חדש על הקולב: מחליפות מחויטות למשרד ועד שמלות לימי הקיץ

איזו רשת אופנה שומרת על רלוונטיות גם אחרי 40 שנה, מה חשבנו על קולקציית הלימיטד החדשה של רונן חן ואיפה מצאנו את המלתחה המושלמת לעונה החמה?

מערכת האופנה

|

19.05.16 | 12:23

סבינה מוסייב. חגיגה של נשיות רכה ומעוצבת (צילום: שי יחזקאל)
סבינה מוסייב. חגיגה של נשיות רכה ומעוצבת (צילום: שי יחזקאל)
רונן חן לימיטד. מגוון שמלות וטוניקות אווריריות, שאפשר ללבוש גם מעל מכנסיים רחבים (צילום: מרב בן לולו)
רונן חן לימיטד. מגוון שמלות וטוניקות אווריריות, שאפשר ללבוש גם מעל מכנסיים רחבים (צילום: מרב בן לולו)
תמי חומסקי. עיצובים הפונים לנשים בטווח גילאים רחב ובמידות S-XL (צילום: מירי דוידוביץ)
תמי חומסקי. עיצובים הפונים לנשים בטווח גילאים רחב ובמידות S-XL (צילום: מירי דוידוביץ)

המבקרת: הילה יחימוביץ'

 

סבינה מוסייב

 

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של המעצבת הישראלית סבינה מוסייב, שהשיקה לאחרונה חנות חדשה בשוק הפשפשים ביפו. מוסייב, 33, הקימה את המותג הנושא את שמה לפני כחמש שנים, ומאז מייצרת מדי עונה פריטים הולמים ונוחים ליום עבודה לצד כאלה בעלי נוכחות עבור לוק אלגנטי לערב, או כפי שהיא מתארת אותם: "מראות יומיומיים משודרגים, ומראות ערב נינוחים".

 

הקולקציה הנוכחית גדולה מקודמותיה, עם למעלה מ-50 מראות שונים המחולקים לתתי קולקציות שייכנסו לחנות בטפטופים, עד ספטמבר. לצד הקולקציה החדשה, מוסייב מציעה גם דגמים חוזרים שהפכו למזוהים איתה ואשר כתב ידה ניכר בכל אחד מהם.

 

סבינה מוסייב. קולקציה מסוגננת, עשירה בטקסטורות וגוונים (צילום: שי יחזקאל)
    סבינה מוסייב. קולקציה מסוגננת, עשירה בטקסטורות וגוונים(צילום: שי יחזקאל)

     

    נקודות האור

     

    המראה הנקי. אפילו בפריטים מעוטרי רקמות או הדפסים, מוסייב מצליחה לייצר מינימליזם שאינו משעמם או חדגוני דרך גזרות מעט רחוקות מהגוף המעניקות נפילה מחמיאה ואווירה לא מתאמצת. הניקיון העיצובי מתבטא בשילוב בין החומרים הרכים והנעימים (פשתן, משי, ויסקוזה, קרפ), הגוונים השקטים של אבן, קאמל, פיסטוק ותכלת לצד שחור ולבן, והפשטות של הפריטים: חולצה קצרה מחוררת, חצאית מקסי נשפכת או שמלות שנופלות ברישול מכוון ומדגישות את האזורים הנכונים בגוף. הבגדים לא "גונבים את ההצגה" למי שלובשת אותם, אלא משאירים לה את החופש לספר מתוכם את הסיפור שלה.

     

    חוויית הקנייה. החנות החדשה קיימת כחודש וחצי, ועד פתיחתה הפריטים של מוסייב בעיקר שווקו לחנויות. המעבר למתחם משלה נותן מקום לסגנונה האישי, והקשר בין מראה החנות לפריטים המוצגים בה אינו מקרי. החנות היפואית זכתה לעיצוב מינימלי, עם קירות חשופים ומעט צמחייה, כאשר בחלון הראווה ממוקמות בובות דיגום – בשונה מבובות הראווה המוכרות – ובארון זכוכית מוצגת אחת הבובות לבושה בפריט מהקולקציה, כאילו היה זה מוצג במוזיאון. אין ספק כי סביבה זו מקנה רובד נוסף לתהליך הקנייה.

     

    נקודת החושך

     

    חולצות למבנה פטיט בלבד. על אף שהפריטים מוגדרים כ-one size ומתאימים עד מידה 42, הטופים הקטנים שבקולקציה יתאימו בעינינו רק לבעלות מידות קטנות – שהרי חולצה המורכבת מיריעת בד קטנה ואוורירית נראית טוב בעיקר על מי שלא התברכה בחזה גדול, או שאינה מלאה בחלק העליון. האפשרות ליצור משחקי מיקס אנד מאץ' עם החצאיות היפהפיות מספקת שלל לוקים מנצחים – שאף עלולים להיות נקודת השיא של הקולקציה – אך לצערן של רבות מנשות ישראל, הם יתאימו בעיקר לנשים קטנות.

     

    השורה התחתונה

     

    מסוגננת, עשירה בטקסטורות וגוונים, אך גם מהודקת היטב מבחינת העיצובים – הקולקציה החדשה היא חגיגה של נשיות רכה ונקייה, ואילו היינו יכולים היתה זו המלתחה שלנו למשך כל הקיץ הקרוב.

     

    מחירים: חולצות, 675-295 שקל; שמלות, 2,800-675 שקל; חצאיות, 880-395 שקל.

    להשיג בחנות החדשה של סבינה מוסייב, רבי פנחס 3, שוק הפשפשים, יפו.

     

    מה קנינו השבוע בסבינה מוסייב?

    שמלת מקסי לבנה, 829 שקל; שמלת דנים עם גדילים, 829 שקל; חולצת דנים, 529 שקל; חצאית פליסה ותחרה שחורה, 1,190 שקל (צילום: אבי ולדמן)
      שמלת מקסי לבנה, 829 שקל; שמלת דנים עם גדילים, 829 שקל; חולצת דנים, 529 שקל; חצאית פליסה ותחרה שחורה, 1,190 שקל(צילום: אבי ולדמן)

       

      אלדו

       

      מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של הרשת הקנדית ALDO, המביאה לישראל נעליים ואקססוריז ברוח הטרנדים העונתיים ובהתאמה לסגנונות האהובים על הקהל המקומי. תמצאו כאן הכול מהכול – מקלאסיקות מונוכרומטיות, דרך גוני פסטל רכים ועד צבעי ניאון בוהקים; מעקבים מטאליים, דרך אלמנטים של חבלים ועד הדפסים אתניים. לצד מחלקות הנעליים לנשים ולגברים, מציעה הרשת מחלקת אביזרים ענפה עם תיקים, כובעים, תכשיטים ושאר תופינים המושפעים מאותן מגמות של אגף הנעליים וחולקים את אותה שפה עיצובית.

       

      אלדו. מגוון עיצובים לכל סגנון, בטווח רחב של מחירים
        אלדו. מגוון עיצובים לכל סגנון, בטווח רחב של מחירים

         

        נקודות האור

         

        היי בנטורל. "הטרנד הטבעי" הוא שם כללי מאוד למגוון עיצובים בגוונים ניטראליים של קאמל, ניוד, לבן וצהבהב, פלטת צבעים שמזכירה מדבר, עם דגש על מראות רכים ונעימים. הקבוצה כוללת גם נעלי אספדריל, עקבי שעם ונעליים עשויות זמש – ה"בסט סלר", לדברי נציגי החברה.

         

        עקבי הבלוק. בין הסטילטו למטיבות הלכת והנעליים השטוחות, תמצאו את עקבי הבלוק (הצ'אנקי) – שיאפשרו גם לכאלו שלא עברו מחנה אימונים של דוגמניות מסלול לצעוד בכבוד ברחובות העיר, ואפילו לחזור הביתה ללא כאבי גב. עקבי הבלוק מגיעים בשלל גבהים, כך שניתן ללכת איתם לאורך כל היום. אהבנו מאוד את עקבי הבלוק שהם גם קולור בלוק, ומופיעים כחלק מהטרנד הטבעי בלבן, קאמל וצהוב – יפהפיים, נוחים וקיציים.

         

        נקודת החושך

         

        גם חייתי וגם זהוב. באגף הנעליים כמו גם במחלקת האקססוריז, מצאנו לא מעט הדפסים מנוחשים ומנומרים, בדרך כלל בוורסיה זהובה או בשילוב אלמנטים בצבע זהב. השילוב של החייתי והזהוב יצר מראה צעקני, שאף גורם לפריטים להיראות זולים.

         

        השורה התחתונה

         

        גם העונה הצליחה החברה לרקוח מתכון שמתאים כמעט לכל מי שמחפשת נעליים לאירוע, למשרד או ליומיום. טווח המחירים הרחב משתנה בהתאם לסוג הנעליים או התיק, החומרים וארץ הייצור (בין אם מדובר במפעל בסין, רומניה, פורטוגל או ברזיל – המקום הלוהט לייצור נעליים בשנים האחרונות), כך שגם באופן זה מצליחה החברה לקלוע למגוון רחב של לקוחות.

         

        מחירים: נעלי נשים, 499.90-99.90 שקל; סנדלי נשים, 699.90-99.90 שקל; תיקים, 999.90-99.90 שקל; אקססוריז לנשים, 269.90-29.90 שקל; נעלי גברים, 699.90-199.90 שקל; סנדלי גברים, 299.90-149.90 שקל; אקססוריז לגברים, 249.90-59.90 שקל.

        להשיג בסניפי הרשת.

         

        מה קנינו השבוע באלדו?

        תיק מעוטר פרחים בגוני פסטל, 299.90 שקל; סנדלי זמש בגוון ניוד, 399.90 שקל; כפכפים בצבע קאמל עם גדילים, 299.90 שקל
          תיק מעוטר פרחים בגוני פסטל, 299.90 שקל; סנדלי זמש בגוון ניוד, 399.90 שקל; כפכפים בצבע קאמל עם גדילים, 299.90 שקל

           

            

          מאוזנר

           

          מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של רשת האופנה שהוקמה לפני למעלה מ-40 שנה על ידי רבקה מאוזנר, שעדיין עומדת בראש מחלקת העיצוב, ובעלה יהושע מאוזנר. בקולקציה פריטים מחויטים המתאימים לקהל היעד הנאמן של המותג – נשים בגילאי 38 ומעלה, נשות עסקים, חברות כנסת וכל מי שמחפשת מראה מכובד ואלגנטי.

           

          מאוזנר. בגדים לנשים שמעדיפות אלגנטיות על פני טרנדים (צילום: רמי זרנגר)
            מאוזנר. בגדים לנשים שמעדיפות אלגנטיות על פני טרנדים(צילום: רמי זרנגר)

             

            נקודות האור

             

            המכנסיים. בימיו הראשונים של המותג, כשרבקה עוד תפרה בבית את הדגמים, הלהיט הגדול היה המכנסיים: פרקטיים, בגזרה גבוהה. גם היום הם ממשיכים לככב בקולקציה, וזוכים בכל עונה לגרסה מעט שונה. הבד – שילוב של ויסקוזה, פוליאסטר ולייקרה – לא מתקמט, תכונה חשובה עבור נשות עסקים שנכנסות ויוצאות מישיבות. לצד המכנסיים האיקוניים ניתן למצוא מכנסיים שונים בגזרות נוחות ומחמיאות, וגם מכנסיים וחצאיות עם גומי במראה נינוח ועכשווי מאוד. ברוב המקרים, הפריטים מיוצרים בצבעוניות סולידית של כחול, לבן ובז'.

             

            הפרטים הקטנים. את השוני של מאוזנר מרשתות ומותגים אחרים ניתן לראות בפרטים הקטנים. בעולם שבו הייצור המאסיבי מציע ללכת על הכול ובגדול, מבלי להתעכב על הדיטיילס, במאוזנר מתעקשים לשמור על גישת "אולד סקול" ולהשקיע בכל אלמנט – בין אם מדובר בתפר פנימי, שליץ או אפליקציה קטנה – לצד בחירה בבדים איטלקיים ותוך ייצור מוקפד.

             

            נקודת החושך

             

            התכשיטים. העונה משיקה הרשת קולקציית תכשיטים מיובאת ובלעדית, הכוללת פנינים, קריסטלים, אבני חן ואבנים טובות (סמי פרשס) בגוני ורוד, שחור, אוף ווייט, זהב וכסף. לתחושתנו, התכשיטים לא עומדים בקו אחד עם שאר הפריטים בחנות, ונראים זולים וללא אופי ייחודי – מסוג התכשיטים שניתן למצוא במעמד הקופה ברשתות מקבילות שאיכותן נמוכה משל מאוזנר.

             

            השורה התחתונה

             

            מאוזנר שומרים על רלוונטיות גם אחרי יותר מ-40 שנה. על אף שחלק מהפריטים נראים אולי מעט מיושנים ולא בשיא הטרנד – כמו ז'קט "שאנל", שמלות באורך הברכיים וחליפות – הם נכונים ומדויקים לקהל הלקוחות של המותג. ואולי דווקא צריך להסתכל על כך מזווית שונה: בעוד מותגים אחרים מחזירים פריטים מהעבר לפי צו הטרנדים, במאוזנר שומרים על מעמדם הקלאסי לאורך השנים.

             

            מחירים: שמלות, 999 שקל; חצאיות, 599-449 שקל; חולצות, 499-349 שקל; ז'קטים, 1,499-999 שקל; ז'קטי עור, 3,999-2,999 שקל; מכנסיים, 699-599 שקל; גופיות, 299-249 שקל.

            להשיג בחנויות הרשת.

             

            מה קנינו השבוע במאוזנר?

            חולצת טי בשילוב פאנלים שקופים, 549 שקל; מכנסיים באורך שבע שמיניות, 549 שקל; שמלה עם הדפס בשחור ולבן, 999 שקל (צילום: רועי בלנק)
              חולצת טי בשילוב פאנלים שקופים, 549 שקל; מכנסיים באורך שבע שמיניות, 549 שקל; שמלה עם הדפס בשחור ולבן, 999 שקל(צילום: רועי בלנק)

               

              המבקר: איתי יעקב

               

              רונן חן לימיטד

               

              מה מוכרים לנו? קולקציה רביעית בקו הלימיטד של רונן חן - הקולקציה הצעירה, האופנתית יותר והאקסקלוסיבית של המעצב. בדומה לקו המרכזי רונן חן, גם כאן שומר המעצב על צבעוניות מונוכרומטית של שחור ולבן עם נגיעות של אפור ופודרה, עם דגש על גזרות א-סימטריות רחוקות מהגוף. החטיבה המרכזית בקולקציה היא גם הרלוונטית ביותר לקיץ הישראלי: שמלות וטוניקות אווריריות, שאפשר ללבוש מעל מכנסיים רחבים, או ללא חלק תחתון.

               

              רונן חן לימיטד. דגש על גזרות א-סימטריות רחוקות מהגוף (צילום: מרב בן לולו)
                רונן חן לימיטד. דגש על גזרות א-סימטריות רחוקות מהגוף(צילום: מרב בן לולו)

                 

                נקודת האור

                 

                הטקסטיל. העונה הבידול של קו הלימיטד ניכר הודות לטקסטיל החדשני ששתל חן בחלק מן הדגמים, אשר מעניק להם את האופי ה"אוונגרדי" שלרוב נפקד מהקו הנושא את שמו. למשל, שמלה שחורה עם שרוולים קצרים עשויה בד שמורכב מריבועים תלת-ממדיים, חולצת טי שחורה מפליסה רחב, או טוניקה אפורה הנראית כחיבור בין חלק עליון לתחתון, עשויה בד גאזה אפור, דקיק ואוורירי. אין דרך טובה מטקסטיל להפגין חדשנות בעיצוב אופנה כיום, ולכן היינו שמחים לראות עוד דוגמאות מסוג זה בקולקציית הקו הבועט של חן.

                 

                נקודת החושך

                 

                היעלמותו של הבידול. ארבע העונות של קו הלימיטד עד כה משרטטות מסלול שהחל בשפה עיצובית חדשנית, הן ביחס לקו המרכזי "רונן חן" והן ביחס לענף האופנה המקומי, ומאז הולך ומתקרב בצעדי ענק אל המיינסטרים ואל ספינת האם. במילים אחרות, הקו האופנתי שיצא לדרך עם שפה נועזת במהדורה מוגבלת ("לימיטד"), הפך דומה מדי לקו המרכזי של המעצב, עד שקשה להצדיק את התווית השונה. פריטים כמו חולצת טי שחלקה האחורי פתוח כמעטפת, מכנסיים שחורים רחבים המסתיימים מעל הקרסוליים, או שמלת כותנה לבנה בגזרת A עם כפתורים לכל אורכה – הם לא משהו שונה ממה שהורגלנו לראות אצל חן. במקביל, ובאופן מעט אירוני, דווקא הקו המרכזי של המעצב מקבל העונה טוויסט מסקרן, אז אולי בכלל מדובר בחילופי תפקידים בין הקווים.

                 

                שורה תחתונה

                 

                קו הלימיטד של רונן חן הוא הזדמנות מצוינת עבור המעצב הוותיק, שהוכיח זה מכבר שהוא יודע מה ישראליות רוצות ללבוש, להציע פריטים גם לקהל אופנתי יותר, שממוקם מחוץ למיינסטרים, ולאפשר לעצמו חירות עיצובית. זה קורה בדגמים בהם הגזרה והחומר מייצרים קול מקורי וחדש, ופחות בדגמים שנראים כמו הרחבה של הקו הראשון והמרכזי – רונן חן.

                 

                מחירים: חולצות, 590-330 שקל; חצאיות ומכנסיים, 690-590 שקל; שמלות וטוניקות, 990-790 שקל.

                להשיג בדיזנגוף 155, תל אביב; ובאתר .

                 

                מה קנינו השבוע ברונן חן לימיטד?

                שמלה ללא שרוולים, 790 שקל; שמלת כותנה לבנה עם כפתורים, 840 שקל (צילום: עדי גלעד, ולרי בלקינד)
                  שמלה ללא שרוולים, 790 שקל; שמלת כותנה לבנה עם כפתורים, 840 שקל(צילום: עדי גלעד, ולרי בלקינד)

                   

                  תמי חומסקי

                   

                  מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של המעצבת תמי חומסקי, שפועלת בזירת האופנה מזה שבע שנים תחת שם המותג T9. חומסקי – מעצבת גרפית בהשכלתה ומרצה לעיצוב במחלקות לאופנה וטקסטיל בשנקר – היא שם מוכר בקהילת העיצוב בישראל, אך רק השבוע בחרה להיחשף רשמית לתקשורת במסיבת עיתונאים ראשונה בליווי קטלוג שיצרה צלמת האופנה מירי דוידוביץ'.

                   

                  חומסקי מסבירה כי זהו סופו של תהליך שהתעצב בשלושת החודשים האחרונים כתוצאה מעבודה צמודה עם יועצת עסקית, שהובילה גם להשקת אתר מכירות אונליין חדש. העיצובים בקולקציה פונים לנשים בטווח גילאים רחב ובמידות S-XL, שמחפשות פריטי לבוש עשירים בטקסטורות ובהדפסים, תוך שמירה על גזרות קלאסיות.

                   

                  תמי חומסקי. השקעה בטקסטיל ייחודי והתנסויות חדשות בחומר (צילום: מירי דוידוביץ)
                    תמי חומסקי. השקעה בטקסטיל ייחודי והתנסויות חדשות בחומר(צילום: מירי דוידוביץ)

                     

                    נקודות האור

                     

                    הטקסטיל. ביקור בסטודיו של חומסקי בביתה שברמת אפעל, חושף את התשוקה הבולטת שלה: טקסטיל. שם מתגלה גם כוחה כמעצבת, ואין פלא כי יש באמתחתה תיאורים ארוכים של ביקוריה במפעלי בדים באיטליה וטכניקות ההדפסה והצביעה שלהן זוכים הבדים בסטודיו. חומסקי לא חוששת להתנסות ולהציע גם ללקוחותיה התנסויות חדשות בחומר, בין אם מדובר בשמלת שיפון ללא שרוולים מבד פליסה שעבר קימוט (980 שקל), חולצת טי עם הדפס מוזהב (285 שקל) או חצאית טאפט בצבע נחושת עם הדפס פויל אבסטרקטי (580 שקל) שמעניק לה מראה של אדמה חרוכה.

                     

                    השמלות. בשמלות שמעצבת חומסקי תמצאו את המרווח המדויק בין העור לבד, תכונה נדירה לבגדים בקיץ הישראלי. השמלות עשויות, ברובן, מבדים טבעיים, מציעות מראה נינוח ובעלות משקל זעום על הגוף. שימו לב לשמלת A עשויה 100 אחוז כותנה בצבע אבן עם צביעת באטיק ידנית (720 שקל) ולשמלה אפורה מפוליאסטר בגזרה של חולצת טי ארוכה (540 שקל).

                     

                    נקודת החושך

                     

                    הגזרות. ההשקעה של חומסקי נמצאת עמוק בפיתוח הטקסטיל לקולקציה, עד כי נראה שהיא הזניחה את פיתוח הגזרות. במקרים של בדים מודפסים, הגזרות הפשוטות מתקבלות היטב, מאחר שהפריטים מקבלים את ייחודם בזכות החומר. עם זאת, כמעט בכל אחת מהחטיבות בקולקציה – ובעיקר בקווי המכנסיים והחולצות – היתה חומסקי יכולה להציע פיתוחי גזרות מורכבות יותר לטובת לקוחותיה. נכון לעכשיו הגזרות פשוטות למדי, לפעמים ברמה של גזרת בסיס קלאסית, ולא בהכרח שוות ערך לתחכום שהיא מציעה בטיפול בחומר.

                     

                    השורה התחתונה

                     

                    הבגדים של חומסקי מספרים את סיפורה של האופנה המקומית, זו שכדי לבדל את עצמה חייבת להפעיל מניפולציות טקסטיליות על הבגד. הרעיונות של חומסקי בזירה זו מוצלחים ועשירים מאוד, אך כדאי למעצבת לקפוץ שלב נוסף ולבחון צלליות חדשות בעבודתה.

                     

                    מחירים: חולצות, 450-250 שקל; שמלות וחצאיות, 950-350 שקל; עליוניות וז'קט, 650-380 שקל; מכנסיים, 620-450 שקל.

                    להשיג בסטודיו המעצבת: מחולה 18, רמת אפעל; ובאתר החדש .

                     

                    מה קנינו השבוע בתמי חומסקי?

                    שמלת כותנה, 720 שקל; חולצה עם הדפס זהוב, 285 שקל; חצאית עם הדפס פויל, 580 שקל (צילום: ניר יפה)
                      שמלת כותנה, 720 שקל; חולצה עם הדפס זהוב, 285 שקל; חצאית עם הדפס פויל, 580 שקל(צילום: ניר יפה)

                       

                       
                      הצג:
                      אזהרה:
                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד