למה המעצבים בישראל חושבים שאתם צריכים בגדים מיוחדים לקרוז?

לאחר שרנואר העלתה תצוגה של "קולקציית הריזורט הראשונה בישראל", התעוררנו לעידן חדש של חוג הסילון באופנה. בפועל, הפריטים אפילו לא הגיעו לחנויות

איתי יעקב

|

20.06.16 | 13:08

במקום חופשות בברבדוס, דילים של הכול כלול באילת או כרתים. רנואר משיקה את טרנד קולקציות הריזורט על המסלול (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
במקום חופשות בברבדוס, דילים של הכול כלול באילת או כרתים. רנואר משיקה את טרנד קולקציות הריזורט על המסלול (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
"זה לא ערב נוצץ, אלא ערב של קרוז". מאיה נגרי (צילום: תם מרשק)
"זה לא ערב נוצץ, אלא ערב של קרוז". מאיה נגרי (צילום: תם מרשק)
 

הכירו את הבון טון החדש של רשתות האופנה והמעצבים הישראלים לקיץ 2016 – כולם מכינים לכם כעת בגדים תחת הכותרת קולקציית "קרוז" או "ריזורט", בהשאלה מבתי אופנה כמו דיור, גוצ'י, שאנל ולואי ויטון, המשיקים קולקציות כאלה לקראת החודשים דצמבר-ינואר, שבהם יוצאות הלקוחות העשירות לחופשות חורף ביעדים אקזוטיים ברחבי העולם. תודו שקצת מוזר למנף את קולקציות הריזורט והקרוז בישראל 2016, שבה את מקומן של חופשות חוג הסילון בברבדוס וסן בארטס תופסים בעיקר דילים של הכול כלול באילת או כרתים. ובכל זאת, גם אנחנו הופתענו לגלות כי בימים אלה נוספה אל מניין הקולקציות השנתי (סתיו-חורף ואביב-קיץ) אצל מספר לא מבוטל של מעצבי אופנה ורשתות בישראל, קולקציה שלישית המתנאה בשם הזוהר "קרוז", ולמעשה מכוונת לעונת האירועים הבוערת בקיץ. 

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

בגדים לעשירות העולם. קולקציות הקרוז של שאנל, לואי ויטון, מוסקינו וגוצ'י (צילום: Gettyimages)
    בגדים לעשירות העולם. קולקציות הקרוז של שאנל, לואי ויטון, מוסקינו וגוצ'י(צילום: Gettyimages)

     

    את המגמה הבוערת, והלא ממש מוסברת, פתחה בקול תרועה רמה חברת האופנה רנואר, עם תצוגה שהעלתה אל המסלול בחודש מרץ את מה שכונה בהזמנה "קולקציית הריזורט הראשונה בישראל", שתיכנס לחנויות הרשת, כך התחייבו בחברה, לקראת חודש יוני. כששוחחנו אז עם סמנכ"ל השיווק של החברה, מישל תמיר, הוא סיפר כי 40 דגמים מהקולקציה (שהורכבה ממאות דגמים, לא פחות) יימכרו באתר החברה החל מיום התצוגה ועד סוף אפריל, והחל מחודש יוני ייכנסו לחנויות יתר הפריטים שהוצגו. אלא שחודש יוני כבר הגיע מזמן, ולמעט אחוז זעיר של פריטים מתוך הקולקציה המתוקשרת, עושה רושם כי רוב רובה נותר על רצפת הסטודיו לעיצוב של רנואר.

     

    לאן נעלמה הקולקציה? הריזורט של רנואר (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
      לאן נעלמה הקולקציה? הריזורט של רנואר(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

        

      מבדיקה שערכנו עולה כי באתר החברה ניתן למצוא היום 13 דגמים בלבד מקולקציית הקרוז לנשים, ביניהם טופ אדום עם חיתוכים גיאומטריים (69.90 שקל), מכנסיים שחורים בגזרה ישרה (99.90 שקל), וחצאית לבנה (99.90 שקל), שנמכרים בהנחות ענק, משל מדובר במכירת חיסול אחרונה. קולקציית הגברים הנופשים בריזורטס, לעומת זאת, נעלמה כליל, או לא נכנסה לייצור מלכתחילה, ובכל מקרה מעולם לא הגיעה אל חנויות הרשת או אל אתר החברה.

