וולנס זה אנחנו: ועידת ה-Wellness העולמית 2020 תתארח בישראל

פרסום ראשון: 500 מנהלים מ-50 מדינות יתכנסו דווקא בישראל כדי לדבר על המגמות והחידושים העולמיים הכי חמים בתחום, שמגלגל כבר קרוב ל- 4.5 טריליון דולר בשנה

תעשיית הוולנס חולשת על מגוון רחב של תחומים, חלקם מפתיעים: רפואה מונעת דיגיטלית, אדריכלות ונדל"ן וולנס, וולנס תאגידי ותיירות וולנס (צילום: Shutterstock)
תעשיית הוולנס חולשת על מגוון רחב של תחומים, חלקם מפתיעים: רפואה מונעת דיגיטלית, אדריכלות ונדל"ן וולנס, וולנס תאגידי ותיירות וולנס (צילום: Shutterstock)

ארגון הוולנס העולמי, ה- Global Wellness Institute, בחר בתל אביב לארח את ועידת ה-Wellness העולמית הבאה, שתתקיים ב-10-13 בנובמבר 2020. הוועידה מכנסת מדי שנה יותר מ-500 מנהלים מ-50 מדינות בתעשייההעולמית, שהיקפה כ-4.5 טריליון דולר, ומתמקדת בחדשנות בתחום .

 

הוועידה מקדמת שיתופי פעולה עסקיים וחידושים בתחומי הרפואה המונעת, תיירות, כושר, תזונה, יופי וטיפוח ועוד. סוזי אליס, יו"ר ומנכ"לית GWS, מסרה: "אנו נרגשים להודיע כי ועידת ה-Wellness העולמית תתקיים בשנה הבאה במיקום ייחודי ויוצא דופן, בעל משמעות רוחנית עמוקה יחד עם שורשים חזקים בתחומי ה-Wellness, כמו הקירבה לים המלח, אחד היעדים המוכרים והבולטים ביותר בתחומי הבריאות והיופי".

 

ננסי דיוויד, סמנכ"לית קריאייטיב ומנהלת בכירה ב-GWS, הוסיפה כי הוועידה תכלול ביתני חדשנות אשר ישמשו כמקום מפגש בין המשתתפים לחברות הסטארט-אפ הרבות בתחום מתל אביב ומהעולם. 

 

נותנות החסות המרכזיות בוועידה הן: WellTech1 - האב (hub) ישראלי לחדשנות בתחום ה-Wellness המחבר בין סטארט-אפים, משקיעים ושותפים מקומיים וגלובליים; Comtecgroup - חברה להפקת אירועים בינלאומית המתמחה בין השאר בארגון כנסים רפואיים ומדעיים; L.RAPHAEL - מותג היופי היוקרתי מז'נבה ו- R.RAPHAEL בישראל. "נציגי ועידת הבריאות העולמית יכולים לצפות למפגש פסגה אשר תוכנן בקפידה עם כמה מהסטארט-אפים המובילים בתחום הוולנס", אומר אמיר אלרואי, מייסד ושותף ב-WellTech1 ויו"ר משותף של ועידת ה-Wellness בישראל.

 

אמיר אלרואי. "נציגי ועידת הבריאות העולמית יכולים לצפות למפגש פסגה אשר תוכנן בקפידה עם כמה מהסטארט-אפים המובילים בתחום הוולנס" (צילום: Pola Studio)
    אמיר אלרואי. "נציגי ועידת הבריאות העולמית יכולים לצפות למפגש פסגה אשר תוכנן בקפידה עם כמה מהסטארט-אפים המובילים בתחום הוולנס"(צילום: Pola Studio)

     

    "ישראל היא ביתם של החידושים הטכנולוגיים בתחומי הבריאות והיופי, והצרכנים הישראלים הם הראשונים לעקוב אחר המוצרים והשירותים החדשים והמתקדמים בתחום", מוסיפה רונית רפאל, מייסדת ונשיאת חברת L.RAPHAEL. "עם אוכלוסייה שצפויה להכפיל את עצמה בשלושים השנים הבאות, ישראל ללא ספק עתידה להוביל את המגמות בענף הבריאות העולמי, דבר שמחזק את הבחירה בקיום הועידה בתל אביב בשנה הבאה".

     

    אז וולנס, Wellness, כבר חמש שנים שאתם קוראים את המילה הזאת אצלנו ב"מנטה" בעברית או באנגלית. עכשיו, כשישראל עומדת לארח לראשונה את ועידת ה-Wellness העולמית לשנת 2020, הגיע הזמן להבין איך זה התחיל, מה עומד מאחוריה ולאן זה הולך:

      

    1. למרות שנראה שוולנס היא הבאז וורד של השנים האחרונות, הפעם הראשונה שבה המילה הופיעה הייתה בשנת 1654

    זה קרה כששופט סקוטי הודה לבורא עולם על כך שבתו הבריאה ממחלה קשה ואמר: blessed god … for my daughter's wealnesse" I". כיום המילה נכתבת אחרת, אבל ההיסטוריה נרשמה.

     

    2. וולנס זה ממש לא רק בריאות

    יש כמה הגדרות של ארגונים בעולם ומובילי דעה בתעשייה הזו, אבל ההגדרה הראשית של ה-National Wellness Instiute) NWI), ארגון לקידום תרבות הוולנס שנוסד כבר ב-1977, היא: וולנס הוא תהליך אקטיבי שבמהלכו האדם נהיה מודע יותר ומבצע בחירות לחיים טובים ומוצלחים יותר ולמימוש הפוטנציאל האישי וההגשמה העצמית.

     

    3. Wellness = well being + well doing

    המשוואה הזו היא הגדרה נוספת של אותו ארגון, אבל יש לו גם הגדרה נוספת במילים פשוטות: וולנס היא המגמה של מעבר מעולם של חולי לעבר עולם של בריאות.

     

    יום הוולנס הבינלאומי: שבעה צעדים קטנים ויעילים לשיפור הקיום שלכם >>

     

    4. המודל הראשון של וולנס נולד בשנות ה-70 של המאה הקודמת

    הוא נבנה על ידי ד"ר דון ארדל, מחלוצי תנועת הוולנס בארצות הברית, ומורכב מחמישה מימדים: אחריות אישית (במרכז) ומסביבה מודעות תזונתית, ניהול לחצים, פעילות גופנית ורגישות סביבתית.

     

     וולנס היא המגמה של מעבר מעולם של חולי לעבר עולם של בריאות (צילום: Shutterstock)
      וולנס היא המגמה של מעבר מעולם של חולי לעבר עולם של בריאות(צילום: Shutterstock)

       

      5. בשנות ה-80 ד"ר ביל הטלר, ממקימי ה-NWI, הציע מודל נוסף, הפעם בן שישה ממדים

      אינטלקטואלי, רגשי, פיזי, חברתי, תעסוקתי ונפשי. בהמשך הופיעו מודלים נוספים שהוסיפו עוד מימדים כמו למשל המימד הסביבתי אקולוגי.

       

      6. Global Wellness Institute הוא ארגון אמריקאי נוסף הפועל לקידום תרבות הוולנס

      הוא נוסד ב-2014 פועל ללא מטרות רווח. מטרתו להעצים את המודעות לוולנס ברחבי העולם במגזר הפרטי והציבורי על ידי חינוך לבריאות מונעת ואורח חיים בריא. הארגון פועל בכמה רבדים: מחקר, יוזמות, דיוני שולחן עגול וכנס שנתי מרשים הנערך כל שנה במקום אחר בעולם.

       

      7. תעשיית הוולנס מוערכת כיום ב-4.2 טריליון דולר

      תעשיית הוולנס גדולה פי 4.2 מתעשיית התרופות, המוערכת בכ-1 טריליון דולר. על פי מחקרים של ה-GWS, עד 2022 תעשיית הוולנס תגדל בקצב של 6%-8% בשנה

      כך על פי נתוני ה-GWI (ה-Global Wellness Institute) רק בשנתיים האחרונות היא גדלה ב-12.8%, כלומר ב-6.4% בשנה - כמעט פי שניים ביחס לגידול הכלכלי הכללי שעומד על 3.6% בשנה. התעשיה מהווה כבר יותר מחצי מההוצאה הכללית שלנו על בריאות (7.3 טריליון דולר) וכ-5.3% מהתוצר הכלכלי העולמי.

       

      8. והיא חולשת על מגוון רחב של תחומים, חלקם מפתיעים

      היותר מוכרים הם בריאות, כושר, תזונה, רפואה טבעית, גוף ונפש, רוחניות, ספא וטיפוח. הפחות מוכרים הם רפואה מונעת דיגיטלית, אדריכלות ונדל"ן וולנס, וולנס תאגידי ותיירות וולנס.

       

      התעשיה מהווה כבר יותר מחצי מההוצאה הכללית שלנו על בריאות  (צילום: Shutterstock)
        התעשיה מהווה כבר יותר מחצי מההוצאה הכללית שלנו על בריאות (צילום: Shutterstock)

         

        9. תיירות הוולנס מוערכת כיום ב-639 מיליארד דולר והיא צומחת בהתמדה

        בין השנים 2015 ל-2017 צמח התחום הזה ב-6.5% (יותר מפי שניים מקצב תעשיית התיירות הכללית). יותר מלונות משקיעים כיום במכשור כושר, באוכל בריא, בספא, בשולחנות עמידה, בפעילויות וולנס ואפילו בליווי של בדיקות רפואיות. בחלקם אפשר למצוא גם חדרי וולנס (Stay Well Rooms ), שמטרתם להכניס את האורחים לאווירת וולנס באמצעות תאורה שמשתנה בהתאם למזג האוויר בחוץ, אוויר נקי יותר, מוזיקה מרגיעה, הרבה אור וכמובן ציוד כושר.

         

        פרויקט הוולנס של מנטה - כל הכתבות >>

         

        10. גם נדל"ן הוולנס בונה על המגמה

        התחום מוערך כיום ב-134 מיליארד דולר ומונה מעל 740 פרויקטים ב-34 מדינות. אחת הדוגמאות המוצלחות היא שכונת הוולנס Serenbe מחוץ לאטלנטה, ארצות הברית, שמושכת יזמים מכל העולם. הקהילה מאופיינת באוכל טרי ובריא, אוויר צלול, חיבור לטבע, קהילתיות ומתמקדת באיכות חיים. תושבי השכונה נהנים מהרבה שבילי הליכה ואופניים (ומעט מכוניות), שוק אורגני, סדנאות בריאות ושיעורי מיינדפולנס.

         

         

        11. תחום הוולנס התאגידי מוערך כיום ב-47.5 מיליון דולר

        וולנס תאגידי מאגד בתוכו כל פעילות או מדיניות בתוך מקום העבודה שנועדה לעודד התנהגויות בריאות ולשפר את המצב הבריאותי של העובדים. לדוגמה: עידוד תוכניות כושר, תמריצים לעובדים מתאמנים, סדנאות והרצאות, שילוב אמצעים דיגיטליים ואפליקציות שתומכים בהתנהגויות בריאות אלה ועוד. אמנם רק כ-9.8% מכוח העבודה כיום בעולם משתתף בתוכניות וולנס במקום העבודה, אבל המגמה, במיוחד בעולם המערבי, נמצאת בצמיחה.

         

        12. עולם הספא משכשך אף הוא בבריכת הוולנס

        הוא מוערך כיום ב-93.6 מיליארד דולר בשנה ותחום הספא במלונות צמח בקצב הגבוה ביותר ועבר את בתי הספא העצמאיים. גם עולם המרחצאות התרחב לכל העולם (מפותח במיוחד באירופה ובאסיה) ומוערך כיום ב-56.2 מיליארד דולר בשנה.

         

        תחום הספא במלונות צמח בקצב הגבוה ביותר ועבר את בתי הספא העצמאיים (צילום: Shutterstock)
          תחום הספא במלונות צמח בקצב הגבוה ביותר ועבר את בתי הספא העצמאיים(צילום: Shutterstock)

           

          13. פינוק וולנס נוסף שרווח לאחרונה הוא שירותי וולנס לבנייני יוקרה

          מדובר בחברות קונסיירז' שמציעות מגוון רחב של שירותי Well being עד הבית כמו קניית מזון בריא ואף שליחה של תזונאים, מטפלים ומאמנים ועוד מגוון גדול של שירותי וולנס לדירות ולמקום העבודה. אפשר למצוא חברות כאלו למשל במנהטן, ניו יורק ובעוד ערים מרכזיות בארצות הברית.

           

          14. יש סלבריטאי וולנס

          קיילה איסטינס היא מאמנת כושר אוסטרלית שמתחזקת מעל 10.7 מיליון עוקבים ומנויים בדיגיטל. היא נחשבת לאחת המשפיעניות בתחום, ואף רשמה על שמה תופעה בשם Kayla Effect (תופעה שהפכה מאמני כושר ואורח חיים בריא ל"משפיענים" בכל העולם). התכנים המבוקשים הם ספרים דיגיטליים, סרטונים, תוכניות כושר ותזונה, מתכונים בריאים ומרצ'נדייז בתחום הכושר.

           

          קיילה איסטינס נחשבת לאחת המשפיעניות בתחום, ואף רשמה על שמה תופעה בשם Kayla Effect  (צילום: GettyimagesIL)
            קיילה איסטינס נחשבת לאחת המשפיעניות בתחום, ואף רשמה על שמה תופעה בשם Kayla Effect (צילום: GettyimagesIL)

             

            ההרשמה לוועידה פתוחה כעת וההשתתפות מותנית בהרשמה מראש. לפרטים נוספים >>

             

            ייעוץ: אמיר אלרואי, יזם ומשקיע בתחום ה-Wellness Technology ושגריר של ארגון ה-Global Wellness Day בישראל. אלרואי משמש יו"ר משותף של ועידת ה-Wellness העולמית  בישראל וגם מייסד ושותף Welltech1, האב ישראלי לחדשנות בתחום ה-Wellness המחבר בין סטארט-אפים, משקיעים ושותפים מקומיים וגלובליים.

             

             

            הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
            הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
             
            הצג:
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד