שיתוף הפעולה החדש של H&M עם בית האופנה KENZO הוא מהנועזים ביותר של הרשת מאז החלה את מסורת קולקציות הקפסולה עם קרל לגרפלד, אי שם בשנת 2004. לאורך השנים הובילה הרשת שת"פים מסקרנים שמתחו את גבולות השפה המסחרית של H&M, ביניהם הרפליקות מארכיון מייזון מרטין מרג'יאלה, או הקולקציה הלא כל כך מסחרית שנעשתה עם מארני – שתיהן היו מקרים בודדים שלא זכו להתנפלות הצרכנים, בטח לא כמו במקרה של החיבור האחרון של הרשת עם בית האופנה הצרפתי בלמן, שאף הוביל לתקריות אלימות בסניפי H&M בחו"ל וגם בסניף הישראלי.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- ביקור בית: בדירה הפוליטית של סיביל גולדפיינר מקום איל פו
- צפו בשבוע האופנה פריז: קליפ הרגעים היפים
- בלי פוטושופ: שלושה דורות של יופי ישראלי בהפקת אופנה משותפת
עוד מוקדם לחזות האם יצליח השת"פ עם קנזו לשחזר את ההצלחה האחרונה, אולם קשה להתעלם מאופייה הבלתי מסחרי בעליל של הקולקציה. אחרי שמיששנו אותה מקרוב ומדדנו כמה פריטים בולטים, חזרנו עם מסקנה כי מדובר בבגדים לאנשים שהם או טווסים, או טיפוסים מאוד אקספרימנטאליים בלבושם. לצורך המחשה בלבד, נציין כי אחד הפריטים בקולקציה, אוברול מנומר, שלף מזיכרוננו על בסיס אסוציאטיבי את הגברת אניטה פללי (זוכרים?).
מי שבכל זאת יבחר לעמוד בתור בסניף עזריאלי ביום ההשקה, 3 בנובמבר עזריאלי בתל אביב, ימצא קולקציה עתירת הדפסי זברה ולאופרד, עם פריטים בולטים כמו מעיל פרווה סינתטי לנשים עם כפתרה כפולה בצבעוניות של תכלת, ורוד ואדום (799 שקל), כובע מצחייה עם פפיון ניילון רחב (199 שקל), מכנסי ג'ינס לגברים בגזרה צרה ובדוגמת פסי זברה שמתחילים בירוק, עוברים לאדום וורוד ומסתיימים בטורקיז (399 שקל), ואוברול בהדפס זברה ירוק עם שרוולים ארוכים (499 שקל), שיתאים לכל מי שרוצה להיטמע בערבות האמזונס ולבלוט בכל מקום אחר בעולם.
יחד עם זאת, אי אפשר שלא להעריך את פיתוחי החומרים בחלק מן הפריטים, כמו במקרה של סווטשירט מנומר לגברים, המורכב מתערובת של קטיפה וניאופרן (399 שקל), או הפריט היקר ביותר בקולקציה, שמלת מקסי עתירת בד וכבדת משקל בשילוב הדפסי פרחים וחיות, שנראית כמו שילוב בין קימונו יפני לשמלה צוענית (1,699 שקל).
בראיון מקוון שקיימנו עם מעצבי קנזו, הומברטו ליאון וקרול לים שנכנסו לתפקידם ב-2012, מספר ליאון כי הבחירה בשימוש רב בהדפסי חיות נולד לאחר חפירה מעמיקה בארכיב המותג. "חשבנו שזאת הזדמנות מצוינת להביט אחורה ולספר את סיפורה של החברה דרך העיניים של קנזו טקאדה (שהקים את החברה בשנת 1970, א"י)", אומר ליאון. "הרבה אנשים מכירים את המותג רק מהזווית שלנו בארבע השנים האחרונות. הדפס הטייגר הוא אחד הסמלים האמיתיים של קנזו, ומדהים איך גם היום הוא עדיין מודרני וחזק. ברגע שהחלטנו על שיתוף הפעולה ידענו כי הדפס הנמר ישחק כאן תפקיד גדול".
ליאון את לים הגיעו לקנזו לאחר שהקימו בשנת 2002 את בוטיק המעצבים הנחשב אופנינג סרמוני, עם סניפים בטוקיו, ניו יורק ולוס אנג'לס וחנות אונליין שוקקת - בכולם נמכרים מעצבים צעירים וקולקציות בעיצובם של השניים. מתחילת דרכם יצרו שיתופי פעולה עם דמויות כמו השחקנית ואייקון האופנה קלואי סוויני - שגם מופיעה בקמפיין הקולקציה הנוכחית עם H&M, לצד הדוגמנית אימן, אלמנתו של דיוויד בואי - ומותגי אופנה כמו DKNY, רודארטה ואחרים. בראיון ל-Xnet אומרת לים ששיתוף הפעולה עם H&M הוא הגדול ביותר בקריירה שלהם, וכי הם קיבלו חופש פעולה אמנותי רחב.
במהלך ארבע שנות כהונתם בקנזו הפכו השניים את המותג מבית אופנה מנומנם לצעיר ובועט, הרבה בזכות סווטשירטים עם הדפס הנמר שנמכרו במחיר נגיש, יחסית לשוק היוקרה כמובן, כ-1,500 שקל. פרשנות לאותם להיטים ניתן לזהות גם בשיתוף הפעולה הנוכחי, עם חולצות טי וסווטישירטים הנושאים את הכיתוב JUNGLE KENZO, הפעם במחירים שבין 159 שקל לטי שירט, ועד 399 שקל לדגם מורכב יותר לגברים עם שרוולים בהדפסי נמר.
יש לשער כי הפריטים שייחטפו ראשונים מהקולבים יהיו מקו האביזרים, שבהחלט קולע לטעמם של ההמונים עם אקססוריז כמו כובע מצחייה עם טיגריס (199 שקל), שאלים צמריים בהדפס מנומר (199 שקל), או כפפות עור ארוכות בוורוד בזוקה, כשעל יד אחת כתוב קנזו ועל השנייה פריז (349 שקל). כמו כן, ניתן להעריך כי המחירים התחרותיים שמוצעים בשת"פ הנוכחי של H&M, יובילו לחנויות לא מעט אנשים שיחפשו פריטים לא רגילים במחירים מאוד רגילים.
ומה גילינו בארון ובבית של אוולין הגואל?