בחזרה למקורות: יונדאי טוסון חוזר
מהפגרה בעיצוב חדש ומרהיב

המותג, אשר הנגיש לישראלים את חווית הנהיגה ברכב שטח, שב אל השוק ונותן פייט לאחיו הכמעט-תאום קיה ספורטאז'. ההשוואה בין השניים לפניכם

צביקה בורג

|

29.08.16 | 15:20

חוזר מפגרה בת 5-6 שנים. יונדאי טוסון (צילום: מתוך האתר של יונדאי)
חוזר מפגרה בת 5-6 שנים. יונדאי טוסון (צילום: מתוך האתר של יונדאי)

הטוסון המקורי, שהופיע אצלנו לפני קצת יותר מעשור, אחראי במידה רבה למהפכת הגי'פונים בשוק הישראלי. לראשונה יכלו הישראלים לנהוג ברכב כאילו-שטח שמחירו נגיש יחסית. את התוצאות הנאות ניתן היה לראות בטבלאות המכירה.

 

המותג "טוסון" יצא לפגרה בת 6-5 שנים לטובת ה-ix35, וחוזר כעת בעיצוב חדש ומרהיב. על הכוונת: אחיו הכמעט תאום קיה ספורטאז', שנמכר בישראל בכמויות היסטריות בעיקר הודות למחיר זול ומפתיע, אבזור עשיר ואחריות מורחבת.

 

אחראי למהפכת הג'יפונים בשוק הישראלי. יונדאי טוסון (צילום: מתוך האתר של יונדאי)
    אחראי למהפכת הג'יפונים בשוק הישראלי. יונדאי טוסון(צילום: מתוך האתר של יונדאי)

     

    מה בין הטוסון לספורטאז'? (שני המותגים, יש לזכור, שייכים לתאגיד יונדאי-קיה הקוריאני).

    הטוסון מנצח בעיצוב ובמיתוג, הספורטאז' באבזור (בעיקר הבטיחותי) ובמחיר (הטוסון החל מ-143 אלף שקל, הספורטאז' מ-138 אלף שקל).

    שניהם מוכיחים שעידן המכונית הקומפקטית-משפחתית של פעם חלף כמעט לגמרי.

     

    פלוס: עיצוב.

    מינוס: אבזור, מחיר.

    שורה תחתונה: אומר המנכ"ל בקוריאה, "מה אכפת לי מי ינצח, שניהם שלי".

     

    מנצח בעיצוב ובמיתוג. יונדאי טוסון (צילום: מתוך האתר של יונדאי)
      מנצח בעיצוב ובמיתוג. יונדאי טוסון(צילום: מתוך האתר של יונדאי)

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד