שלוש שנים לאחר שהודיעה על הקפאת הליכים של רשת האופנה בבעלותה, ושנתיים אשר במהלכן סגרה את חנויות המותג ברחבי הארץ הנושאות את שמה - מעצבת האופנה סיגל דקל ממציאה את עצמה מחדש, הפעם כמעצבת שמלות כלה, בשיתוף עם יד ימינה המקצועי ב-15 השנים האחרונות, מעצב האופנה יוסי זינה.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
עוף החול של תעשיית האופנה המקומית, שהתמודדה עם לא מעט קשיים במהלך הקריירה, פועלת בחודשים האחרונים הרחק מהרדאר התקשורתי, מתוך סטודיו בבית טפר בתל אביב, שם היא מעצבת ומייצרת שמלות כלה בהזמנה אישית.
"סיגל דקל לעולם תישאר פה, זה לא משנה אם יקראו למותג שלה סיגל דקל או סיגל די. כל כך הרבה מותגים קמים ונופלים כאן, זו התעשייה, יש עליות וירידות. היא עוד תשוב", אמר עליה לפני שנתיים מפיק שבוע האופנה מוטי רייף בכתבה שפרסמנו לאחר ההודעה על הקפאת הליכים וסגירת חנויות.
עבור המעצבת בת ה-48, שהחלה את דרכה אי שם בשנת 2000 והפכה לשם דבר של אופנה לבישה, למעט קו נגיש של שמלות כלה שהשיקה ב-2009, מדובר בתפנית משמעותית בקריירה – מעיצוב אופנה לנשים לעיצוב שמלות לכלות, מרשת אופנה ארצית לעבודה בהזמנה אישית ללא חנויות, מניהול אופרציה מסחרית ועבודה אישית מול הלקוחה, ומעסק מתוקשר ומשגשג לפעילות בווליום נמוך, כמעט בחשאי.
"החוויה האישית בעבודה מול לקוחות פרטיות היא אחרת לגמרי, אבל היא לא זרה לי", אומרת דקל בשיחה עם Xnet. "בתחילת דרכי המקצועית הייתי מעצבת ללקוחות פרטיות בבית. היה בזה משהו קסום, פרטי, בסיסי, ואני מאוד שמחה לחזור אל המקום הזה. אני קמה בבוקר והולכת לעבודה עם חיוך, ואני מאמינה שבעתיד גם נמצא את הדרך לאופרציה מסחרית. אני מודה שהעשייה המסחרית מעט חסרה לי".
הדרך החדשה שסוללת דקל כעת מגיעה אחרי ההתכנסות שלה בשנתיים האחרונות, שאת אותותיה ניתן היה לראות כבר בקולקציית הנשים האחרונה שהוציאה לחנויות המותג שלה, אשר היתה, לדבריה דאז, חזרה לבסיס ולאמת העיצובית שלה. זאת, לאחר שלאורך כ-15 שנותיה כמעצבת מסחרית, הלכה והתרחקה מכתב היד הנזירי שסימן אותה כהבטחה בתחילת דרכה. "אנחנו משתמשים היום בחומרי גלם ברמה גבוהה מאוד, לצד תחרות מיוחדות שאספתי מכל העולם במהלך השנים", היא אומרת, ומוסיפה כי תהליך העבודה עם כל לקוחה פתוח ונתון לסיעור מוחות משותף. "הרצון שלנו הוא להביא את כתב היד והניסיון שלי ושל יוסי לכל כלה, כדי לסייע לה לעצב את שמלת הכלה החלומית שלה". טווח המחירים להשכרה מתחיל ב-8,000 שקל.
לאחרונה נודע ל-Xnet כי בימים אלו נמצאת דקל במשא ומתן מתקדם להשקת קולקציה משותפת עם רשת האופנה קרייזי ליין, שיזמה את השת"פ, אולם מוקדם מדי לצאת בהצהרות, שכן העסקה טרם נסגרה.
סיגל דקל סירבה להתייחס לנושא.
מקרייזי ליין נמסר בתגובה: "איננו מגיבים על תוכניות עתידיות של החברה".
במובנים רבים סיפורה של דקל הוא משל למצבם השברירי של מעצבי אופנה רבים בתעשייה המקומית בעשור האחרון. לאורך כל הקריירה הציגה דקל עמוד שידרה יציב והיתה לאחת המעצבות הבולטות בישראל. בשיאה המקצועי החזיקה ב-15 סניפים בפריסה ארצית, ובשנת 2006 אף פתחה חנות בסוהו, ניו יורק, בשיתוף זכיין מקומי. קריסתה לפני שלוש שנים הכתה בתדהמה את תעשיית האופנה. גם החזקים ביותר, נראו אז נטולי חסינות אל מול שוק האופנה המעורער.
כפי שפורסם ב-Xnet, בכתב הבקשה שהוגש לבית המשפט ציינה דקל מספר סיבות לקשיים אליהם נקלעה, ביניהן התחרות הקשה מול הרשתות וההתעקשות לייצר מוצר כחול-לבן, ולא במזרח אסיה, כנהוג כיום במותגים רבים אחרים. יחד עם זאת, בשיחה שקיימנו איתה באותם ימים, תלתה דקל את האשמה בעיקר בה עצמה. "אני מרגישה שהעסק גדל מעבר לפרופורציות שלו", אמרה. "מעצב לא יכול לגדול מעבר לפרופורציות שלו, כי הוא המעצב, לכן מה שגדל זה השיווק והקמת החנויות. למדתי שתהליך צמיחה של בית עסק חייב להיות עקב בצד אגודל. אלא אם כן אם יש לך גב פיננסי גדול מהבית, ואתה יודע שהוא יגבה אותך בתהליכי צמיחה וגדילה, שלפעמים לא מצליחים".
ומי תהיה סופיה מצטנר הבאה? חמש המועמדות בנות ה-15