הצצה בקמפיינים החדשים של רבים מבתי האופנה הגדולים בעולם עלולה לבלבל גם חובבי אופנה מסורים: האם מדובר בדימוי מבוים לעילא או בתיעוד של אופנת רחוב, מהסוג שניתן למצוא בבלוגים ובמדורים רבים המוקדשים לנושא בשנים האחרונות. קמפיין החורף של בית האופנה ז'יבנשי, למשל, הביא אל רחובות מנהטן וברוקלין גדוד של דוגמניות, ובראשן בלה חדיד ומריה-קרלה בוסקונו. אותם רחובות שימשו כרקע גם לקמפיין הנוכחי של ורסאצ'ה, בכיכובן של הפרזנטורית הקבועה ג'יג'י חדיד והתוספת החדשה לעונה – הדוגמנית קרלי קלוס.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
בית האופנה גוצ'י, לעומת זאת, הרחיק עד לרחובות של שכונות הארג'וקו ושיבויה בטוקיו, בעוד בבלנסיאגה הסתפקו במדרכות נטולות אופי בסמוך לאטלייה של בית האופנה בפריז. דולצ'ה & גבאנה צילמו את קולקציית החורף ברחובותיה הצבעוניים של נאפולי, שם גם התקיימה בשבוע שעבר תצוגת האופנה לציון 30 שנה למותג. אם מוסיפים לכך את התצוגה האחרונה של קולקציית הקרוז של שאנל, שהתקיימה בשדרות פסאו דל פאדרו בהוואנה, והתצוגה לציון 90 שנה לפנדי במזרקת טרווי הנודעת ברומא – אפשר להצביע על מגמה בולטת: האופנה יורדת לרחוב.
החיבור בין בגדים יוקרתיים לרחובות עירוניים אומנם אינו חדש – ויעידו על כך תצוגות האופנה של מרטין מרג'יאלה שהתקיימו באתרים שונים בפריז בשנות ה-90 המוקדמות – אך הפריחה הנוכחית של הצילומים ברחובות והסגנון האקראי במתכוון שלהם, מגיעים יחד עם הצפה של תמונות דומות ברשתות החברתיות, שבהן יכול כל מתלבש אקראי להפוך לכוכב היום.
"כשמסתכלים על תמונות פפראצי של ג'יג'י חדיד בבגדים של נילי לוטן ברחובות ניו יורק – זה מייצר חשיפה וכוח למותג, לא פחות מתמונות הקמפיין הרגילות", אומרת הצלמת מירי דוידוביץ', שמצלמת הפקות אופנה וקמפיינים, כמו גם צילומי אופנת רחוב ליומון האופנה הנחשב WWD. לצד ההיבט המסחרי, דוידוביץ' מציינת גם את התפתחות הצילום הדיגיטלי כגורם מכריע, שכן מצלמות חדשות ואיכותיות יכולות להשיג תוצאות מקצועיות גם ללא צורך בתאורה מושקעת – כפי שהיה נדרש בעבר או כפי שמתבקש בסטודיו לצילום.
לצד הבחירה האחידה במיקום הצילומים ברחובות עירוניים, ניתן לראות כיצד כל מותג מנסה לבטא בעזרת הטרנד את סגנונו הייחודי. דולצ'ה & גבאנה יצרו בקמפיין ניגודיות הומוריסטית בין הדוגמניות והדוגמנים הנוצצים לרוכלים ונזירות בנאפולי, בתמונות של הצלם גלן לצ'פורד לגוצ'י מוקפים הדוגמנים בנערות יפניות או בגברים בחליפות שאת פניהם מכסות מסיכות נגד זיהום אוויר, ואילו בתמונות הלוק בוק של ז'יבנשי מוצגים דוגמנים המביטים אל המצלמה ללא פוזות או תנועות מיותרות.
בראיון שהעניק לאחרונה מעצב האופנה דמנה ווסאלייה ל-WWD, הסביר כי בחר לצלם את הקמפיין החדש של בלנסיאגה ברחובות פריז הסמוכים "למקום שבו אנחנו עובדים וחיים". בתמונות שפורסמו עד כה מהקמפיין שצילם מארק בורסווית', ניתן לראות גם את הדוגמנית ליתאי מרכוס בגבה למצלמה, הולכת ברחוב במכנסי סקיני שחורים ומעיל פוך אדום, כשברקע מכונית מסחרית בצבע ירוק.
כשנשאל המעצב האם יש סיכוי כי בעתיד יופיעו סלבריטאים בקמפיין של בית האופנה, ענה כי הנשים שלובשות את הבגדים שלו הן הפרזנטוריות הטובות ביותר. בזמן שאפשר להתווכח על הבחירה לצלם, אם כך, דוגמניות ולא לקוחות, אין ספק כי אווירת הרחוב של התמונות מעניקה להן את אותה תחושה חמקמקה של "מציאות", ולא של אופנה מנותקת הפונה לקהל מצומצם של עשירים בלבד.