       

       (צילום: מתוך אתר רנואר)

        באתר ניתן למצוא כעת 13 דגמים בלבד מקולקציית הריזורט, כולם לנשים (צילום: מתוך אתר רנואר)
          באתר ניתן למצוא כעת 13 דגמים בלבד מקולקציית הריזורט, כולם לנשים(צילום: מתוך אתר רנואר)

           

          בשיחה עם שירות הלקוחות של רנואר אמרה לנו המוקדנית כי מדובר בקולקציה "במהדורה מוגבלת", שנמכרה בהזמנה מראש מהאתר, וכי הפריטים הבודדים שישנם במלאי הם ביטולים של לקוחות. כשהסברנו כי פורסם בכלי התקשורת שהפריטים שהוצגו יגיעו לחנויות לקראת חודש יוני, השיבה המוקדנית כי אין לה מושג. ביקשנו אם תוכל לבדוק בשני סניפי מפתח של החברה (דיזנגוף סנטר וקניון רמת אביב) מספר פריטים מהמסלול, היא ביקשה מאיתנו מק"ט של הפריט. כמובן שאין לנו מק"ט, השבנו, והמוקדנית אמרה שתבדוק מול החנויות. כעבור עשר דקות (שירות לא רע) היא שבה אלינו עם תשובה חד משמעית: "קולקציית הריזורט לגברים לא נכנסה לחנויות ואין להשיגה".

           

          "קולקציית הריזורט לגברים לא נכנסה לחנויות ואין להשיגה". רנואר (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
            "קולקציית הריזורט לגברים לא נכנסה לחנויות ואין להשיגה". רנואר(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

             

            לא ויתרנו. הבטיחו לנו קרוז והפליגו עם הבגדים למדינה אקזוטית שאינה ישראל. פנינו אל הנהלת החברה וביקשנו לבדוק לאן נעלמה קולקציית המסלול המדוברת. תחילה נמסר לנו כי "כניסת הדגמים לחנויות הוקדמה, לשמחתנו, וחלקה כבר נמצאת בסניפים. חלק משמלות קו האירועים הן מקולקציית הריזורט". בדקנו באתר וגילינו כי מדובר בשתי שמלות, ותו לא. חזרנו לרנואר ושאלנו איך ייתכן כי תצוגה עם שורה כה ארוכה של דגמים והתחייבות למכירתם בחנויות, מסתיימת בקול ענות חלושה על הקולבים? תשובת רנואר: "בפועל רבים מהדגמים נכנסו ונכנסים גם בימים אלו כחלק מקולקציית האירועים שלנו. גם בגברים דגמים רבים נמצאים בסניפים. משיקולים של מיצוב ומסחריות נקודות המכירה, לא חובה שכולם ירוכזו כסיפור ריזורט, אלא הם נטמעים בסיפורי הקולקציה השונים". עוד נמסר מרנואר: "מטבע הדברים חלק מהדגמים 'מחוזקים' לטובת הבמה ונועדו לחדד את האמירה האופנתית שלנו כחברת אופנה. דגמים אלו לא מוצאים דרכם בסופו של דבר לייצור מסחרי. אצלנו כמו בכל חברה אחרת בעולם".

             

            "מטבע הדברים חלק מהדגמים 'מחוזקים' לטובת הבמה ונועדו לחדד את האמירה האופנתית שלנו כחברת אופנה. דגמים אלו לא מוצאים דרכם בסופו של דבר לייצור מסחרי". רנואר (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
              "מטבע הדברים חלק מהדגמים 'מחוזקים' לטובת הבמה ונועדו לחדד את האמירה האופנתית שלנו כחברת אופנה. דגמים אלו לא מוצאים דרכם בסופו של דבר לייצור מסחרי". רנואר(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

               

              אולי באמת הבינו ברנואר שריזורט זה לא בדיוק הקטע בישראל? כך או כך, מסתמן שהבאז התקשורתי שיצרה אותה "תצוגת ריזורט ראשונה בישראל", עוררה את תיאבונם של מעצבים מקומיים רבים, שהחליטו להשיק בחודש האחרון קולקציה חדשה, נוספת לקולקציות הקבועות, תחת אותו שם מועתק ומודבק - "קרוז". ששון קדם ניפק אחת כזו כבר בחודש מאי, חגית טסה עמלה על אוסף פריטים על טהרת הצבע הלבן שהושק לקראת שבועות, תחת השם "קולקציית ריזורט"; מאיה נגרי השיקה ביום ראשון השבוע קולקציית קרוז מצומצמת שתיכנס לחנויות בשבוע הבא, ותושק לדבריה גם בארצות הברית בשנה הבאה; ובחודש הבא צפוי המעצב שי שלום להציג על המסלול של אירועי ביוטי סיטי את קולקציית ריזורט 2017 בהשראת הנסיכה גרייס קלי, שאת פריטיה ניתן יהיה להזמין לאחר חשיפתם.

               

              "בחרתי לייצר קולקציה לבנה שמשדרת חופש וניקיון, והתאים לי להשיק אותה לקראת עונת החופשות שלנו". הריזורט של חגית טסה (צילום: תמוז רחמן, הדס פרץ)
                "בחרתי לייצר קולקציה לבנה שמשדרת חופש וניקיון, והתאים לי להשיק אותה לקראת עונת החופשות שלנו". הריזורט של חגית טסה(צילום: תמוז רחמן, הדס פרץ)

                  

                כל אלה מעלים מספר תהיות שעדיין אין לנו עליהן תשובה: האם הקהל הישראלי זקוק לקולקציית ריזורט ייעודית? האם המעצבים בישראל מסוגלים להעמיד ולמכור קולקציה נוספת בשנה? או שמא, מדובר בתרגיל שיווקי/יחצני נטו, שנועד לייצר עניין תקשורתי ותו לא? "אף מעצב לא רוצה לקפוא על השמרים, כולם רוצים לרענן עבור הלקוחות", אומרת חגית טסה ומבהירה כי קולקציית הריזורט הלבנה שלה מתאימה לעונת החופשות הישראלית. "בחרתי לייצר קולקציה לבנה שמשדרת חופש וניקיון, והתאים לי להשיק אותה לקראת עונת החופשות שלנו. בחו"ל החופשות הן בדצמבר-ינואר ואצלנו עכשיו. אתה צריך להתאים את עצמך ללקוחות".

                 

                האם בתעשייה המקומית, הסובלת ממילא מקשיים, יש מקום לייצור של עוד ועוד קולקציות בשנה?

                "קשה לכולם, אבל אפשר למרר כמה קשה, ואפשר להמציא את עצמך מחדש כל עונה".

                 

                "בגדים המתאימים לחופשה, שאינם מתקמטים במזוודה וניתן ללבוש אותם ליום וללילה". הקרוז של מאיה נגרי (צילום: תם מרשק)
                  "בגדים המתאימים לחופשה, שאינם מתקמטים במזוודה וניתן ללבוש אותם ליום וללילה". הקרוז של מאיה נגרי(צילום: תם מרשק)

                   

                  במקרה של נגרי, כאמור, מדובר בחלק מתוך קולקציית 2017 שצפויה להימכר בארצות הברית בשנה הבאה, והמעצבת החליטה להקדים את מכירתה בישראל לעונה הנוכחית. זאת, לדבריה, לטובת הלקוחות שישמחו לקבל "מראה יותר לבוש, אלגנטי, ערב של מאיה נגרי". בקולקציה תוכלו למצוא שמלות קרפ, גופיות עם מחשוף וי עמוק ומכנסיים בגזרה משוחררת בצבעוניות של ניוד, שחור, שמנת וכחול נייבי, שניתן ללבוש יחד ולחוד. כשהיא נשאלת האם לא מדובר בסופו של דבר בקולקציה לעונת האירועים שמתהדרת בדימויים שאינם מכאן, כמו קרוז או ריזורט, עונה נגרי: "זה לא ערב נוצץ, אלא ערב של קרוז. בגדים עשויים בדי קרפ המתאימים לחופשה, שאינם מתקמטים במזוודה וניתן ללבוש אותם ליום וללילה".

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד