לאחר שנדחה ימים ספורים לפני פתיחתו שתוכננה לאמצע מרץ, שבוע האופנה של תל אביב ויתר השנה על אירוע נוצץ ורב משתתפים. במקום ארבעה ימי תצוגות מלאים לעיני קהל באולם, נערך אתמול במתחם האירועים לאגו בראשון לציון יום צילומים לקולקציות החדשות של 20 מעצבים ישראלים בהפקת יזם שבוע האופנה מוטי רייף ובשיתוף יו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך ויו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים רמזי גבאי.
אלון ליבנה, אלמביקה, אפרת קליג, גליה להב, דרור קונטנטו, הילי ארי, המותג בננהוט של נטע אלחימסטר ונועה בני, ליהי הוד, מאי משיח, משכית, CB פאשן של חנה בן סימון, ענבל דרור, קום איל פו, רינה צין, ריקי דלאל, שחר אבנט, שי שלום, שלומית אזרד, שני צימרמן וששון קדם בחרו לקחת חלק ביוזמה, במסגרתה הופקו צילומים באווירת תצוגה שבהם יוכלו המעצבים להשתמש לקידום ומכירת הקולקציות בארץ ובעולם.
"תעשיית האופנה הישראלית מעסיקה מעצבי אופנה רבים וצעירים, כשמאחוריהם עשרות מתפרות המעסיקות מאות עובדים ומשרתות אותם לאורך כל ימות השנה", אמר גבאי. "עקב משבר הקורונה, תעשייה זו פסקה מלעבוד ועשרות מעצבי אופנה ובעיקר הצעירים שבהם, הפכו לחסרי כל. פרויקט זה מקבל משמעות רבה יותר דווקא בגלל שבעת הזו 'השמיים אינם פתוחים' לקניות זולות בחו"ל וגם הקניות באונליין הפכו למעמסה עקב זמני השילוח לארץ. זו העת להירתם יחדיו, משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים ומכון הייצוא לעזור לתעשיית האופנה לעלות שוב על הגל בעזרת יצירת פלטפורמה ראויה שתהווה בסיס לעשייה מחודשת".
ואיך הפכו הבתים של מעצבי האופנה למוקד הקמפיינים החדשים?