בניגוד לשבוע האופנה לנשים בעיר, בו הציגו בעבר ישראלים כמו אלון ליבנה ועידן כהן ?

      "שבוע אופנת הנשים של ניו יורק מושך אליו מישראל את בעלי המזל שהפרוטה בכיסם. הם מגיעים למספר ימים בשאיפה שבעזרת יחסי הציבור איזה סלבריטאי מקומי יזהה אותם וייתן להם את הפוש שהם צריכים בשביל להיות הקובי הלפרין או האלבר אלבז הבא. אני מניח שאלון ועידן יכולים להעיד שהסיפור הזה יקר מאוד ולא תמיד שווה את ההשקעה. המטרה שלנו היא לתת במה לייצוא הישראלי ולאפשר לעוד מעצבים להיות ה'פנינה טורנה' הבאים. משרד התיירות ממתג את ישראל, ואילו הקונסוליה מסבירה ביום זה את ישראל האחרת, היפה. יש עוד דברים בישראל מלבד קונפליקטים".

       

      "אנו רוצים לתת למעצבים את הבמה לה הם ראויים. הלוואי שבעתיד המספר יכפיל את עצמו". חנה מרילוס, ורד וקנין, מירב סולו וסימיז'אן בוזגלו בתצוגה ביוזמת המשלחת הכלכלית של ישראל (צילום: שחר עזרן)
        "אנו רוצים לתת למעצבים את הבמה לה הם ראויים. הלוואי שבעתיד המספר יכפיל את עצמו". חנה מרילוס, ורד וקנין, מירב סולו וסימיז'אן בוזגלו בתצוגה ביוזמת המשלחת הכלכלית של ישראל(צילום: שחר עזרן)

         

        מעצבים רבים בישראל מתלוננים על כך שהמדינה לא מסייעת לקידום תעשיית האופנה שלה, בעוד שהנה, היא מפנה תקציבים לסייע למעצבים בחו"ל. מה האינטרס של המדינה לקדם מעצבי שמלות כלה בניו יורק?

        "זה לא מדויק. ב-2010 אני ומוטי רייף הפקנו שבוע אופנה ישראלי בלוס אנג'לס, והמדינה סייעה בהבאת מעצבי אופנה לניו יורק. משרדי החוץ, הכלכלה, התרבות והתיירות סייעו גם בהבאת תקשורת בינלאומית לשבוע האופנה של תל אביב. אני מאמין ששבוע האופנה לכלות בניו יורק ימשיך למשוך אליו מעצבים ישראלים בשנים הקרובות, ואנו רוצים לתת למעצבים את הבמה לה הם ראויים. הלוואי שבעתיד המספר יכפיל את עצמו".

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד