הקוטור של דיור: בלי ראף סימונס כמעצב, בלי סופיה מצטנר בפתיחה

אמש (שני) הציג בפריז בית האופנה כריסטיאן דיור את הקולקציה הראשונה מאז נותר מיותם ממנהל קריאטיבי. התוצאה מאכזבת, והדוגמנית ישראלית נדחקה למקום 20

איתי יעקב

|

26.01.16 | 10:25

האם דחיקתה של סופיה אל אמצע התצוגה מצביעה על דרכה החוצה מהמותג בעקבות עזיבתו של סימונס? (צילום:gettyimages)
האם דחיקתה של סופיה אל אמצע התצוגה מצביעה על דרכה החוצה מהמותג בעקבות עזיבתו של סימונס? (צילום:gettyimages)
 

עיני כל תעשיית האופנה הופנו אתמול בשעות אחר הצהריים לעבר מוזיאון רודן בפריז, שם התקיימה תצוגת האופנה של כריסטיאן דיור במסגרת שבוע אופנת ההוט קוטור, הראשונה מאז עזיבתו של המנהל הקריאטיבי ראף סימונס. כפי שהוכרז כבר בחודש שעבר על ידי בית האופנה, שתי הקולקציות הקרובות (הקוטור שהוצגה אתמול וקולקציית הפרט א-פורטה שתוצג במרץ) הופקדו בידי מנהלי הסטודיו של דיור, לוסי מאייר וסרג' ראפיו, שאף יצאו אתמול לקוד לקהל בתום התצוגה כמקובל.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

בהיעדר מנהל קריאטיבי בעל חזון אמנותי, גם הבגדים נעדרו הפעם אמירה חדשה, מסקרנת או אמיצה. תצוגת ההוט קוטור של כריסטיאן דיור (צילום: gettyimages)
    בהיעדר מנהל קריאטיבי בעל חזון אמנותי, גם הבגדים נעדרו הפעם אמירה חדשה, מסקרנת או אמיצה. תצוגת ההוט קוטור של כריסטיאן דיור(צילום: gettyimages)

     

    בתוך כך, ממשיכים בדיור בחיפוש קדחתני אחר מנהל קריאטיבי חדש, כשאל בורסת השמות, שכללה עד כה את המעצבים אלבר אלבז וריקרדו טישי, הצטרפה בשבוע שעבר גם שרה ברטון, המעצבת הראשית של בית אלכסנדר מקווין. האם לאחר 70 שנה בהן עמדו בראש בית האופנה (שהוקם ב-1946) מעצבים גברים בלבד, תתפוס את תפקיד המעצבת הראשית אישה? יש לקוות כי ההכרזה על מינוי מעצב חדש תגיע במהרה, וכן כי לרגל חגיגות ה-70 לבית האופנה יציגו בדיור מהפך מגדרי.

     

    לא יכלו להתאים לה את המכנסיים? סופיה מצטנר בתצוגת ההוט קוטור של דיור (צילום: gettyimages)
      לא יכלו להתאים לה את המכנסיים? סופיה מצטנר בתצוגת ההוט קוטור של דיור(צילום: gettyimages)

       

      התצוגה אתמול היתה גם הזדמנות נוספת לראות את הדוגמנית הישראלית סופיה מצטנר על המסלול של דיור, שמככבת בקמפיין אביב-קיץ 2016 של החברה, והתגלתה על ידי המעצב הקודם ראף סימונס. אלא שלאחר שתי עונות רצופות בהן פתחה מצטנר את התצוגות של דיור (סתיו-חורף 2016 של ההוט קוטור ואביב-קיץ 2016 של הפרט א-פורטה), הפעם היא נדחקה למקום מאוחר יותר בתצוגה, ועלתה בלוק ה-20 שנשלח אל המסלול, מתוך 52 יציאות סך הכול. מצטנר עלתה אל המסלול בחולצה שחורה עם מחשוף רחב חושף כתפיים, ומכנסיים מודפסים בגזרה גבוהה, שלא הונחו כראוי על גופה, כך על פי התמונות שפורסמו לאחר התצוגה.

       

      כבר מתגעגעים. ראף סימונס (צילום: gettyimages)
        כבר מתגעגעים. ראף סימונס(צילום: gettyimages)

         

        האם דחיקתה של סופיה אל אמצע התצוגה מצביעה על דרכה החוצה מהמותג בעקבות עזיבתו של סימונס? עוד מוקדם לומר, ויש להניח כי מצטנר תופיע גם בתצוגה הבאה של בית האופנה במרץ, שכן החוזה שלה במותג מסתיים אחריה. מצד שני, גבוהים הסיכויים כי המעצב הבא של דיור, שיציג את קולקציית אביב-קיץ 2017 בחודש אוקטובר, יבחר בפנים חדשות למותג. כך או כך, נקווה שעד אז כבר נמצא את מצטנר מובילה קמפיין בולט אחר.

         

        נחזור לעתידו של בית האופנה דיור. זו הפעם השנייה מזה חמש שנים שמפקידים בדיור את עיצוב הקולקציה בידי הסטודיו לעיצוב. הראשונה היתה לאחר פיטוריו של ג'ון גליאנו ב-2011. בשני המקרים, מדובר בצעד די דרמטי עבור בית אופנה כה יציב ומבוסס, אשר מקרין גם על טיבן של הקולקציות.

         

        ניסיון לשמר את הקו המודרני של המעצב היוצא בדרכים חדשות. תצוגת ההוט קוטור של דיור (צילום: gettyimages)
          ניסיון לשמר את הקו המודרני של המעצב היוצא בדרכים חדשות. תצוגת ההוט קוטור של דיור(צילום: gettyimages)

           

          הפעם ניכר על המסלול הניסיון של מעצבי החברה לשמר את הקו המודרני של המעצב היוצא בדרכים חדשות, כמו במקרה של שמלת קוקטייל שחורה ממשי חושפת כתפיים עם מחשוף א-סימטרי, או אאוטפיטים של מכנסיים בגזרה גבוהה עם חולצות חושפות כתפיים בעלות שרוולים ארוכים, וסדרה של שמלות תחרה שחורות, עדינות ושקופות, שיצרו כמה מהלוקים היותר סקסיים על מסלולי שבוע הקוטור עד כה.

           

          אלא שמי שחיפש בתצוגה רמזים לבשורה חדשה מבית האופנה ודאי נחל אכזבה. בהיעדר מנהל קריאטיבי בעל חזון אמנותי, גם הבגדים נעדרו הפעם אמירה חדשה, מסקרנת או אמיצה.

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד