עובדה מספר 1 שאולי לא ידעתם על קרלי קלוס: גובהה נושק ל-190 ס"מ, כשהיא יחפה
בערב ההשקה המיוחד לבושם החדש של קרולינה הררה, Good Girl, השתלטה באלגנטית קרלי קלוס, הפנים של הבושם, על חשבון האינסטגרם של המותג. כיריית פתיחה היא העלתה תמונה של עצמה עומדת ברחוב וממתינה למונית צהובה, לבושה בחולצת כפתורים לבנה – סימן ההיכר של בית האופנה של הררה – חצאית מקסי שחורה עם שסע עמוק ונעלי עקב בגובה 12 ס"מ. "עקבים הם חובה", כתבה קלוס, "גם אם את האדם הכי גבוה בחדר".
כשקלוס הגיעה לאירוע, שהתקיים בתוך אחוזה רחבת ידיים משנות ה-20 בלב ניו יורק, היא באמת היתה האדם הגבוה ביותר בחדר. אבל עם כל הכבוד לגובה של קלוס, האווירה בחצר המלכותית משתנה לחלוטין רק כשנכנסת אליה הגברת הראשונה של האירוע – קרולינה הררה עצמה.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
עובדה מספר 1 שאולי לא ידעתם על קרולינה הררה: היא חגגה לא מזמן יום הולדת 77
הגובה של הררה לא עולה על 160 ס"מ, אבל הנוכחות שלה משליטה דממה בקרב האורחות. בשמלת צינור שחורה חושפת כתפיים, עקבי סטילטו דקיקים ושחורים, תכשיטי פנינה והשיער הבלונדיני המפורסם שלא השתנה כבר שנים – היא מציגה מראה אלגנטי ומוקפד שטמון עמוק בדי.אן.איי של בית האופנה שלה. זה הסגנון שגם ניתן לייחס לו את הפיכתה של הררה לאימפריה של ממש: קולקציית האופנה, הבישום, שמלות הכלה והאביזרים נמכרים ב-280 חנויות המותג ב-104 מדינות בעולם, ומניבים מחזור מכירות המוערך במיליארדי דולרים בשנה.
המראה האיקוני הזה הפך לאהוב גם על נשים מפורסמות ברחבי העולם וההיסטוריה. מג'קלין אונאסיס ועד טינה פיי, מאופרה ווינפרי ועד בלייק לייבלי, מדיטה פון טיז ועד מילה קוניס, ממריון קוטיאר ועד קירנן שיפקה הצעירה – כולן אימצו את הררה על השטיחים האדומים.
עובדה מספר 2 שאולי לא ידעתם על קרולינה הררה: היא התחילה את קריירת האופנה שלה בגיל 42
הררה, בתו של מושל העיר קראקס, נולדה בוונצואלה, שם התגוררה ועבדה ביחסי הציבור של המותג אמיליו פוצ'י. ב-1980, כשהיתה בת 42, אם לארבע בנות, נשואה בשנית ומבוססת כלכלית, היא אזרה אומץ והחליטה לעבור לניו יורק כדי להמציא את עצמה מחדש. הררה מספרת כי התאהבה באופנה כשהיתה בת 13, אז לקחו אותה אמה וסבתה לצפות בתצוגת הקוטור של בלנסיאגה בפריז. כשהחליטה להתמסר אל האהבה לאופנה רק שנים רבות מאוחר יותר, היתה זו דיאנה ורילנד, העורכת האגדית של מגזין ווג, שסייעה לה.
"פניתי לדיאנה כדי לספר לה על התוכניות שלי, לפתח את הצד היצירתי שבי", סיפרה הררה בראיון בעבר. "אמרתי לה 'את יודעת, אני חושבת שאני רוצה לעצב טקסטיל'. דיאנה הסתכלה לי ישר בעיניים ואמרה 'אוי ואבוי, כמה שזה משעמם. את לא יכולה! את חייבת לעשות משהו אחר. למה שלא תנסי לעצב קולקציה, מבגדי יומיום ועד ערב? את תאהבי את זה הרבה יותר'. היא נתנה לי את הרעיון, ומשם המשכתי".
את חנות הדגל הראשונה של המותג פתחה הררה בניו יורק ב-1981, והחלה להציג בשבוע האופנה פעמיים בשנה. כמו כל מעצב אופנה שהופך למותג, לקראת סוף העשור היא השיקה גם קו בשמים משלה.
עובדה מספר 1 שאולי לא ידעתם על קרולינה הררה דה באאז: רגע, מי היא בעצם דה באאז?
כיום ניצבת הררה בראש בית האופנה שלה יחד עם שתי בנותיה. הבכורה, קרולינה הררה דה באאז, משמשת בשנים האחרונות כמנהלת קריאטיבית בבית האופנה ומנהלת הפיתוח של בשמי החברה. הבת הצעירה פטרישיה היא מעצבת במותג ואחראית על יחסי הציבור.
שיתוף הפעולה בין קרולינה הררה האם והבת החל כהתנסות חד פעמית עם הבושם 212, אך ההצלחה שלה זכה הובילה ליצירת 10 בשמים נוספים. Good Girl הוא החדש מביניהם, ולכבודו נערכה השקת הבושם הגדולה ביותר במותג ב-14 השנים האחרונות עם 80 עיתונאי אופנה מכל העולם. המוניות השחורות שיצאו מהמלון לאירוע חלפו על פני ג'ניפר לופז שהצטלמה לסרט בלובי, עד שהגיעו המוזמנים למעין מבוך אפל שעליו צילומים בשחור-לבן של מריו טסטינו המתעדים את הנוף של העיר, בעוד רמקולים משמיעים קולות של רחוב, צפצוף מכוניות וטיפוף של עקבים המהדהדים ברחבי החלל. בסופו של המבוך החשוך נחשפת הפרסומת החדשה בכיכובה של קלוס.
מה הקשר בין בושם לנעלי עקב? הבושם החדש עוצב בצורת נעל סטילטו, עם גוף העשוי מזכוכית שחורה ועקב מוזהב. על עיצוב ופיתוח הבקבוק עמלו בחברה במשך יותר משש שנים. הריח מבוסס על יסמין ופרח הטוברוזה, בדומה לבושם הראשון שהשיקה הררה לפני 30 שנה, רק שהפעם נוסף לו גם ניחוח פולי טונקה.
"זה בושם לדור החדש", אומרת דה באאז בראיון ל-Xnet. "הוא נוצר בהשראת ראיונות ישנים עם אמא שלי בעיתונות. היא תמיד אמרה שמסתורין זו התכונה החשובה ביותר שיכולה להיות לאישה, ושאין דבר משעמם יותר מספר פתוח. היא אוהבת את הרעיון של הדואליות – מסתורין וגם מרדנות. אנחנו יכולות להיות טובות וגם קצת רעות. זה יין ויאנג".
עובדה מספר 2 שאולי לא ידעתם על קרלי קלוס: יש לה בארון יותר מ-300 נעלי עקב
במהלך הראיונות טוענות דה באאז וקלוס כי בעיניהן נעלי סטילטו הן סמל מובהק להעצמה נשית, ולא לדיכוי. למרות זאת, שתיהן מודות כי יעדיפו בכל שעה של היום להתהלך בנעליים שטוחות. לאחר שקלוס מסיימת להתפייט על הבושם – שאותו היא מגדירה כאקססורי בלתי נראה – היא מציינת כי הערכתה הגדולה לקרולינה הררה נעוצה בכך שמדובר בבית אופנה המנוהל באופן כמעט בלעדי על ידי נשים – מנשות המשפחה שעומדות בראשו, דרך מנהלות יחסי הציבור, השיווק וההפקה.
בגיל 23, קלוס היא דוגמנית מפורסמת שמבלה עם כוכבות כמו טיילור סוויפט, כך שברגע הראשון קשה להאמין כי היא יכולה להתחבר לאתגרים היומיומיים שעומדים בפני נשים שלא נמצאות בפסגת עולם הזוהר. עם זאת, דווקא כשהיא נשאלת מה היתה רוצה לעשות אם לא היתה דוגמנית, עיניה מתמלאות אור.
עובדה מספר 3 שאולי לא ידעתם על קרלי קלוס: היא מלמדת בנות תכנות וקוד. בחינם
קלוס היא גם סטודנטית להנדסת תוכנה, שיזמה את התוכנית Kode With Klossy – מעין מחנה אימונים מיוחד בן שבועיים לבנות 18-13, במהלכו לומדות הנערות תכנות וקידוד על בסיס מלגה. התוכנית מתקיימת כעת בשלוש ערים בארצות הברית, ובעתיד היא מתכננת להרחיב את פעילותה. הרעיון נולד במטרה ליצור שינוי חברתי ופמיניסטי – לדברי קלוס, נשים מהוות כיום רק 18 אחוז מהעוסקים בתחום מדעי המחשב, ובעזרת התוכנית היא מקווה להדביק עוד נערות ברחבי ארצות הברית בחיידק התכנות.
האם העולם השתנה מאז שנות ה-80, כשאמך החלה את דרכה בעולם העסקים הגברי? אני תוהה בשיחה עם דה באאז. האם את מתמודדת עם אתגרים אחרים היום? "זה נכון שאמא שלי התחילה בעולם גברי, אבל היא גם התחילה בעולם שבו הכול היה חדש. היא דרכה על קרקע שמעטות צעדו בה לפניה. האתגר שלי הוא שונה, כי אני בעולם מאוד רווי, אינסטגרמי, מהיר וחסר סבלנות. אבל האם לנשים קל יותר מבעבר? אני יודעת לענות רק בשם עצמי ואני מאמינה שכן, כי זה בידיים שלי".
ומה הקשר בין מעצבת השמלה של מלניה טראמפ לפרשת מסמכי פנמה?