בשנת 2010 קרה בבריטניה דבר די מוזר. כצעד אחרון וכמעט נואש החליטו בחברת "ריבוק" לבחור בקלי ברוק כפרזנטורית שלהם על מנת שזו תקפיץ להם את המכירות, שהיו בקרקעית.

לצורך הקמפיין התבקשה ברוק להצטלם כשדבר מלבד נעליים לגופה, עניין שהיא די רגילה אליו. חוץ מהנעליים, כאילו. במונחים של ברוק מדובר בחליפת ערב ממש.

>> צפו בלוח השנה השערורייתי של קלי ברוק. כי היי, הבחורה חייבת להתפרנס ממשהו

>> בריטניה בחרה בדוגמנית שמנה כדוגמנית לבנים, בקמפיין סקסי להחריד

"ריבוק", שהשקיעה ארבעה מיליון פאונד בקמפיין, העלתה את התמונות הפרובוקטיביות על שלטי ענק, ככל הנראה על מנת לעשות פרובוקציה ותו לא.

לרוע המזל, השלטים לא שרדו אפילו 24 שעות, שכן כמה שעות מיד לאחר עלייתם התנגש אופנוען בשלט. לאחר שהתאושש טען האופנוען "ניסיתי לראות יותר טוב, ולרגע שכחתי שאני נוהג".

קלי ברוק והקמפיין הקטלני מ-2010 (צילום: gettyimages)
קלי ברוק והקמפיין הקטלני מ-2010 (צילום: gettyimages)

הוא לא היה היחיד שזה קרה לו, אגב, מה שאילץ את משרד התחבורה להכריז על השלטים כ"מסוכנים בצורה קטלנית". אליהם הצטרף המכון לנהיגת אופנוע מתקדמת באנגליה, ובהודעה שלהם לעיתונות הם דרשו להוריד ומיד את השלטים לפני שיתגלה, כלשונם, ש"הגווף של קלי ברוקס רצחני ביותר מדרך אחת".

נו, אז "ריבוק" השיגה את הפרובוקציה שלה, ברוק השיגה את 15 דקות התהילה שלה (אותן היא מקבלת בכל פעם שהיא מתפשטת, אגב) ואפשר היה ללחוץ ידיים ולהיפרד יפה לשלום.

אלא שבדרך קרה משהו שאיש לא היה יכול לצפות אותו: בריטניה כולה התאהבה בקלי ברוק. ומהילדה הרעה של הממלכה, זו שמככבת בעמוד 3 של הסאן ובפלייבוי, דווקא הדחייה מהממסד גרמה לה לזכות בחיבוק חם ואוהב מהציבור הבריטי.

בריטים, נו. לכו תבינו.

כולם אוהבים את קלי

הנה רשימת תארים שקלי ברוק זכתה בהם רק בחודשיים האחרונים: רשת ההלבשה "ניו לוק" עשתה סקר בקרב נשים בלבד ושאלה לאיזו בחורה יש את החזה הכי יפה וכמו מי הן היו רוצות להיראות. התשובה בשתי המקרים? קלי ברוק.

שישה ימים אחר כך ערכה חברת Ukholidayplaces סקר ובו נתנה לגברים 20 שמות של כוכבות לוהטות ושאלה אותם עם איזו כוכבת היו הכי רוצים לנסוע לחופשה. התשובה? קלי ברוק.

יומיים לאחר מכן השיקה ברוק קו תחתונים וחזיות חדש, ונחשו מי אחרי חודש ניצבת בראש טבלת המכירות כשהיא אוחזת, כפי שהיא עצמה טענה בטוויטר, בלא פחות מ-18 אחוז מנתח השוק? אנחנו מניחים שאתם כבר יודעים את התשובה לבד.

כל הנשים יכולות להיראות כמוה? הן חושבות שכן. קלי ברוק (צילום: gettyimages)
כל הנשים יכולות להיראות כמוה? הן חושבות שכן. קלי ברוק (צילום: gettyimages)

לכן, אולי, זה לא ממש מפתיע ש"ריבוק" פנו לברוק שוב וביקשו ממנה לעשות עוד קמפיין. מה שכן ממש מפתיע, אגב, הוא שהקמפיין ממש לא בעירום. ואת הפעמים שחברה מסחרית ביקשה מברוק להתלבש אפשר בהחלט לספור על כף יד אחת.

אז איך זה קרה? איך הפכה ברוק מכוכבנית נלגעת ומוקצה למרכז הקונצנזוס, כזו שאשכרה מצליחה למכור מוצרים גם כשהבגדים עליה? את התשובה אפשר לספק במילה אחת בלבד: קימורים.

במרץ 2011 ערך עיתון "הדיילי מייל" סקר בקרב נשים (נורא אוהבים שם סקרים בממלכה הבריטית, כי כמה כבר אפשר לדבר על מזג האוויר?) ושאל אותן שתי שאלות: כמו מי הכי הייתן רוצות להיראות, והשאלה השנייה החשובה יותר: מי הכוכבת שאתם חושבים שיש לכם הכי הרבה סיכוי להיראות כמוה.

בגלל שאת התשובה לשתי השאלות אתם כבר יודעים, בואו נתרכז רגע באחוזים של השאלה השנייה: לא פחות מ72% מנשות בריטניה סברו שיש להן סיכוי לגמרי לא רע להיראות כמו ברוקס, שאוחזת, אגב, בחזה במידה 34אי. כשנשאלו למה, התשובה הפופולרית ביותר הייתה: כי היא לא לגמרי רזה.

והנה לכם, בשלוש מילים, כל הסיפור: לא לגמרי רזה.

לא לגמרי רזה. זה הכל. קלי ברוק (צילום: gettyimages)
לא לגמרי רזה. זה הכל. קלי ברוק (צילום: gettyimages)

לא בטוחה בגוף שלה

ברוק, יש לציין, משחקת יפה על הקלף הזה. "אני אוהבת להצטלם בתנוחות סקסיות כי זה גורם לי להרגיש טוב יותר לגבי עצמי", אמרה ל"דיילי סטאר" בראיון, "אבל אני לא בטוחה בגוף שלי כמו שאנשים חושבים. והאמת היא שככל שהשנים עוברות, אני מרגישה פחות ופחות בטוחה בו".

מה שכמובן גורם לבריטים להעניק לה יותר ויותר אהבה.

לכן, למרות המוניטין שלה כ"כוכבת למבוגרים", החליטה "ריבוק" ללכת עליה שוב. כנשאלו על הבחירה הלא ממש שגרתית בפעם השנייה ברצף, ענו בריבוק: "כשבחורות מסתכלות על קלי ברוק יש להן הרגשה שהן מסתכלות במראה. היא האישה האולטמטיבית למכירות. כשדוגמנית אמיתית עושה ספורט זה לא ייתן לך מוטיבציה, פשוט בגלל שלא תאמיני שתוכלי להיראות כך. אבל כשקלי ברוק עושה ספורט, קורה בדיוק ההיפך".

נותנת מוטיבציה לעשות ספורט. קלי ברוק (צילום: shutterstock / Helga Esteb)
נותנת מוטיבציה לעשות ספורט. קלי ברוק (צילום: shutterstock / Helga Esteb)

על פי הערכות ה"טלגרף", אגב, מאז 2010 זינקו המכירות של "ריבוק" ב-16%, אם כי אין לדעת על כמה מהאחוזים האלה אחראית ברוק ועל כמה אחראיים משתנים אחרים בשוק כמו, למשל, מחירים אטרקטיביים. נתון מעניין יותר הוא שמאז 2010, על פי אותה כתבה, עלה האזכור של "ריבוק" בתקשורת ב-63%, ואת ההישג הזה כבר לגמרי אפשר להעניק לברוק.

הדוגמנית השובבה ניסתה לרכב על גלי ההצלחה ולפרוץ גם בקריירה טלוויזיונית, אחרי שאת הקריירה הקולנועית שלה התחילה וגמרה בהופעה בסרט הכה גרוע "פיראנה", וגם זה, איך לא, בלי בגדים.

לטלוויזיה היא לוהקה - בלבוש מלא! - כשופטת לתוכנית "לבריטניה יש כשרון". היא החזיקה שם מעמד בדיוק שבוע לפני שהועפה מכל המדרגות. הסיבה הרשמית: הפורמט לא מתאים לה. הסיבה הלא רשמית: היא עלתה לכולם שם על העצבים.

אז בינתיים, כך נראה, לא תצליח ברוק להשתלב בתעשייה הגדולה, אם כי אין ספק שהיא הראשונה לעשות כל כך הרבה כסף מהתכונה הכי בולטת שלה, שהופכת לטרנד הלוהט ביותר בעולם האופנה בימים אלו: פשוט להיראות כמו אישה נורמלית.