"ווג ערבייה", בקרוב בדוכנים: המגזין הבינ"ל משיק מהדורה למזרח התיכון

עם מחזור של 9 מיליארד דולר לשוק היוקרה במדינות ערב, לא מפתיע שגם המגזין החזק בעולם מצטרף לחגיגה המוסלמית. העורכת החדשה: נסיכה סעודית יפה ומצליחה

איתי יעקב

|

05.07.16 | 16:56

"יש הנחת יסוד שנשים במזרח התיכון אינן חופשיות או מוסמכות להחליט החלטות בעצמן, כאשר למעשה יש לנו היסטוריה ארוכה של הישגים". העורכת הראשית של מגזין ווג ערבייה, דינה אל-ג'והני עבדול עזיז (צילום: rex/asap creative)
"יש הנחת יסוד שנשים במזרח התיכון אינן חופשיות או מוסמכות להחליט החלטות בעצמן, כאשר למעשה יש לנו היסטוריה ארוכה של הישגים". העורכת הראשית של מגזין ווג ערבייה, דינה אל-ג'והני עבדול עזיז (צילום: rex/asap creative)
לא חוששים להציג נשים מפורסמות על השער. המהדורות הערביות של הרפר'ס בזאר ו-Elle
לא חוששים להציג נשים מפורסמות על השער. המהדורות הערביות של הרפר'ס בזאר ו-Elle
מימין: ג'וליה רסטוין-רויטפלד, הנסיכה דינה אל-ג'והני עבדול עזיז ובני הזוג רוג'ר ברמן ורייצ'ל זו (צילום: Gettyimages)
מימין: ג'וליה רסטוין-רויטפלד, הנסיכה דינה אל-ג'והני עבדול עזיז ובני הזוג רוג'ר ברמן ורייצ'ל זו (צילום: Gettyimages)
 

בתזמון מדויק עם סיום צום הרמאדן הערב, וחגיגות עיד אל פיטר שיחלו ממחר למשך שלושה ימים, הודיעה הבוקר חברת ההוצאה לאור הבינלאומית קונדה נאסט על השקת מגזין ווג ערבייה, Vogue Arabia, מהדורה דו-לשונית בערבית ואנגלית, שיצטרף ל-22 המהדורות של המגזין ווג מסביב לעולם: מארצות הברית ובריטניה, ועד הודו ודרום קוריאה. בידיעה שפורסמה ביומון האופנה המקוון BoF, נכתב כי תחילה יעלה המגזין במהדורה מקוונת, ובאביב 2017 צפוי לראות אור הגיליון המודפס הראשון, במסגרת הסכם עם חברת המדיה נרבורה מדובאי (בה יוקמו משרדי המגזין), וכי בתפקיד העורכת הראשית תעמוד לא אחרת מאשר הנסיכה הסעודית, דינה אל-ג'והני עבדול עזיז, המחזיקה ברשת הבוטיקים D'NA עם סניפים בריאד, בירת ערב הסעודית, ודוחא, בירת קטאר.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

מחזיקה ברשת הבוטיקים D'NA עם סניפים בריאד, בירת ערב הסעודית, ודוחא, בירת קטאר. דינה אל-ג'והני עבדול עזיז (צילום: Gettyimages)
    מחזיקה ברשת הבוטיקים D'NA עם סניפים בריאד, בירת ערב הסעודית, ודוחא, בירת קטאר. דינה אל-ג'והני עבדול עזיז(צילום: Gettyimages)

     

    ג'ונתן ניוהאוס, יו"ר ומנכ"ל קונדה נאסט, הסביר כי כיום, בניגוד לעבר, הבחירה להשיק מהדורה דיגיטלית תחילה היא הכרחית. "המוצר הדיגיטלי עומד היום בחוד החנית של כל אסטרטגיה עסקית", אמר ל-BoF. ההחלטה להשיק מהדורה של ווג במדינות ערב בימים אלו, היא סוג של תיקון היסטורי לאמירה של ניוהאוס מלפני עשור, כשדחה את ההצעה להשיק את המגזין לקהל הערבי, בטענה כי "המזרח התיכון דוחה ערכים מערביים של חופשי ביטוי, שוויון לנשים וביטויים של מיניות".

     

    כשהכסף מדבר, זכויות לנשים הן עניין של השקפה. ג'ונתן ניוהאוס ואנה ווינטור (צילום: Gettyimages)
      כשהכסף מדבר, זכויות לנשים הן עניין של השקפה. ג'ונתן ניוהאוס ואנה ווינטור(צילום: Gettyimages)

       

      המהפך שעשה ניוהאוס בתוך עשור קשור בהכרח להתחזקות הכלכלית של שוק היוקרה במזרח התיכון, כי בביזנס כמו בביזנס, כשהכסף מדבר, זכויות לנשים הן עניין של השקפה. על פי נתונים שהתפרסמו הבוקר בפייננשל טיימס, שוק מוצרי היוקרה במדינות המזרח התיכון (ערב הסעודית, מדינות המפרץ, לבנון, מצרים וירדן, וגם חלק ממדינות צפון אפריקה), צמח בשנה החולפת ב-19 אחוז, והוא מגלגל 9 מיליארד דולר בשנה. לאלה יש להוסיף את הפנייה הממוקדת של בתי אופנה מובילים כמו דולצ'ה & גבאנה, שאנל, ו-DKNY לקהל המוסלמי, עם קולקציות הלבשה צנועות המיועדות לו, ואת התחזקותה של קבוצת האופנה Mayhoola של שייחה מוזה, בעלת הבית של קטאר, המחזיקה בין היתר בבית הכלבו הרודס בלונדון ובמותג האופנה ולנטינו, שרכשה בחודש שעבר את בית האופנה בלמן תמורת 500 מיליון יורו. כל הסימנים הללו מעידים על מזרח תיכון חדש ומחוזק, ואף מילה על ישראל, שעדיין נחשבת לשוק מינורי במונחי אופנת היוקרה העולמית.

       

      רכשה בחודש שעבר את בית האופנה בלמן תמורת 500 מיליון יורו. שייחה מוזה (צילום: Gettyimages)
        רכשה בחודש שעבר את בית האופנה בלמן תמורת 500 מיליון יורו. שייחה מוזה(צילום: Gettyimages)

         

        על אף שהוא נחשב למגזין האופנה החזק והמשפיע בעולם, ווג הוא בין האחרונים להצטרף לשוק הערבי, לאחר שבעשור החולף ראו אור מהדורותיהם הערביות של הרפר'ס בזאר, Elle, מארי קלייר ול'אופיסייל. למרות הדימוי השמרני של הקהל המוסלמי, מדובר במגזינים שלא חוששים להציג על שעריהם נשים מפורסמות, גם אם הן אינן לבושות בהתאם לדקדוקי הצניעות המתבקשים. אם שואלים את העורכת החדשה של ווג ערבייה, עבדול עזיז, הרי שהיא רואה במגזין כלי לחיזוק האישה הערבייה ולשבירת סטריאוטיפים. "אני רואה במגזין הזדמנות להציג לאישה הערבייה מאמרים חדשניים", אמרה. "זה נכון שהאזור שלנו שמרני מטבעו, אבל נשים ערביות אינן שונות מנשים אחרות בעולם. כולנו רוצות להרגיש חזקות ולהיות יפות".

         

        "זה נכון שהאזור שלנו שמרני מטבעו, אבל נשים ערביות אינן שונות מנשים אחרות בעולם. כולנו רוצות להרגיש חזקות ולהיות יפות". עבדול עזיז (צילום: Gettyimages)
          "זה נכון שהאזור שלנו שמרני מטבעו, אבל נשים ערביות אינן שונות מנשים אחרות בעולם. כולנו רוצות להרגיש חזקות ולהיות יפות". עבדול עזיז(צילום: Gettyimages)

           

          גם עבדול עזיז עצמה היא לא האישה הערבייה הטיפוסית. היא גדלה בקליפורניה, התגוררה באפר ווסט סייד במנהטן יחד עם בעלה, יורש העצר, הנסיך עבדולאזיז בין נאסר, ובשנים האחרונות היא חיה בריאד. התקשורת הבינלאומית מציגה אותה כאישה עצמאית ופמיניסטית, בעלת עסק משלה, שהולכת בציבור ללא רעלה ויתרה מכך, עם שיער קצר, שיש סביבה מי שיראו בו התרסה. לאחרונה נבחרה לאחת מ-500 המשפיעים באופנה על פי BoF. "מחוץ למזרח התיכון יש הנחת יסוד שנשים במזרח התיכון אינן חופשיות או מוסמכות להחליט החלטות בעצמן, כאשר למעשה יש לנו היסטוריה ארוכה של הישגים", הסבירה עבדול עזיז את תפישתה. "המטרה המרכזית שלי היא לחשוף יותר את הסיפורים של אותן נשים, ולהפוך את ווג ערבייה לשחקן מרכזי להצגת הסיפורים האלה, דרך פריזמה של אופנה ותרבות".

           

          ואיך נראו חגיגות 100 שנה לווג בריטניה?

          לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: Gettyimages)
          לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: Gettyimages)

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד