סיבוב ההופעות הבינלאומי של ביונסה הגיע בשבוע שעבר לפריז, ויחד עם הזמרת הגיעו לעיר גם הבעל ג'יי.זי ובתם בת ה-4, בלו אייבי. בתמונות שפורסמו בעולם נראות האם והבת על רקע מגדל אייפל, לבושות שתיהן בשמלות דומות בצבע מנטה עם הדפס פרחים מהקולקציה החדשה של גוצ'י. המראה התואם של השתיים מצטרף לז'קט הג'ינס עם הדפס הפרפרים והכיתוב L’aveugle par amour (מצרפתית: אהבה עיוורת), שלבשו השתיים במקביל לפני חודשיים, לקידום קו בגדי הילדים החדש של גוצ'י, ובו פריטים דומים, אך לא זהים, לאם ולבתה.
"עם כל הכבוד לביונסה, אני הייתי לפניה", אומרת הבוטיקאית ניקול ראידמן, שבשנה האחרונה מובילה את טרנד המיני-מי בישראל, עם שמלות תואמות של דולצ'ה & גבאנה, שהיא לובשת במקביל לבתה מישל בת ה-5. השתיים הופיעו בשמלת פרחים זהה של המותג בפרסומת להוט בשנה שעברה, הצטלמו לשער משותף בלבוש תואם לגיליון שמחת תורה של ידיעות אחרונות, ומגיעות לאירועים מתוקשרים לבושותLike Mother, Like Daughter, כמו במקרה של צמד מערכות הלבוש בהדפס לימונים של דולצ'ה & גבאנה, שאיתה הופיעו שתיהן לאירוע אופנתי במסעדת התרנגול הכחול בתל אביב – ניקול בשמלה קלילה חושפת רגליים, ומישל בחליפה של חצאית וז'קט.
לוק דומה העלתה חודש קודם לכן קורטני קרדשיאן בתמונה באינסטגרם, ובה קריס ג'נר ונכדתה פנלופה. כן, יש ילדות שמזדהות דווקא עם סבתא. בשיחה עם Xnet השבוע מספרת ראידמן כי היוזמה להתלבש אותו הדבר הגיעה דווקא מבתה מישל, שרוצה להיראות כמו שכפול של אמה. "אם תשים לב, ברוב המותגים בגדי הילדים הם לא אותו הדבר כמו בקו הנשים, אלא רק עשויים מאותו הדפס וחומר, כשהשוני הוא בגזרה ובאופי, המותאמים לילדים", אומרת ראידמן.
כמו תמיד, עקרונות הלבוש של ראידמן מגובים בסחורה שבבוטיק שלה בכיכר המדינה, מאדאם דה פומפדור, שם היא מציעה למכירה את קו הילדים החדש של קארל לגרפלד, שהפריטים בו זהים לאלה של המבוגרים, ואת הסווטשירטים של חברת קנזו לקטנים ולגדולים. באותה כיכר יוקרה, בבוטיק הילדים "מקסים", נמכרים פריטי לבוש של דולצ'ה & גבאנה, קנזו קידס, דיור קידס, מונקלר ואחרים, שתואמים גם הם את קווי המבוגרים של המותגים.
טרנד המיני-מי אינו חדש בעולם האופנה, ולמעשה כבר בשנות ה-50 נהגו אימהות ובנות בארצות הברית להתלבש בשמלות עשירות בד בהדפסים זהים. אלא שבחודשים האחרונים צוברת המגמה תאוצה בעולם האופנה, כחלק מהרחבת קווי בגדי ילדים של בתי אופנה, מעצבים ומותגים, וצמיחתו של שוק בגדי הילדים בעולם. הרצון לנגוס נתח עסיסי מהשוק הזה, מעודד מותגים לפנות אל לבן של האימהות, שלעתים רבות רואות בבנותיהן מעין אקסטנשן של עצמן.
מי שחתומים על תחייתו העכשווית של הטרנד הם דולצ'ה & גבאנה, שכבר בתצוגת סתיו- חורף 2015-16 העלו למסלול במילאנו שתי דוגמניות, אם ובתה, לבושות שמלות מידי ללא שרוולים בצבע ורוד פודרה עם הדפס ורדים. מוטיב המיני מי חזר גם בקמפיינים של בית האופנה, עם הדפסים ודוגמאות זהות לאם ולבת, ועמוד האינסטגרם של סטפאנו גבאנה עצמו מוצף בתמונות של לקוחות עשירות מרוסיה וסין, המדגמנות את המגמה המשפחתית. מוקדם יותר החודש העלה הלבנוני אלי סאאב אל מסלול שבוע ההוט קוטור בפריז, שמלות יוקרה לאמהות ולבנות, ובית האופנה האיטלקי גוצ'י מקדם את קו הילדים הוותיק שלו, שעבר מתיחת פנים בעזרת האימהות הלוהטות שגויסו לקמפיין.
אבל מה קורה כאשר הטעם האופנתי של הבת לא דומה לזה של אמא? "כשאנחנו הולכות לקניות אני קודם כל קונה למישל ורק אחר כך לעצמי", אומרת ראידמן. "אבל לאחרונה גיליתי שיש לנו טעם שונה - היא מעדיפה גוצ'י, אני יותר טיפוס של שאנל. מישל מתעקשת שאתלבש כמוה, אז אני אני נאלצת לרכוש לעצמי שמלות של גוצ'י, למרות שאני ממש לא חובבת את המותג. כמו כל אימא, אני עושה הכול כדי לגרום לה להיות מאושרת".