בנובמבר הקרוב, כשהטמפרטורות יצנחו מעט, תחשוף חברת הצמיגים הנודעת Pirelli את לוח השנה החגיגי שלה לשנת 2014. הפעם יציינו בפירלי גם יובל למסורת לוח השנה, וכיאה למאורע הגדול הלכו במותג על מפגן כוח מרשים. בלוח החדש יככבו דוגמניות העל הלנה כריסטנסן, אלק ווק, מירנדה קר, קרולינה קורקובה, אלסנדרה אמברוסיו ואיזבלי פונטנה – רשימה מפוארת של כוכבות מסלול משנות ה-90 ועד היום, שאוגדו לתצלומים משותפים מוקדם יותר החודש בניו יורק על ידי שניים מצלמי האופנה החשובים שפועלים היום: פטריק דמרשלייה ופיטר לינדברג.

עוד בערוץ האופנה

קרולינה קורקובה. לא צריכה גימיקים (צילום: gettyimages)
קרולינה קורקובה. לא צריכה גימיקים (צילום: gettyimages)

ארבע התמונות שנחשפו מוקדם יותר היום (רביעי) בתקשורת הבינלאומית, מציגות את קבוצת הדוגמניות בצילומים משותפים בשחור-לבן ובצבע, כשהן לבושות בגדים שחורים או לבנים, לרוב זהים. הבחירה בצילום פשוט כביכול ובסטיילינג מינימלי, הצליחו לייצר דימויים חזקים. אלו אינם מאפילים על מקומן של הדוגמניות בתצלום, אלא להפך, מבליטים אותן ומעניקים להם את המקום הראוי. בכל זאת, עם רשימה מפוארת כל כך של כוכבות, אין צורך להעמיס בגימיקים עיצוביים או בלוקיישנים מעוררי קנאה, כפי שצלמי פירלי נוהגים לעשות בדרך כלל.

שער הסופר מודלס של ווג איטליה, 1993
שער הסופר מודלס של ווג איטליה, 1993

אי אפשר שלא להבחין כי לוח השנה הנוכחי מרפרר לשני שערים נודעים שפורסמו בעבר: גיליון מאי 1993 של "ווג" איטליה בכיכובן של לינדה אוונגליסטה, נעמי קמפבל, אמבר וולטה, כריסטי טרלינגטון ושלום הארלו, לבושות בחולצות לבנות כבמסיבת פיג'מות – שער שסימן את עידן הטופ-מודלס של העשור ההוא; ושער נוסף של "ווג" אמריקה מחודש מאי 2007, בו כינסה עורכת המגזין אנה ווינטור את דוגמניות העל של העשור הראשון של שנות ה-2000: סשה פיבוברובה, ליה קבדה, אגנס דין, ראקל צימרמן ואחרות, לבושות בחולצות לבנות זהות של חברת Gap.

עדיין מדגמנת. הלנה כריסטנסן לטריומף
עדיין מדגמנת. הלנה כריסטנסן לטריומף

בהמשך לשנה שעברה, גם לוח השנה שצפוי לראות אור בנובמבר לא יספק כנראה לקהל הגברים הפוטנציאלי הזדמנות לשזוף עיניים בנשים חשופות גוף. בשנה שעברה הופקד על לוח השנה צלם הטבע והדיוקנאות סטיב מקארי, שהתפרסם בעיקר בעקבות הצילום האיקוני של הנערה האפגנית, שהופיע בשנת 1985 במגזין "נשיונל ג'יאוגרפיק". מקארי צילם את לוח השנה בריו דה ד'נרו, ושילב צילומים של העיר לצד תמונות של הדוגמניות ליה קבדה, איזבלי פונטנה ואדריאנה לימה בלבוש מלא. לשם השוואה, בלוח השנה של 2012, שצילם מריו סורנטי, הופיעה פונטנה בעירום פרונטלי מלא. האם הקטלוג הנוכחי מצביע על כך שבפירלי החליטו להפגין רוח שמרנית ולהפסיק לראות בנשים אובייקט מיני? או שזהו רק השקט שלפני הסערה?