הטוסון המקורי, שהופיע אצלנו לפני קצת יותר מעשור, אחראי במידה רבה למהפכת הגי'פונים בשוק הישראלי. לראשונה יכלו הישראלים לנהוג ברכב כאילו-שטח שמחירו נגיש יחסית. את התוצאות הנאות ניתן היה לראות בטבלאות המכירה.
המותג "טוסון" יצא לפגרה בת 6-5 שנים לטובת ה-ix35, וחוזר כעת בעיצוב חדש ומרהיב. על הכוונת: אחיו הכמעט תאום קיה ספורטאז', שנמכר בישראל בכמויות היסטריות בעיקר הודות למחיר זול ומפתיע, אבזור עשיר ואחריות מורחבת.
מה בין הטוסון לספורטאז'? (שני המותגים, יש לזכור, שייכים לתאגיד יונדאי-קיה הקוריאני).
הטוסון מנצח בעיצוב ובמיתוג, הספורטאז' באבזור (בעיקר הבטיחותי) ובמחיר (הטוסון החל מ-143 אלף שקל, הספורטאז' מ-138 אלף שקל).
שניהם מוכיחים שעידן המכונית הקומפקטית-משפחתית של פעם חלף כמעט לגמרי.
פלוס: עיצוב.
מינוס: אבזור, מחיר.
שורה תחתונה: אומר המנכ"ל בקוריאה, "מה אכפת לי מי ינצח, שניהם שלי".