"אני תמיד אומר לאנשים מהקולנוע, שאופנה היא התעשייה הכי קשוחה"

מגובה בבוטוקס, טום פורד חוזר, והפעם הוא לא רק מעצב מצליח שמתנסה בקולנוע, אלא יוצר מוערך עם פסלון ביד והכנסות של מיליארד דולר מאופנה. צפו בראיון ב-CNN

איתי יעקב

|

13.09.16 | 11:12

"אני חי בפחד תמידי שמשהו יכול להשתנות או להשתבש. זה מתיש, שוחק, יכול להיות מרגיז ויכול להוביל לאומללות". פורד ופרס אריה הכסף מפסטיבל ונציה (צילום: Gettyimages)
"אני חי בפחד תמידי שמשהו יכול להשתנות או להשתבש. זה מתיש, שוחק, יכול להיות מרגיז ויכול להוביל לאומללות". פורד ופרס אריה הכסף מפסטיבל ונציה (צילום: Gettyimages)
כולם לובשים טום פורד. שחקני הסרט Nocturnal Animals עם הבמאי ומעצב האופנה (צילום: Gettyimages)
כולם לובשים טום פורד. שחקני הסרט Nocturnal Animals עם הבמאי ומעצב האופנה (צילום: Gettyimages)
"בתרבות של היום, כולם רוצים הכול עכשיו. אין משמעות לבגדים שמוצגים חצי שנה קודם". פורד עם קארין רויטפלד וג'ים נלסון (צילום: Gettyimages)
"בתרבות של היום, כולם רוצים הכול עכשיו. אין משמעות לבגדים שמוצגים חצי שנה קודם". פורד עם קארין רויטפלד וג'ים נלסון (צילום: Gettyimages)
 

שבע שנים חלפו מאז יצא סרטו הראשון של מעצב האופנה טום פורד כבמאי, ועד להשקה של Nocturnal Animals, שהוקרן בתחילת החודש בפסטיבל ונציה, וגרף ביום שבת את הפסלון השני בחשיבותו, אריה הכסף. בימים אלו מוקרן הסרט בפסטיבל הסרטים בטורונטו, והוא צפוי לעשות סבב פסטיבלים ארוך עד ליציאתו לאקרנים בארצות הברית ב-18 בנובמבר.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

   

למרבה הצער, הסרט לא יגיע לפסטיבל הסרטים בחיפה שייערך בסוכות, וגם לא ניתן לצפות בטריילר שלו בשום מקום כנהוג. ההגבלות ששם פורד בן ה-55 על צפייה ביצירותיו אינן עניין חדש, אלא טקטיקה שהוא מיישם כמעצב אופנה מזה תקופה ארוכה, כשהוא מסרב לחשוף את עיצוביו לקהל הרחב לפני הגעתם לחנויות. "בתרבות של היום", סיפר השבוע פורד בראיון ב-CNN עם עיתונאי האופנה דרק בלסברג , "כולם רוצים הכול עכשיו. אין משמעות לבגדים שמוצגים חצי שנה קודם" (תרגום מאנגלית: Xnet. צפו בראיון המלא בווידאו למעלה).

 

A photo posted by TOM FORD (@tomford) on

 

השבועיים החולפים החזירו את שמו של פורד לכותרות. סוג של קאמבק, אם תרצו, בתוספת לא מעט בוטוקס. זה החל בהקרנת הבכורה בוונציה עם כוכבי הסרט שיצר - איימי אדמס, קולין פירת' וג'ייק ג'ילנהול - המשיך בחזרתו למסלול הרשמי של שבוע האופנה ניו יורק, ומשם חזרה לוונציה לאסוף את הפרס, ונסיעה לטורונטו, שם מוקרן הסרט בימים אלו.

 

"יש לי חיי משפחה נפלאים. אנחנו משחקים טניס מדי יום ומגדלים באהבה את בננו. אני חי עכשיו בבית מלא בצעצועים". עם בן הזוג ריצ'ארד באקלי (צילום: Gettyimages)
    "יש לי חיי משפחה נפלאים. אנחנו משחקים טניס מדי יום ומגדלים באהבה את בננו. אני חי עכשיו בבית מלא בצעצועים". עם בן הזוג ריצ'ארד באקלי(צילום: Gettyimages)

     

    מסע יחסי הציבור הכפול שמנהל פורד במקביל, בתעשיות הקולנוע והאופנה, מגלה יוצר בעל רובד אמנותי עשיר, שאחראי מעבר לבימוי הסרט גם על הפקתו וכתיבת התסריט, המבוסס על הספר "טוני & סוזאן" של אוסטין רייט מ-1993. העלילה היא מותחן אלים העוקב אחר בעלת גלריה לאמנות (אדמס) הנרדפת על ידי בעלה לשעבר (ג'ילנהול). כשנשאל על ידי בלסברג על השוני בין אופנה לקולנוע, ענה פורד: "בכנות, אני תמיד אומר לאנשים מתעשיית הקולנוע, שתעשיית האופנה היא הקשה ביותר בעולם".

     

    "אין יום או שעה שעוברים מבלי שאני חושב על מוות" (צילום: Gettyimages)
      "אין יום או שעה שעוברים מבלי שאני חושב על מוות"(צילום: Gettyimages)

       

      בראיונות שהעניק פורד בשבועיים האחרונים לתקשורת הוא מספר בפתיחות על המשפחה שלו, בנו בן ה-4, אלכסנדר ג'ון באקלי פורד, שהביא לעולם יחד עם בן זוגו העיתונאי ריצ'ארד באקלי, באמצעות אם פונדקאית, ואפילו על הדיכאון ממנו הוא סובל בשנים האחרונות. "לעיתים קרובות הדברים האלה תורשתיים", חשף בראיון להוליווד ריפורטר. "אנשים במשפחה שלי סבלו מאלכוהוליזם, ותקופה ארוכה שאני סובל מדיכאון. אין יום או שעה שעוברים מבלי שאני חושב על מוות. אני חי בפחד תמידי שמשהו יכול להשתנות או להשתבש. זה מתיש, שוחק, יכול להיות מרגיז ויכול להוביל לאומללות".

       

      מי שעמד לצדו לאורך כל הדרך הוא באקלי, 68, בן זוגו מזה שלושים שנה ובעלו הרשמי בשנתיים האחרונות. "יש לי חיי משפחה נפלאים", הוסיף פורד. "אנחנו משחקים טניס מדי יום ומגדלים באהבה את בננו. אני חי עכשיו בבית מלא בצעצועים".

       

      A photo posted by TOM FORD (@tomford) on

       

      בראיון לבלסברג ב-CNN אמר פורד, "לקח לי שבע שנים לעבוד על הסרט, מכיוון שנדרש לי המון זמן למצוא פרויקט שמעניין אותי לעבוד עליו. בין לבין גם פתחתי 100 חנויות של המותג טום פורד". מאז עזב את משרת המנהל האמנותי של גוצ'י ב-2004, פורד מחזיק בעסק עצמאי המגלגל מיליארד דולר בשנה. חליפות הגברים האלגנטיות בעיצובו הן להיט גדול בקרב מתעשרים חדשים במדינות המפרץ הפרסי, סין ורוסיה, וכך גם שמלות הערב הנוצצות שהוא מעצב, אם כי כיום הן חסרות את האנרגיה המינית ופורצת הדרך שהיתה מזוהה איתו בסוף שנות ה-90 - שפה שפיתח בעזרת יד ימינו וחברתו הקרובה, עורכת האופנה קארין רויטפלד, בתקופתה כסטייליסטית הצמודה שלו בגוצ'י.

       

      A photo posted by TOM FORD (@tomford) on

       

      קולקציית סתיו-חורף 2016-17 שהציג השבוע בניו יורק הורכבה משמלות ערב אלגנטיות עם חיתוכים חושפניים, לצד חליפות צרות לגברים באווירה כללית של גלאם שנות ה-70. התצוגה פתחה באופן רשמי את שבוע האופנה של ניו יורק, והחזירה את פורד ללוח התצוגות לאחר תקופה ארוכה בה הדיר רגליו ועיצוביו משבועות אופנה מסודרים.

       

      A photo posted by TOM FORD (@tomford) on

       

      באופן סימבולי, את שבוע האופנה יסגור ביום חמישי בערב מעצב האופנה מארק ג'ייקובס, שצמח עם פורד בשנות ה-90 במועדונים של ניו יורק, והשניים נחשבו למנסחי האופנה האמריקאית העכשווית. אבל כשהוא שם על המאזניים את הזמניות של האופנה אל מול הנצחיות של הקולנוע, פורד בוחר באפשרות השנייה. "אתה יכול לצפות בסרט ישן משנות ה-30", אמר השבוע בראיון, "אתה יודע שכל השחקנים מתים, וגם כל מי שעבד על הסרט, ובכל זאת אתה מרגיש את הרגש שאותו אדם רצה לגרום לך להרגיש. ואתה רוצה להגיע לשם שוב, כי זה חי לנצח. ובכל פעם שאתה צופה בסרט, הדבר קורה שוב. וזה לנצח, לנצח, לנצח".

       

      ומה עוד קורה עכשיו בשבוע האופנה בניו יורק? 

      לחצו על התמונה לרגעי השיא והשפל (צילום: Gettyimages)
      לחצו על התמונה לרגעי השיא והשפל (צילום: Gettyimages)

       

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד