לראשונה בעולם: בגדים אופנתיים לילדים עם צרכים מיוחדים

בצעד יוצא דופן משיק המותג טומי הילפיגר קולקציה ייעודית לבעלי צרכים מיוחדים. איך נראית שמלה לילדה עם ניוון שרירים, או ג'ינס לילד בכיסא גלגלים?

איתי יעקב

|

24.02.16 | 14:53

הקולקציה הראשונה של חברת אופנה "רגילה" לבעלי צרכים מיוחדים. שיתוף הפעולה של Runway of Dreams וטומי הילפיגר
הקולקציה הראשונה של חברת אופנה "רגילה" לבעלי צרכים מיוחדים. שיתוף הפעולה של Runway of Dreams וטומי הילפיגר
עד היום הסתפקה תעשיית האופנה בשימוש בדוגמנים בעלי מוגבלויות כעלה תאנה לפלורליזם בתחום האופנה. Runway of Dreams וטומי הילפיגר
עד היום הסתפקה תעשיית האופנה בשימוש בדוגמנים בעלי מוגבלויות כעלה תאנה לפלורליזם בתחום האופנה. Runway of Dreams וטומי הילפיגר
"בדומה לפיתוח של מחלקות לנשים במידות גדולות, המטרה שלנו היא שכל חברת אופנה תייצר קו לאנשים עם צרכים מיוחדים"
"בדומה לפיתוח של מחלקות לנשים במידות גדולות, המטרה שלנו היא שכל חברת אופנה תייצר קו לאנשים עם צרכים מיוחדים"

עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, אפילו פעולה פשוטה כמו להתלבש הופכת למשימה מורכבת. הבעיה הזו מוכרת היטב למעצבת האופנה מידי שאייר, שבנה אוליבר בן ה-10 סובל מניוון שרירים. בשנת 2013, כשאוליבר חזר הביתה מבית הספר וביקש שתרכוש לו מכנסי ג'ינס כמו של חבריו לבית הספר, הבינה שאייר שעליה לעשות מעשה כדי לאפשר לבנה להתלבש כשאר הילדים, והחליטה להקדיש את חייה ליצירת מהפכה בתחום האופנה. היא הקימה את Runway of Dreams, ארגון ללא מטרות רווח שמציע בגדים מיוחדים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. לאחר שנה של חיפושים אחר פרטנר למיזם, הושקה השבוע הקולקציה הראשונה לילדים של הארגון, בשיתוף עם חברת האופנה האמריקאית טומי הילפיגר.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

הבגדים נראים רגילים לחלוטין מבחוץ, אך מצוידים במגנטים פנימיים המאפשרים לבישה נוחה יותר
    הבגדים נראים רגילים לחלוטין מבחוץ, אך מצוידים במגנטים פנימיים המאפשרים לבישה נוחה יותר

     

    שיתוף הפעולה עם הילפיגר, הכולל 22 דגמים לילדים ולילדות במידות 18-4 לבנות ו-20-4 לבנים, הוא הקולקציה הראשונה של חברת אופנה "רגילה" לבעלי צרכים מיוחדים. בשוק קיימות חברות הלבשה הפונות לקהלים בעלי צרכים מיוחדים, אך אלו לרוב נעדרים את המראה האופנתי הנחשק שאותו מנסה ארגון Runway of Dreams לקדם. "לרוב הדגמים שמציעות אותן חברות לא נוגעים לקבוצות הגיל של ילדים, והם לא בעלי מראה אופנתי, ולמעשה, הם גם היו מאוד יקרים", הסבירה שאייר את המניע מאחורי הקו החדש בראיון לתוכנית הבוקר האמריקאית Today.

     

    עד היום הסתפקה תעשיית האופנה בשימוש בדוגמנים בעלי מוגבלויות כעלה תאנה לפלורליזם בתחום האופנה, כמו בקמפיין דיזל מלפני שנתיים בכיכובה של הדוגמנית ג'וליאן מרקדו, הסובלת מניוון שרירים ומסתייעת בכיסא גלגלים, או תצוגות האופנה של קבוצת המעצבים של FTL Moda בשבוע האופנה בניו יורק, שמעלים אל המסלול דוגמנים עם רגליים תותבות, דוגמנים בכיסאות גלגלים, ואף דוגמנית הסובלת מתסמונת דאון. אולם אף אחת מהחברות הללו לא ניסתה להציע לאוכלוסיות המיוחדות הללו פתרונות אופנתיים אמיתיים.

     

    האם מותגי אופנה נוספים יצטרפו בקרוב למהלך?
      האם מותגי אופנה נוספים יצטרפו בקרוב למהלך?

       

      במה שונים בגדים לילדים עם צרכים מיוחדים מבגדים רגילים? לדוגמה, לילדות הסובלות מניוון שרירים מוצעת שמלה קיצית ללא שרוולים, כשאת מקומם של הכפתורים והרוכסנים בשמלה רגילה מחליפה סגירה עם מגנטים המשובצים לאורכה, המאפשרת לבישה נוחה. המגנטים הללו מופיעים גם בדגמים אחרים, כמו חולצת טי שירט. לדברי שאייר, ילדים רבים מתקשים ללבוש את הפריטים הרגילים, מכיוון שהשרירים שלהם לא חזקים מספיק, כך שאפילו לבישת טי שירט רגילה דרך הראש עלולה להכאיב להם.

       

      שני פריטים נוספים שהותאמו לקהל היעד הם מכנסי ג'ינס ומכנסי צ'ינו לבנים מכותנה. גם כאן את מקומם של הכפתור והרוכסן תופסים מגנטים פנימיים, ואת החגורה הפנימית התאימו עם גומי המאפשר מתיחה של המכנסיים מהבד הנוקשה יחסית. כלפי חוץ המכנסיים נראים רגילים לחלוטין. מחירי הבגדים עומדים על 42.5-18.5 דולר, בדיוק כמו טווח המחירים בקו הילדים הרגיל של טומי הילפיגר. את הבגדים ניתן לרכוש דרך אתר המעצב בארצות הברית בלבד.

       

      שיתוף הפעולה של Runway of Dreams וטומי הילפיגר
        שיתוף הפעולה של Runway of Dreams וטומי הילפיגר

         

        בשיחה עם אתר Fashionista.com אמרה אשייר כי הצעד הבא הוא חבירה למותג אופנת נשים, ליצירת קולקציה שתותאם לנשים עם צרכים מיוחדים שמעוניינות בבגדים אופנתיים וטרנדיים. "בדומה לפיתוח של מחלקות לנשים במידות גדולות, המטרה שלנו היא שכל חברת אופנה תייצר קו לאנשים עם צרכים מיוחדים", אמרה אשייר, והוסיפה כי היא מנהלת כעת משא ומתן עם מספר חברות. "נכון להיום חברות האופנה אינן מטפלות בנושא, ולאנשים הזקוקים לבגדים מיוחדים אין הרבה אפשרויות. אני מאמינה שזה הצעד הבא שתעשיית האופנה תפנה אליו".

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד