כשגבולות הגוף נעלמים: הצלם אסף עיני מציג אקרובטים בהפקת אופנה

ארבעת חברי קבוצת האקרובטיקה הישראלית Vertex עומדים במרכז צילומים מיוחדים שנוצרו למגזין אופנת גברים ספרדי. "אנחנו יותר מחברים לקבוצה – אנחנו כמו משפחה"

איתי יעקב

|

29.06.20 | 09:00

"כצלם שמתעסק באופן די אובססיבי בגוף הזכרי ובהעמקה של הייצוגים הגבריים השונים המרכיבים את ישראל – חבורת אקרובטים היא נקודת חקר נוספת עבורי", אומר אסף עיני (צילום: אסף עיני)
"כצלם שמתעסק באופן די אובססיבי בגוף הזכרי ובהעמקה של הייצוגים הגבריים השונים המרכיבים את ישראל – חבורת אקרובטים היא נקודת חקר נוספת עבורי", אומר אסף עיני (צילום: אסף עיני)
"עניין אותי מאוד הרעיון שהצורניות שהם יוצרים מתערבת במרחב שבו הם נמצאים ואף ‬משנה אותו" (צילום: אסף עיני)
"עניין אותי מאוד הרעיון שהצורניות שהם יוצרים מתערבת במרחב שבו הם נמצאים ואף ‬משנה אותו" (צילום: אסף עיני)
"אסף ואני התרשמנו מהפאר בתנועתיות ובגוף הנערים", אומרת הסטייליסטית שי לי ניסים (צילום: אסף עיני)
"אסף ואני התרשמנו מהפאר בתנועתיות ובגוף הנערים", אומרת הסטייליסטית שי לי ניסים (צילום: אסף עיני)
"הם היו מאוד יצירתיים והראו לנו דברים שהם יכולים לעשות על מנת לסייע לנו לבחור את הכיוון שמתאים לנו לכל פריים ונתנו מעצמם עד הקליק האחרון", אומר עיני (צילום: אסף עיני)
"הם היו מאוד יצירתיים והראו לנו דברים שהם יכולים לעשות על מנת לסייע לנו לבחור את הכיוון שמתאים לנו לכל פריים ונתנו מעצמם עד הקליק האחרון", אומר עיני (צילום: אסף עיני)

ארבעת חברי קבוצת האקרובטיקה הישראלית Vertex עומדים במרכז הפקת האופנה של הצלם אסף עיני והסטייליסטית שי לי ניסים, שממשיכה את עיסוקו של עיני בגוף הגברי והספורטיבי, שדה העבודה המרכזי שלו בשנים האחרונות. בתמונות המסוגננות שפורסמו לראשונה החודש במגזין הספרדי Fucking Young מככבים ארבעת חברי הקבוצה – אפי סאץ‫', דניאל אורלביץ', לידר דנה וינאי כלפה – בצילומים על הגבול שבין אופנה לאמנות, מאדירים את הגוף הגברי המפוסל על רקע חוף הים התיכון.

 

"אקרובטיקה בין מספר משתתפים דורשת שיתוף פעולה ואמון מלא בין כל חברי הקבוצה", אומר אפי סאץ' (צילום: אסף עיני)
    "אקרובטיקה בין מספר משתתפים דורשת שיתוף פעולה ואמון מלא בין כל חברי הקבוצה", אומר אפי סאץ'(צילום: אסף עיני)

     

    "כצלם שמתעסק באופן די אובססיבי בגוף הזכרי ובהעמקה של הייצוגים הגבריים השונים המרכיבים את ישראל – חבורת אקרובטים היא נקודת חקר נוספת עבורי", אומר עיני בראיון ל-Xnet, "מה שמשך אותי במיוחד אצל חבורת האקרובטים היו המחשבות על גבולות הגוף שלהם או החוסר בגבולות, מאחר שהגוף שלהם אלסטי‫,‬ מתארך‫,‬ מוצק וחזק, אך גם נוזלי באיזשהו מקום‫.‬ עניין אותי מאוד הרעיון שהצורניות שהם יוצרים מתערבת במרחב שבו הם נמצאים ואף ‬משנה אותו".

     

    "ידעתי שזה הזמן לצלם אותם והם נענו מיד להצעה", אומר עיני (צילום: אסף עיני)
      "ידעתי שזה הזמן לצלם אותם והם נענו מיד להצעה", אומר עיני(צילום: אסף עיני)

       

      הרעיון לצילומים נולד ב-2018, אז צפה עיני בקבוצת Vertex זוכים באליפות העולם באקרובטיקה. הוא ידע מיד שירצה לצלם אותם במדים המגונדרים, עמוסי התחרה ואבני הסברובסקי שלהם. מוקדם יותר השנה פנה אליו עורך מגזין אופנת הגברים הספרדי "פאקינג יאנג!" (איתו שילב עיני פעולה כבר במספר הפקות בעבר) והזמין אותו להתארח בגיליון בנושא אולימפיאדה. על אף שתחום האקרובטיקה אינו ענף אולימפי מוכר – למעט באולימפיאדת הנוער – ההצעה התקבלה.

       

      "יצרנו פריימים ששינו את המרחב שבו צילמנו" (צילום: אסף עיני)
        "יצרנו פריימים ששינו את המרחב שבו צילמנו"(צילום: אסף עיני)

         

        "ידעתי שזה הזמן לצלם אותם והם נענו מיד להצעה", מוסיף עיני, "האמת שלא ידענו מה תהיה הדינמיקה איתם, מאחר שפגשנו אותם לראשונה ביום הצילום.‬ לשמחתנו, הם שמרו על אנרגיה חיובית וכיפית לאורך כל היום‫,‬ היו מאוד יצירתיים והראו לנו דברים שהם יכולים לעשות על מנת לסייע לנו לבחור את הכיוון שמתאים לנו לכל פריים ונתנו מעצמם עד הקליק האחרון‫".

         

        אפי סאץ', בן 20 מחולון, אחד מארבעת האקרובטים בקבוצה, מספר כי נמשך לתחום כבר כילד. "אהבתי לקפוץ, לעשות עמידות ידיים ולהתעמל, ובגיל צעיר נרשמתי לחוג אקרובטיקה", הוא אומר, "משם זה התפתח לרמה מקצועית". למרות שהענף טרם הוכר כאולימפי, קבוצת Vertex זכתה בשנים 2015 ו-2017 לאלופי אירופה ובשנת 2018 לאלופי העולם.

         

        "כשאתה עושה פירמידה בגובה ארבעה מטרים, אתה חייב לסמוך במיליון אחוז על מי שניצב למטה", אומר סאץ' (צילום: אסף עיני)
          "כשאתה עושה פירמידה בגובה ארבעה מטרים, אתה חייב לסמוך במיליון אחוז על מי שניצב למטה", אומר סאץ'(צילום: אסף עיני)

           

          "זה מבאס שהענף לא מוכר עדיין כספורט אולימפי, כי החלום של כל ספורטאי הוא להיות באולימפיאדה, אבל עכשיו יש ניסיון לשלב את הספורט כאולימפי", אומר סאץ'. על ייחודו של הענף הוא מוסיף: "אקרובטיקה בין מספר משתתפים דורשת שיתוף פעולה ואמון מלא בין כל חברי הקבוצה. כשאתה עושה פירמידה בגובה ארבעה מטרים, אתה חייב לסמוך במיליון אחוז על מי שניצב למטה. בגלל זה אנחנו יותר מחברים לקבוצה – אנחנו כמו משפחה".

           

          "זה מבאס שהענף לא מוכר עדיין כספורט אולימפי, כי החלום של כל ספורטאי הוא להיות באולימפיאדה" (צילום: אסף עיני)
            "זה מבאס שהענף לא מוכר עדיין כספורט אולימפי, כי החלום של כל ספורטאי הוא להיות באולימפיאדה"(צילום: אסף עיני)

             

            אחד המוטיבים הבולטים בצילומים החדשים של עיני, הוא היצירה של צורות גופניות קבוצתיות. סאץ' אומר כי העבודה המשותפת עם עיני גם הולידה אצל חברי הקבוצה חשיבה על צורות חדשות וזוויות צילום. "זה דחף אותנו לכיוון יצירתי שלא הכרנו קודם", הוא אומר.

             

            "יצרנו פריימים ששינו את המרחב שבו צילמנו‫,‬ קצת כמו עבודות site specific, כמו התמונה עם ינאי על שלט 'הרחצה אסורה'‫ ‬או הפירמידה בחניון‫", מוסיף עיני, "המחשבה על הקומפוזיציות היתה אחרת כאשר יש מספר אנשים בפריים וכל אחד צריך לעמוד בפני עצמו, אבל גם לעבוד בתוך קונטקסט של חבורה‫.‬ אותו הדבר לגבי הלבוש‫: כל מערכת לבוש היתה צריכה לעמוד בפני עצמה וגם להתחבר לשאר המערכות בפריים וליצור משהו הרמוני‫". ‬

             

            "בהיכרות עם הנערים גילינו את הקשר שיש ביניהם וכמה משמעותית הדינמיקה הקבוצתית, לכן בחרתי להלביש אותם בבגדים זהים, או בסדרה של בגדים", אומרת שי לי ניסים (צילום: אסף עיני)
              "בהיכרות עם הנערים גילינו את הקשר שיש ביניהם וכמה משמעותית הדינמיקה הקבוצתית, לכן בחרתי להלביש אותם בבגדים זהים, או בסדרה של בגדים", אומרת שי לי ניסים(צילום: אסף עיני)

               

              "אסף ואני התרשמנו מהפאר בתנועתיות ובגוף הנערים, וכסטייליסטית חשבתי על דרכים להדגיש את התחושה המפוארת שהם מביאים בביצועים שלהם, אשר באה לידי ביטוי בבגדי התחרויות", אומרת ניסים, שהיתה אמונה על הסטיילינג בהפקה. "בהיכרות עם הנערים גילינו את הקשר שיש ביניהם וכמה משמעותית הדינמיקה הקבוצתית, לכן בחרתי להלביש אותם בבגדים זהים, או בסדרה של בגדים כדי לחזק את תחושת 'החבורה'. כאג'נדה אני תמיד מעדיפה להלביש במותגים ומעצבים מקומיים (כמו ADISH, הולילנד, אתא, אלמביקה, מאיה בש, רוני בר, עידן לרוס ובוגרי שנקר, א"י), מאחר שהבגדים שלהם תואמים את הגוף הישראלי".

               

                (צילום: אסף עיני)
                (צילום: אסף עיני)

                  

                Vertex ל-fucking young!

                צילום: אסף עיני | סטיילינג: שי לי ניסים | משתתפים: אפי סאץ', דניאל אורלביץ', לידר דנה, ינאי כלפה – Vertex | איפור ושיער: רוזה שוורצמן | אסיסטנטים: אריאל שפיגל, אנחל ארביב, שי מור | בגדים: אופיר זמיר לשנקר, אלמביקה, אתא, הולילנד סיביליאנס, טל משעלי לשנקר, מאיה בש, סטודיו אדיש, עידן לרוס, רוני בר

                 

                 

                   

                   

                  ואיך שומרת ג'ינה רולנדס על סטייל גם בגיל 90?

                  ג'ינה רולנדס נשארת קשוחה ואלגנטית בגיל 90. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: rex/asap creative)
                  ג'ינה רולנדס נשארת קשוחה ואלגנטית בגיל 90. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: rex/asap creative)

                   

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד