תופעת העדר: חוויות קשות
מהתור בכניסה ל-H&M הבוקר

כתבנו בסך הכול רצה לרכוש לעצמו טי שירט מהקולקציה החדשה של בלמן לענקית האופנה השבדית. הוא לא תיאר לעצמו שזה ייגמר בתור אינסופי, דריסה ושוק שחור

איתי יעקב

|

05.11.15 | 10:42

הן לא היו צריכות להתמודד עם התור בקניון עזריאלי. ג'ורדן דאן, קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד בהשקת שיתוף הפעולה של בלמן ו-H&M בניו יורק (צילום: הנס מוריץ)
הן לא היו צריכות להתמודד עם התור בקניון עזריאלי. ג'ורדן דאן, קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד בהשקת שיתוף הפעולה של בלמן ו-H&M בניו יורק (צילום: הנס מוריץ)
קולקציה מדוברת, שרק מעטים זכו לרכוש הבוקר (צילום: הנס מוריץ)
קולקציה מדוברת, שרק מעטים זכו לרכוש הבוקר (צילום: הנס מוריץ)
 
לפני דקות ספורות הצלחתי להיחלץ מהמהומה השערורייתית שהתחולה הבוקר בכניסה לסניף H&M בקניון עזריאלי, נוכח פתיחת המכירה של הקולקציה החדשה והמדוברת שנוצרה בשיתוף פעולה בין בית האופנה בלמן לרשת השבדית.

 

קשה לתאר במילים את האנדרלמוסיה שהתחוללה שם, ובכל זאת אנסה. כבר בשעה 9 בבוקר למעלה מ-1,000 איש החלו משתרכים בתור ארוך עד אינסופי שמילא את קומה 2 בקניון מקצה לקצה.

 

למעלה מ-1,000 איש עמדו בתור כבר בשעה 9 בבוקר (צילום: איתי יעקב)
    למעלה מ-1,000 איש עמדו בתור כבר בשעה 9 בבוקר(צילום: איתי יעקב)

     

    חשוב לציין כי התור כולו יועד לקולקציית הנשים בלבד, הנמכרת במתחם סגור בתוך החנות, שאליו מורשים להיכנס רק בטפטופים ובפיקוח של הממונה בכניסה, וזאת בשעה שקולקציית הגברים פתוחה למכירה ללא תור. הנוהל הזה הוביל באופן מיידי למצב שבו כל מי שחשקה נפשו בפריטים מקולקציית הגברים בלבד שעט פנימה אל תוך החנות, תוך שהוא דורס וממרפק את כל מי שניקרה בדרכו אל הקולבים הנחשקים.

     

    קולקציית הנשים נמכרת במתחם סגור, זו של הגברים פתוחה ללא תור. בלמן ל-H&M (צילום: הנס מוריץ)
      קולקציית הנשים נמכרת במתחם סגור, זו של הגברים פתוחה ללא תור. בלמן ל-H&M(צילום: הנס מוריץ)

       

      עבדכם הנאמן, שכל מבוקשו הסתכם בטי שירט עלובה הנושאת את לוגו בית האופנה, מצא עצמו חבוט תחת רגליהם של ההמונים, שאם לא די בכך שנהגו בחזירות ובברוטאליות בעצם השעיטה לתוך החנות, פשוט רוקנו את המדפים מסחורה בתוך דקות ספורות והחלו לנהל במקום שוק שחור שמציע את פריטי הקולקציה במחיר כפול!

       

      תוך שאני מנסה לחלץ את עצמי מההמון המופרע שהקיף אותי, נתקלתי בבחור שאחז בידיו ערימות של פריטים, אחד מהם היה הטי שירט שלשמה הגעתי לאזור הסכנה הזה. כששאלתי אותו אם אפשר במחילה לקבל אותה, הוא תבע ממני 50 שקל בתמורה לכך שישחרר אותה מידיו ויואיל בטובו לאפשר לי לגשת איתה לעבר הקופה ולשלם בנוסף את מחירה המקורי, 149 שקל.

       

      שיתוף הפעולה של בלמן ו-H&M על המסלול (צילום: הנס מוריץ)
        שיתוף הפעולה של בלמן ו-H&M על המסלול(צילום: הנס מוריץ)

         

        בשלב מסוים זכיין המותג בישראל, אנדרו חורש, בכבודו ובעצמו, נצפה במקום כשהוא עוצר את אחד הבחורים בחנות שהחזיק בידיו ערימה עצומה של פריטים, לוקח אותה מידיו ומחלק את הפריטים לקהל שמסביבו במעין מעשה רובין הודי אמיץ. יש להניח שבעצם נוכחותו בסצנה הדרמטית הזו, חורש יכול להבין לבד שמשהו חייב להשתנות בנהלי השקת קולקציות שיתופי הפעולה הבאים של H&M בישראל. כך או כך, את הטי שירט המיוחלת שלי השארתי מאחור.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד