מי משתיהן יפה יותר: בחירת הקהל או בחירת אנשי האופנה?

האתר המשפיע מודלס.קום מפרסם את דירוג הדוגמניות של 2015 בשתי רשימות נפרדות, שמדגישות את הפערים בין הפופולארי (ג'יג'י חדיד) למקצועי (אנה אוורס)

איתי יעקב

|

22.12.15 | 11:09

במי אתם הייתם בוחרים? אנה אוורס (מימין) וג'יג'י חדיד
במי אתם הייתם בוחרים? אנה אוורס (מימין) וג'יג'י חדיד
 

האתר המוביל models.com, המשמש כמעין קטלוג להתמצאות בעולם הדוגמניות הבולטות, המרוויחות והעסוקות בתעשייה העולמית, פרסם השבוע את רשימת הדוגמניות המובילות לשנת 2015, והפעם בשתי רשימות נפרדות: "בחירת הקהל" ו"בחירת התעשייה". הרשימה הראשונה גובשה באמצעות הצבעה אינטרנטית והשנייה על פי בחירותיהן של אושיות אופנה מובילות, ביניהן עורכת האופנה קייטי גראנד והסטייליסט אדוארד אנינפול.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

הפייבוריטית של תעשיית האופנה: אנה אוורס  (צילום: gettyimages)
    הפייבוריטית של תעשיית האופנה: אנה אוורס (צילום: gettyimages)

     

     

    לא במפתיע, תוצאות ההצבעה בשתי הרשימות שונות בתכלית, כשהדוגמנית הפייבוריטית של תעשיית האופנה היא הגרמנייה אנה אוורס בת ה-22, שכיכבה בקמפיינים משמעותיים, של שאנל, מנגו ואלכסנדר וונג, אבל נותרה כפנים יפות ולא מוכרות; ואילו הקהל הרחב, שמעדיף את הדוגמניות שלו מפורסמות, נגישות ועם פעילות מוגברת במדורי הרכילות והרשתות החברתיות, בחר בג'יג'י חדיד בת ה-20.

     

     

    מפורסמת ונגישה. ג'יג'י חדיד (צילום: gettyimages)
      מפורסמת ונגישה. ג'יג'י חדיד(צילום: gettyimages)

       

       

      2015 בהחלט היתה השנה של אנה אוורס, שנראית כמו שילוב בין בריז'יט בארדו לקלאודיה שיפר. לפני שלוש שנים גילה אותה המעצב אלכסנדר וונג בשיטוט אקראי בבלוג אופנה, ושלח את מנהלת הקאסטינג שלו, אניטה ביטון, לאתר עבורו את היפהפייה. אוורס הפכה למוזה של וונג, ומאז היא מככבת תדיר בקמפיינים של המותג הנושא את שמו.

       

       

      תגלית של אלכסנדר וונג. אנה אוורס בקמפיין של המעצב
        תגלית של אלכסנדר וונג. אנה אוורס בקמפיין של המעצב

        לא מוכרת לקהל רחב. אנה אוורס בקמפיין לשאנל
          לא מוכרת לקהל רחב. אנה אוורס בקמפיין לשאנל

           

           

          בספטמבר 2013 צעדה אוורס בתצוגות אביב-קיץ 2014 של לא פחות מ-37 בתי אופנה, ביניהם סלין, בלנסיאגה, פראדה ודולצ'ה אנד גבאנה. גם שערי המגזינים לא איחרו להגיע, וברזומה שלה ניתן למצוא שערים למגזינים כווג גרמניה, ווג פריז, iD ואחרים. בשנה שעברה נבחרה אוורס על ידי צלם האופנה סטיבן מייזל לככב בלוח השנה הנודע של חברת הצמיגים פירלי, לצדן של הדוגמניות אדריאנה לימה וראקל צימרמן. למרות כל אלה, נותרה אוורס כפנים יפות ואנונימיות בלבד עבור הקהל הרחב, שנוטה להכיר דוגמניות רק כאשר שמן מקושר לשערוריות או לסיפור אישי יוצא דופן, שמייצר כותרות בתקשורת הרחבה.

           

           

          שתי דוגמניות בלונדיניות במקום הראשון (מתוך models.com)
            שתי דוגמניות בלונדיניות במקום הראשון(מתוך models.com)

            שייכת לחבורת הטופ מודלס הנוכחית. ג'יג'י חדיד בקמפיין של בלמן
              שייכת לחבורת הטופ מודלס הנוכחית. ג'יג'י חדיד בקמפיין של בלמן

               

               

              חדיד, לעומתה, היא הבחירה הצפויה ביותר לקטגוריית חביבת הקהל. ראשית, מכיוון שסיפורה האישי, כבת לאב פלסטיני, חצה זה מכבר את גבולות תקשורת האופנה ותרם לא מעט לפריחת חשבון האינסטגרם שלה, עם 10.4 מיליון עוקבים (בהשוואה ל-122 אלף בלבד במקרה של אוורס). הוסיפו לכך את העובדה שהיא שייכת לחבורת הטופ מודלס הבולטת ביותר בזמננו, את הצטרפותה למסדר הכנפיים של ויקטוריה'ס סיקרט ואת מבנה גופה הבריא, שבגינו נשלחו לכיוונה חצי ביקורת שזכו לתגובה פומבית מצדה. כל אלה הפכו את חדיד לדיירת קבע במדורי הרכילות בעולם והעניקו לה חשיפה עצומה, בטח ביחס לדוגמנית.

               

               

              דיירת קבע במדורי הרכילות. ג'יג'י חדיד (צילום: gettyimages)
                דיירת קבע במדורי הרכילות. ג'יג'י חדיד(צילום: gettyimages)

                 

                 

                ברשימה של בחירת התעשייה דורגה חדיד במקום השני, בעיקר הודות לשני ג'ובים חשובים שקטפה בחודש האחרון: הקמפיין של ורסאצ'ה לאביב-קיץ 2016, ומינויה לשגרירה של המעצב טומי הילפיגר, כולל קולקציית קפסולה חדשה שתשיק למותג בסתיו 2016.

                 

                 

                במקום השני ברשימה של בחירת הקהל: קנדל ג'נר (צילום: gettyimages)
                  במקום השני ברשימה של בחירת הקהל: קנדל ג'נר(צילום: gettyimages)

                   

                   

                  ברשימה של בחירת הקהל תפסה את המקום השני חברתה הקרובה של חדיד, הלא היא קנדל ג'נר, שעשתה דרך דומה לזו של חדיד בתעשיית הדוגמנות.

                   

                   

                  דוגמן השנה: לאקי בלו סמית' בקמפיין של טום פורד
                    דוגמן השנה: לאקי בלו סמית' בקמפיין של טום פורד

                     

                     

                    מי שזכה לתמימות דעים בין התעשייה לקהל הרחב ודורג במקום הראשון ברשימות הדוגמנים הגברים של השנה, הוא הבלונדיני בן ה-17 לאקי בלו סמית', שבגילו הצעיר כבר הספיק להופיע השנה בקמפיין הבושם של קלווין קליין, ובמודעות לקווי ההלבשה של מונקלר, פיליפ פליין, H&M, טום פורד וטומי הילפיגר. נראה שאף דוגמן אחר לא הצליח לצבור רשימת קמפיינים כה מפוארת בשנה אחת ובגיל כל כך צעיר.

                     

                     
                    הצג:
                    אזהרה:
                    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד