סטפן לגר מוביל מותג חדש לגברים: 'השיר של דודו פארוק לא מביך אותי'

איך זה להיות הגבר הראשון שהופך לפרזנטור כהה עור עבור רשת אופנה ישראלית ולמה היה לו חשוב להתגייס לצה"ל? כוכב הנוער בן ה-21 רוצה שתקבלו את השונה

איתי יעקב

|

19.05.20 | 08:53

"אני מאמין שמודל היופי משתנה ואני שמח להראות שאפשר להציג רבגוניות בקמפיינים, לפתוח דלת לאנשים". סטפן לגר בצילומים ל-Twentyfourseven Men (צילום: עידו איז'ק)
"אני מאמין שמודל היופי משתנה ואני שמח להראות שאפשר להציג רבגוניות בקמפיינים, לפתוח דלת לאנשים". סטפן לגר בצילומים ל-Twentyfourseven Men (צילום: עידו איז'ק)
יובילו יחד את תצוגת האופנה הדיגיטלית של המותג. סטפן לגר ונטע אלחמיסטר (צילום: עידו איז'ק)
יובילו יחד את תצוגת האופנה הדיגיטלית של המותג. סטפן לגר ונטע אלחמיסטר (צילום: עידו איז'ק)
"למדתי ששום דבר לא מובן מאליו בחיים האלה, אבל רק כשאחזור לבמה ולהופעות ארגיש שחזרתי לשגרה" (צילום: עידו איז'ק)
"למדתי ששום דבר לא מובן מאליו בחיים האלה, אבל רק כשאחזור לבמה ולהופעות ארגיש שחזרתי לשגרה" (צילום: עידו איז'ק)

לפעמים תזמון הוא חזות הכל. רשת אופנת הגברים החדשה Twentyfourseven Men, עליה דיווחנו כאן לראשונה בדצמבר אשתקד, בחרה כפרזנטור בזמר ויוצר סטפן לגר. פתיחתה השבוע לוותה באופן מקרי ביציאת שירו החדש של דודו פארוק 2, המוקדש כולו לאיבר המין של לגר. "סטפן, סטפן, מה יש לך שם? תראה לנו ת'נמייה, ת'חנוכייה", שר פארוק שמעיד על עצמו כי "אני לידו יש לי טיק טק". בראיון ל-Xnet אתמול (שני) בצהריים, פחות מיממה לאחר צאת השיר, לגר פוער עיניים בתדהמה כשהוא נשאל האם השיר הוא קמפיין מתוזמן, וכך מגיבה גם יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק של קבוצת רנואר. כנראה שגם הם לא חשבו ללכת עד כדי כך רחוק בחפצון הפרזנטור החדש.

 

בתגובה לשיר, שניתן לראות אותו כמעין הטרדה מינית בציבור, אומר לגר כי "לשיר יש קצב טוב. לגבי התוכן – אני לוקח אותו בהומור". גם כשהוא נשאל האם הוא לא מוצא גזענות בשיר שכולו מתמקד באיבר מין של גבר שחור תוך התבססות על דעות קדומות, הוא מושך בכתפיו ואומר "לאאאאא. זה לא גזעני, זה לא מביך אותי. אתה יכול לשאול שאלות יותר מביכות", הוא מנסה למתוח את הגבול, אבל תוך רגע מתחרט ומסביר שגם לו יש קווים אדומים.

 

 

זמר בינלאומי, יוצר, רקדן, אושיית רשת, כוכב נוער, בנם של זוג מהגרים מטוגו שנולד בישראל – סטפן לגר בן ה-21 הוא הליהוק המרענן להשקת רשת אופנה חדשה לגברים. הוא נינוח, מצחיק, נגיש, סקסי, בקיצור – כל מה שהיינו רוצים לקבל בגבר אחד. אבל הבחירה בסטפן לגר בישראל 2020, היא יותר מפנים יפות ויוצר עם תוכן – היא הצהרה. אף אחד ממותגי האופנה הגדולים בישראל לא הציב עד היום כפרזנטור מוביל גבר כהה עור.

 

"הצבא אפשר לי לעבוד במהלך השירות וזה לימד אותי שאם רוצים ובאים לזה בראש פתוח, אפשר לשלב בין השניים. זה שיעור בגמישות" (צילום: עידו איז'ק)
    "הצבא אפשר לי לעבוד במהלך השירות וזה לימד אותי שאם רוצים ובאים לזה בראש פתוח, אפשר לשלב בין השניים. זה שיעור בגמישות"(צילום: עידו איז'ק)

     

    היו וישנם דוגמנים כהי עור הפועלים בישראל (כמו אלן גודין, איימוס איינו ואחרים), אבל אף אחד מהם לא נשא מותג אופנה לבד על כתפיו. אם לפני 20 שנה בדיוק, כשהוקמה רשת האופנה הראשונה לגברים קסטרו מן, אידיאל היופי האולטימטיבי היה דודי בלסר – כעת נראה כי השינוי באוויר. "אני מאמין שמודל היופי משתנה ואני שמח להוביל את הקמפיין הזה, להראות שאפשר להציג רבגוניות בקמפיינים, לפתוח דלת לאנשים", אומר לגר, "אנשים צריכים להתרגל לשינוי ולקבל יותר את השונה".

     

    "חיפשנו וייב קולי, לא מתאמץ, לא מדגמן. אישיות נינוחה המתאימה לחתך גילאים צעיר – סטפן הוא הבחירה המושלמת", מוסיפה פסטרנק.

     

    "נולדתי בארץ ואני ישראלי לכל דבר" (צילום: עידו איז'ק)
      "נולדתי בארץ ואני ישראלי לכל דבר"(צילום: עידו איז'ק)

       

      ביום חמישי הקרוב הוא יוביל (יחד עם נטע אלחמיסטר, הפרזנטורית של קו הנשים) את תצוגת האופנה הדיגיטלית של הרשת, שתשודר בשידור חי בערוצי הרשתות החברתיות של הקבוצה ושל צמד הפרזנטורים. בעידן פוסט קורונה, חוקי השוק והמדיה השתנו. לגר עצמו בילה את החודשיים האחרונים בבית, מייצר תוכן לעמודי האינסטגרם והטיק טוק שלו, ויצר גם את השיר החדש "תראי מה עשית?" שצולם כולו באווירת בידוד בביתו. במקביל השיק גם את "וידה לוקה" ו"פבלה", שני שירים חדשים שפורסמו בצרפת, שם הוא חתום בחברת וורנר היוקרתית.

       

      "בכל התקופה האחרונה עבדתי מהבית: ראיונות, שידורים חיים, שיחות בזום", הוא אומר, "התקופה הזאת לימדה אותי שאני גם יכול ליהנות מלהיות רגוע בבית, וכמה זה חשוב לנוח ולעצור. למדתי ששום דבר לא מובן מאליו בחיים האלה, אבל רק כשאחזור לבמה ולהופעות ארגיש שחזרתי לשגרה".

       

       

       

      לפני כשבועיים השתחרר מצה"ל, לאחר שגויס על תקן של אמן פעיל. תחילה שירת ביחידת ההסרטה ואת השירות סיים במיצג חילות באגף התקשוב. "היה לי חשוב לשרת בצה"ל שירות חובה מלא. נולדתי בארץ ואני ישראלי לכל דבר", הוא אומר, "מבחינתי, זה היה המסלול שרציתי מגיל צעיר: לימודים, צבא, כמו כל אחד אחר. אני חושב שאני נותן דוגמה טובה לאנשים ומעודד אותם להתגייס".

       

      כשהוא נשאל האם שקל לוותר על הגיוס כדי לא להאט את הקריירה הבינלאומית שלו, הוא אומר שזה אפילו לא עלה במחשבותיו. "הצבא אפשר לי לעבוד במהלך השירות וזה לימד אותי שאם רוצים ובאים לזה בראש פתוח, אפשר לשלב בין השניים. זה שיעור בגמישות".

       

      "הייתי מאוד רוצה להביא יותר לאנשים את הסטייל האישי שלי" (צילום: עידו איז'ק)
        "הייתי מאוד רוצה להביא יותר לאנשים את הסטייל האישי שלי"(צילום: עידו איז'ק)

         

        עכשיו הוא מג'נגל בין הקלטות לבין הקמפיין החדש. בעבר כבר הופיע בקמפיינים, אבל אף פעם לא במרכז. גם עם חברתו למותג נטע אלחמיסטר כבר עבד, כשהופיע בתצוגת הביכורים של מותג בגדי הים בננהוט בשבוע האופנה בתל אביב לפני כשנתיים. לדבריו, אופנה היא מרכיב משמעותי בדימוי שלו כיוצר. בניגוד לכוכבים אחרים, הוא נטול סטייליסט צמוד. סגנונו האישי אינו תוצר של מנהלים ויועצים.

         

        "אני מאוד אוהב אופנה והיא חלק אינטגרלי ממני", הוא מודה, "כשאנחנו יוצרים שיר באולפן, אני מדמיין תוך כדי העבודה מה אלבש בקליפ. אני כן עובד מול סטייליסטים ומעצבים שמתרגמים לבגדים את החלומות שלי ומעצימים אותם, אבל הקונספט הוא מאה אחוז אני". האם בשלב הבא, הוא נשאל, היה רוצה להשיק קו אופנה עצמאי או בשיתוף עם Twentyfourseven Men? "הייתי מאוד רוצה להביא יותר לאנשים את הסטייל האישי שלי", הוא עונה, "אני גם בטוח שזה יביא קהל נוסף למותג".

         

        "אני מאוד אוהב אופנה והיא חלק אינטגרלי ממני" (צילום: עידו איז'ק)
          "אני מאוד אוהב אופנה והיא חלק אינטגרלי ממני"(צילום: עידו איז'ק)

           

          "אנשים מחפשים לקנות נחמות קטנות"

          פתיחת 14 חנויות הרשת החדשה לגברים השבוע (חנויות משותפות עם קולקציות הנשים), מגיעה בתיאום עם פתיחת הקניונים בשבוע שעבר. השקת הרשת תוכננה בכלל ל-15 במרץ, אך נדחתה לאחר שאזרחי ישראל נכנסו לבידוד ביתי. כך גם אירועי הפתיחה, שהוקפאו והפכו לתצוגה דיגיטלית ופנייה לקהל דרך רשתות חברתיות. "עבדנו על המותג זמן רב", מודה פסטרנק, "עם החזרה לשגרה ופתיחת החנויות, החלטנו להשיק את המותג. אנחנו מקווים שזה מומנטום חיובי. אנשים מחפשים להתרענן אחרי חודשיים בבית, לקנות נחמות קטנות כמו חולצה ומכנסיים".

           

          האם הקורונה שלימדה אותנו לקנות יותר אונליין הובילה למחשבות להפוך את המותג למוצר שנמכר רק ברשת? "עלו כל מיני מחשבות", היא מהנהנת, "השקענו בזמן האחרון המון באונליין ואתמול עלתה חנות האונליין לגברים. זאת זירה שרצינו לראות איך היא פועלת, ובמקביל גם לפתוח את החנויות. עד סוף השנה מתוכננות כ-18 חנויות, בחלקן גם חנויות נפרדות לגברים".

           

          סטפן לגר בחנות של המותג החדש לגברים (צילום: סער נווה)
            סטפן לגר בחנות של המותג החדש לגברים(צילום: סער נווה)

              

            הקולקציה החדשה מיועדת לנערים וגברים צעירים בטווח גילאים 30-14. לדברי מעצבת המותג שמרית לרנטל, הקולקציה פונה "לגברים ונערים שאוהבים בגדי קז'ואל עם יותר טיפול ודגשים", היא אומרת ושולפת מהקולבים חליפת מכנסיים קצרה בדוגמת פסים בכחול-לבן (119.90 שקל לחולצה, 129.90 שקל למכנסיים), חולצת טי רחבה עם הדפס של כרזת הסרט "התפוז המכני" (99.90 שקל), מכנסי ברמודה מג'ינס בכחול ושחור (99.90 שקל) ומכנסי ברמודה מג'ינס עם קרעים (169.90 שקל). בקולקציה כ-150 דגמים שייכנסו בקצב של 20-10 דגמים בשבוע.

             

            מביקור בחנות, נראה כי הרשת שומרת על שפה צעירה ועכשווית בדומה לקו הנשים, אך הפריטים המתוחכמים אופנתית יותר, כמו חולצת אוברסייז בצבע פודרה או חולצת טי שחורה עם צווארון שעליו כיתוב, מעט נבלעים באווירת המיינסטרים. עם זאת, כניסתה של Twentyfourseven Men לשוק אופנת הגברים ודאי תעורר את התחום המנומנם ותפיח בו חיים. כשלרנטל נשאלת האם השיח על תרבות הצריכה בחודשיים האחרונים כתוצאה מנגיף הקורונה, הציף בה מחשבות חדשות על אופי הקולקציות העתידיות וגודלן, היא עונה: "יכול להיות שכן. תלוי כיצד תחזור השגרה. אנחנו במצב של ניסוי וטעייה".

             

            בכלל, נראה כי המציאות החדשה עלולה לטרוף את הקלפים בענף האופנה ולהוביל אותנו לעולם שונה בתחילת 2021. אחת הסוגיות שעלו לאחרונה היא האם בעידן פוסט קורונה, דמותו של הפרזנטור תישאר יוקרתית כבעבר? "כל תקציבי השיווק לשנה הקרובה וכל התוכניות נשמרות. אני מניחה שיהיו שינויים בהמשך", אומרת פסטרנק, "המדיה השתנתה, הפלטפורמות השתנו. אנחנו נדרשים לגלות יצירתיות, כמו לצלם קמפיינים מהבית (כפי שעשתה נטע אלחמיסטר, א"י) או לעבוד בתקציבים נמוכים יותר".

             

               

              ומה הקווים האדומים של תום נשר בדוגמנות?

              תום נשר: "תמיד הייתי מכונסת בעצמי, הדוגמנות פתחה אותי". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: סיימון אלמלם)
              תום נשר: "תמיד הייתי מכונסת בעצמי, הדוגמנות פתחה אותי". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: סיימון אלמלם)

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד