לא גברים ולא עשירים: בוטלו שניים משבועות האופנה הבולטים בעולם

אל רצף האירועים הגדולים שמתבטלים עקב הקורונה נוספו כעת גם שבוע אופנת הגברים ושבוע ההוט קוטור, שהיו מתוכננים להתקיים בקיץ. ומה לגבי התצוגות בארץ?

איתי יעקב

|

29.03.20 | 14:16

אירינה שייק בתצוגת הפרידה של ז'אן פול גוטייה במסגרת שבוע ההוט קוטור האחרון בפריז (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
אירינה שייק בתצוגת הפרידה של ז'אן פול גוטייה במסגרת שבוע ההוט קוטור האחרון בפריז (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
"עובדים על פורמט דיגיטלי חדש לקיום מפגשים, דרכים נוספות לספר את הסיפור, ופלטפורמות לשיטות מכירה עבור המותגים". תצוגה של דולצ'ה & גבאנה בשבוע האופנה האחרון לגברים במילאנו (צילום: Vittorio Zunino Celotto/GettyimagesIL)
"עובדים על פורמט דיגיטלי חדש לקיום מפגשים, דרכים נוספות לספר את הסיפור, ופלטפורמות לשיטות מכירה עבור המותגים". תצוגה של דולצ'ה & גבאנה בשבוע האופנה האחרון לגברים במילאנו (צילום: Vittorio Zunino Celotto/GettyimagesIL)

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם, כאשר רק ביממה האחרונה מתו מהנגיף או מסיבוכים כתוצאה ממחלות רקע 242 בני אדם, ובסך הכל 30,890 איש ואישה מאז פרצה המגיפה. חוסר הוודאות לגבי העתיד מקרין גם על תעשיית האופנה ועל אירועים שהיו מתוכננים לחודשים הקרובים. שבועות האופנה לגברים שהיו אמורים להתקיים בחודש יוני בלונדון, מילאנו ופריז בוטלו, וכך גם שבוע ההוט קוטור שמתקיים מדי קיץ בשבוע הראשון של יולי.

 

במילאנו בחרו לאחד את שבוע אופנת הגברים עם שבוע אופנת הנשים שיתקיים בספטמבר, אולם גם אירוע זה עלול להידחות מאחר שאין עדיין צפי לסיום המשבר הבריאותי באיטליה. בתוך כך, גם שבוע העיצוב במילאנו שהיה מתוכנן להתקיים בחודש הבא ונדחה לחודש יוני, בוטל השנה וישוב רק במהלך 2021.

 

ביטול שבועות האופנה מעמיד את ארגוני הגג בבירות האופנה בפני שוקת שבורה, אך גם מעניק להם הזדמנות לפתח דרכים חדשות להציג את הקולקציות בפני תקשורת וקניינים. קמרה נציונאלה דלה מודה, ארגון הגג העומד מאחורי שבוע האופנה במילאנו, מסר כי "אנחנו עובדים על פורמט דיגיטלי חדש לקיום מפגשים, דרכים נוספות לספר את הסיפור, ופלטפורמות לשיטות מכירה עבור המותגים – B2B (מעסק לעסק) ו-B2C (מהעסק ישירות לצרכן) כדי לסייע למותגים ובתי יוקרה".

 

הפדרציה להוט קוטור בפריז, האחראית על שבוע האופנה בעיר, כתבה בהודעה שפורסמה לאנשי התעשייה כי "לאור התפשטות מגפת הקורונה ברחבי העולם, נדרשות החלטות חזקות להבטיח את בטיחותם ובריאותם של בתי האופנה, עובדיהם וכל מי שעובד בענף שלנו. הפדרציה עובדת באופן פעיל עם חבריה על חלופות אפשריות". בין האלטרנטיבות המדוברות: תצוגות אופנה דיגיטליות ואולמות תצוגה וירטואליים. מי יודע, אולי הדוגמנים הווירטואליים שהסתמנו כמגמה בשנה האחרונה יהפכו לדבר החם הבא במהלך החודשים הקרובים.

 

נכון להיום, שבוע האופנה בתל אביב שהיה מתוכנן להתקיים בתאריכים 19-15 במרץ נדחה למועד לא ידוע. מבדיקה שערכנו הבוקר (ראשון) עם מספר מעצבים, נמסר כי למעט הודעת הדחייה שהתקבלה בתחילת מרץ, לא התקבלה הנחייה חדשה או הודעת ביטול מיזם ומפיק שבוע האופנה מוטי רייף.

 

משבוע האופנה תל אביב נמסר: "אנו נודיע כשיהיה מה להודיע, לעתה אנו מאחלים לכל תושבי ישראל והעולם בריאות איתנה".

 

     

    ואיך מתמודדים המעצבים הישראלים עם משבר הקורונה?

    המעצבים הישראלים מספרים על המשבר. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: דביר כחלון)
    המעצבים הישראלים מספרים על המשבר. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: דביר כחלון)

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד