לא מצליחים להיפטר מהליחה והשיעול שאחרי מחלת החורף?

זמזום, ווסאבי ודובדבנים: 14 צעדים מפתיעים וטבעיים, שיעזרו לכם לשחרר את שאריות המחלה לדרכן ולפתוח את מערכת הנשימה לאוויר חדש

לחחו. האוויר היבש מגרה את האף והגרון וגורם ליצירת ליחה מרובה וסמיכה יותר (צילום: Shutterstock)
לחחו. האוויר היבש מגרה את האף והגרון וגורם ליצירת ליחה מרובה וסמיכה יותר (צילום: Shutterstock)

עד שסוף־סוף נפטרתם מהנגיף החורפי, מהשפעת העונתית או מדלקת הגרון שהביא איתו החורף, השאריות שהם הותירו בגופכם, בעיקר בדמות ליחה טורדנית, מסרבות להסתלק במשך שבועות ארוכים. אז נכון, אפשר לתפקד עם ליחה אבל בהחלט עדיף לנשום בלעדיה. הנה 14 צעדים טבעיים שיעזרו לכם להיפטר ממנה:

 

כל מה שצריך לחורף בריא:

 

1. שמרו על אוויר לח

הליחה היא דרכו של הגוף לנקז חיידקים, נגיפים ואלרגנים שונים וכך להיפטר מהמחלה, אך האוויר היבש מגרה את האף והגרון וגורם ליצירת ליחה מרובה וסמיכה יותר. שמירה על אוויר לח במשרד או בבית יכולה לעזור להפחית את הגירוי ואת סמיכות הליחה ולהקל על הנשימה. השתמשו במכשיר אדים בחדר, או לחלופין: הרתיחו מים בסיר, הניחו מגבת על הראש ושאפו את האדים למשך עשר דקות כמה פעמים ביום.

 

2. שאפו שמן אקליפטוס

הניחו מגבת על הראש ושאפו את האדים (צילום: Shutterstock)
    הניחו מגבת על הראש ושאפו את האדים(צילום: Shutterstock)

     

    שמן אקליפטוס משמש זה שנים רבות להקלה על גודש, להפחתת ליחה ולהרגעת שיעול. הוסיפו 5־10 טיפות שמן אקליפטוס לשתי כוסות מים רותחים, הניחו מגבת על הראש ושאפו את האדים.

     

    3. פנקו את עצמכם באמבט חם

    זו עוד דרך טובה להיחשף לאדים חמים שיעזרו לשחרר את הליחה. מומלץ גם לכוון את זרם המים החמימים לכיוון הפנים וכך להקל את הלחץ על הסינוסים.

     

    מומלץ גם לכוון את זרם המים החמימים לכיוון הפנים  (צילום: Shutterstock)
      מומלץ גם לכוון את זרם המים החמימים לכיוון הפנים (צילום: Shutterstock)

       

      4. שתו הרבה מים

      לפחות כוס אחת בכל שעתיים. המים מדללים את הליחה, ושתייה מרובה שלהם יכולה אף היא לעזור להפחית את סמיכות הליחה ולסייע בשחרורה.

       

      5. הניחו בד ספוג במים חמימים על הפנים

      החמימות יכולה להקל על הכאב ועל תחושת הלחץ במקרה של סינוסים גדושים. נשימה דרך הבד הרטוב גם תעזור להחזיר נוזלים לאף ולגרון.

       

      6. השתמשו בתרסיס או בשטיפה של מי מלח

      גם אם אתם כבר לא חשים בגודש באף, מי המלח יעזרו לנקות את הליחה מהאף ומהסינוסים.

       

      7. צמצמו את צריכת המזונות שמגבירים את כמות הליחה

      שוקולד? פחות (צילום: Shutterstock)
        שוקולד? פחות(צילום: Shutterstock)

         

        עד שתרגישו שמצבכם משתפר. ממה עדיף להימנע? מלחם לבן, מאפים מקמח לבן, פסטה לבנה, אורז לבן, בוטנים, במבה ושוקולד.

         

        8. ותרו גם על אלכוהול וקפאין

        הם גם מגבירים את כמות הליחה וגם את הנטייה להתייבשות.

         

        קפה וחלב - אאוט (צילום: Shutterstock)
          קפה וחלב - אאוט(צילום: Shutterstock)

           

          9. וכן, ותרו כרגע גם על מוצרי חלב

          הם מגבירים את הסמיכות של הליחה, ואת זה אתם ממש לא צריכים עכשיו.

           

          מסייעים בניקוז הליחה (צילום: Shutterstock)
            מסייעים בניקוז הליחה(צילום: Shutterstock)

             

            10. במקומם, הגבירו את הצריכה של מזונות שמסייעים בניקוז הליחה

            מי ברשימה: בצל, שום, ירקות עליים ירוקים, קישואים ודובדבנים.

             

            11. אכלו ווסאבי, חזרת או פלפל חריף

            פועל כנוגד גודש ועוזר לפרק את הליחה  (צילום: Shutterstock)
              פועל כנוגד גודש ועוזר לפרק את הליחה (צילום: Shutterstock)

              מזונות חריפים פועלים כנוגדי גודש ועוזרים לפרק את הליחה המצטברת ולהקל על שחרורה.

               

              12. זמזמו לעצמכם

              זה אולי נשמע מצחיק, אבל הוויברציות שיוצר הזמזום יכולות לעזור לפרק את הליחה שהצטברה והתקשתה בגרון שלכם. שימו מוזיקה שאתם אוהבים וזמזמו להנאתכם במשך 5־10 דקות. אפשר לעשות את זה גם במכונית.

               

              13. אם אתם מעשנים, נסו להפחית לפחות את כמות הסיגריות

              העישון מייבש את מיתרי הקול וגורם לייצור מוגבר של ליחה.

               

              השילוש הקדוש: תה, לימון ודבש (צילום: Shutterstock)
                השילוש הקדוש: תה, לימון ודבש(צילום: Shutterstock)

                 

                14. שתו תה עם לימון ודבש

                החומציות של הלימון תעזור לפרק את הליחה, והדבש יעזור לסכך את הגרון ולשחרר את הליחה.

                 

                 

                הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
                הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד