בלי הפרדה בין נשים לגברים, בלי קהל: איך ייראו שבועות האופנה

לאחר גל הביטולים של תצוגות האופנה עקב הקורונה, המעצבים באירופה מחפשים דרכים אלטרנטיביות לחזור לשגרה. "חשוב לנו להעביר מסר שהאופנה לא הפסיקה"

איתי יעקב

|

07.05.20 | 10:56

"כל מותג קיבל מאיתנו חופש מוחלט להחליט כיצד להציג". שבוע האופנה במילאנו בפברואר 2020 (צילום: Pietro S. D'Aprano/GettyimagesIL)
"כל מותג קיבל מאיתנו חופש מוחלט להחליט כיצד להציג". שבוע האופנה במילאנו בפברואר 2020 (צילום: Pietro S. D'Aprano/GettyimagesIL)
"שבוע האופנה ייפתח מחדש כפלטפורמה דיגיטלית בלבד לכולם, ובו יוצגו בגדי נשים ובגדי גברים". התצוגה של ויויאן ווסטווד בלונדון בפברואר 2020 (צילום: AP)
"שבוע האופנה ייפתח מחדש כפלטפורמה דיגיטלית בלבד לכולם, ובו יוצגו בגדי נשים ובגדי גברים". התצוגה של ויויאן ווסטווד בלונדון בפברואר 2020 (צילום: AP)
את התורים הארוכים בכניסה לאולמות התצוגה, יחליפו בקרוב לינקים דיגיטליים. שבוע האופנה בפריז במרץ 2020 (צילום: AP)
את התורים הארוכים בכניסה לאולמות התצוגה, יחליפו בקרוב לינקים דיגיטליים. שבוע האופנה בפריז במרץ 2020 (צילום: AP)

בשבועות האחרונים פועלת תעשיית האופנה בעולם למציאת אלטרנטיבות כדי לקיים את שבועות האופנה שבוטלו זה אחר זה כבמשחק דומינו. אל גל הביטולים של שבועות האופנה לגברים וההוט קוטור בפריז, שהיו מתוכננים להתקיים בחודשים יוני ויולי, הצטרף לאחרונה גם בית האופנה סן לורן, שהודיע כי לא יקיים במהלך שנת 2020 תצוגה במסגרת שבוע האופנה לנשים (שצפוי להיערך בספטמבר, במידה שלא יהיו שינויים), אלא יקיים אירוע פרטי לחשיפת הקולקציות הבאות. הריחוק החברתי ודאי יקרין במשך תקופה ארוכה על האופן שבו יתקיימו שבועות האופנה, מהאירועים העמוסים והצפופים בענף האופנה, כמו גם על האופן שבו יוצגו הקולקציות הבאות. הקרקס, כך נראה, כבר לא יגיע השנה לערים הגדולות.

 

את התורים הארוכים בכניסה לאולמות התצוגה, יחליפו בקרוב לינקים דיגיטליים. בסוף השבוע, לדוגמה, השוויצו ביוטיוב בתצוגה דיגיטלית, הראשונה שנערכת בבית, שיזמו יועץ האופנה של יוטיוב דרק בלסברג ועורכת האופנה הוותיקה קארין רויטפלד במטרה לאסוף כספים למאבק בנגיף הקורונה. השניים הזמינו דוגמניות להציג פריטים מארונן הפרטי בהליכת מסלול בבית. לאורך 30 דקות מייגעות ראינו את צמרת התעשייה מלהגת על אופנה ואז את מיטב הדוגמניות צועדות בחללי המגורים שלהן, מי בדירות סטודיו זעירות, מי בדירות מעוצבות לעילא שהפכו את הבידוד לנסבל יותר. לפחות המוזיקה היתה מעולה. האם כך ייראה העתיד?

 

 

לאחר שבלונדון הודיעו כי שבוע האופנה לגברים ביוני בוטל ויהפוך לדיגיטלי וחסר מגדר, באופן שיאפשר לקולקציות הנשים והגברים להיות מוצגות יחד בניגוד לחלוקה המסורתית – אתמול הודיעו מארגני שבוע האופנה של מילאנו על צעד דומה. לאחרונה הודיעו בקונסוליה הבריטית לאופנה, הגוף המאגד של מעצבי האופנה הבריטים שאחראי גם על שבוע האופנה בלונדון, כי פניהם לעידן הדיגיטלי. בתאריכים 14-12 ביוני יוצגו קולקציות נשים וגברים יחד, מהלך שימשיך גם בשבוע האופנה בחודש ספטמבר. "לאור המצב, שבוע האופנה ייפתח מחדש כפלטפורמה דיגיטלית בלבד לכולם, ובו יוצגו בגדי נשים ובגדי גברים. עבור המעצבים זו תהיה אפשרות לספר את סיפורם באמצעות קולקציות, שיתופי פעולה יצירתיים, פודקאסטים וסרטונים", לשון ההודעה.

 

חודש לאחר מכן יתקיימו שני שבועות אופנה נוספים. בתאריכים 13-9 ביולי יתקיים שבוע אופנה דיגיטלי לגברים בפריז, ומה-14 ועד ה-17 ביולי יתקיים שבוע אופנה במילאנו שבו יוצגו קולקציות קדם-אביב 2021 לנשים ולגברים. מאחורי האחרון עומד בעיקר שיקול כלכלי המבקש להניע את גלגלי התעשייה, לטובת קניינים ובתי כלבו שירצו לראות את הקולקציות הבאות ולרכוש אותן כדי שייכנסו לחנויות כבר בסוף החורף הבא. כמו בלונדון, גם כאן יוצגו הקולקציות באמצעות סרטים קצרים וצילומי קולקציה, שיהיו פתוחים לקהל הרחב אשר יזכה ל"כרטיס כניסה" לתצוגות שלכאורה עד כה היו נעולות בפניו. "כל מותג קיבל מאיתנו חופש מוחלט להחליט כיצד להציג. קשה היום לקבוע אסטרטגיה קבועה", הסביר קרלו קפסה, נשיא הקמרה נציונאלה דלה מודה, הגוף המארגן של שבוע האופנה במילאנו, "חשוב לנו להעביר מסר שהאופנה לא הפסיקה".

 

    ואיך התמודדה שרי גבעתי עם הפקת אופנה בביתה לצד ילדיה?

    שרי גבעתי בהפקת אופנה בביתה: "אפילו ריטלין לא סייע לי בימים אלה". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: חלי פרידמן)
    שרי גבעתי בהפקת אופנה בביתה: "אפילו ריטלין לא סייע לי בימים אלה". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: חלי פרידמן)

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד