אתה מודל לחיטוי: תחרות בינלאומית לעיצוב סניטייזרים ובקבוקי אלכוג'ל

מוצרי החיטוי הפכו למבוקשים ונדירים ביותר בימי הקורונה. מעצבים ויוצרים נקראים להמציא שיטות ומוצרים משופרים, היגייניים ואסתטיים שיוכלו לתת אלטרנטיבה

מנור בראון

|

18.03.20 | 13:04

איך תרצו את מונע הווירוס שלכם? האם האלכוג'ל, שמחטא את הידיים, מגיע באריזה שאינה מזהמת את הידיים בעצמה? (צילום: Bompas & Parr)
איך תרצו את מונע הווירוס שלכם? האם האלכוג'ל, שמחטא את הידיים, מגיע באריזה שאינה מזהמת את הידיים בעצמה? (צילום: Bompas & Parr)
צוות שיפוט יבחר את 10 ההצעות הטובות ביותר לעיצובם של מוצרי החיטוי, והם יוצגו במוזיאון העיצוב של לונדון. נקווה שגם לשוק המסחרי (צילום: Bompas & Parr)
צוות שיפוט יבחר את 10 ההצעות הטובות ביותר לעיצובם של מוצרי החיטוי, והם יוצגו במוזיאון העיצוב של לונדון. נקווה שגם לשוק המסחרי (צילום: Bompas & Parr)

יש לכם דרך חדשה ויעילה יותר לחיטוי הידיים? מגפת הקורונה הפכה מוצרי חיטוי לכפות הידיים, כמו אלכוג'ל וסניטייזרים, למוצרים עם ביקושים עצומים מסביב לעולם. עכשיו, כשהמוצרים הללו אוזלים מהחנויות, נפתחה תחרות בינלאומית שבה מתבקשים המתמודדים לחשוב על דרכים מקוריות לעיצובם של אותם מוצרי חיטוי. לוח הזמנים צפוף, כמתבקש ממצב החירום: הצעות אפשר לשלוח רק עד 29.3, כלומר סוף חודש זה. 

 

 את התחרות יזמו סטודיו העיצוב הבריטי Bompas&Parr ומוזיאון העיצוב של לונדון. הם מזמינים מעצבים, אדריכלים וכל אדם יצירתי בתחום

אחר, להמציא עיצוב חדשני ומשופר למשאבות האלכוג'ל ודרכים חדשות ומשופרות לנטילת ידיים. צוות שיפוט, שטרם נבחר, יבחן את מגוון ההצעות ויבחר מתוכן את 10 הטובות ביותר. הן יוצגו בתערוכה שתיפתח במוזיאון העיצוב בלונדון בתחילת אפריל. אם לא יתאפשר לקיים את התערוכה, כפי שאפשר להניח, היא תעלה לאינטרנט כתערוכה וירטואלית. האב-טיפוסים שייבחרו לתערוכה יוצעו למכירה פומבית בבית המכירות "כריסטי", וכל ההכנסות יועברו לארגון הסיוע "הצלב האדום".

 

אין פלא שהכלים הסניטריים זוכים למעמד שיא (צילום: Bompas & Parr)
    אין פלא שהכלים הסניטריים זוכים למעמד שיא(צילום: Bompas & Parr)

    הצעה של הסטודיו היוזם (צילום: Bompas & Parr)
      הצעה של הסטודיו היוזם(צילום: Bompas & Parr)

       

      לצאת מהסטנדרט. כל ההכנסות יועברו לצלב האדום
        לצאת מהסטנדרט. כל ההכנסות יועברו לצלב האדום

         

        טים מארלו, מנהל מוזיאון העיצוב הלונדוני, מצוטט בהודעה על התחרות: "לעיצוב יש תפקיד חשוב בפתרון של הרבה אתגרים שאנו ניצבים בפניהם באופן יומיומי, כולל אתגרים חדשים הניצבים בפנינו בעקבות התפרצות וירוס הקורונה".

         

        מה מצפים מהמתמודדים לשלוח? הצעות חדשניות למשאבות ולתרסיסים, למגבונים ולדיספנסרים, אך גם דרכים מקוריות וכלים חדשים לשטיפת ידיים טובה יותר שמפחיתה את סכנת ההידבקות. גם יצרניות יוקרה מתגייסות למאמץ הייצור של חומרי החיטוי: תאגיד היוקרה הצרפתי LVMH שמפיץ את מותגי לואי ויטון, קוניאק "הנסי" ומותגי פאר נוספים, החל להסב את פסי הייצור של בשמי "דיור" ו"ז'יוונשי" לייצור אלכוג'ל, שיימסר לממשלת צרפת בחינם.

         

        סטודיו Bompas&Parr מתמחה בחוויות מזון, תוך התמקדות מסוימת מאוד: פיסול בג'לי. מעצביו הספיקו לעצב גרסאות צמיגיות של בניינים נודעים ואתרים מפורסמים בעולם. לצד העבודה האמנותית הזו, מקיימים בעלי הסטודיו שיתופי פעולה עם מותגים מסחריים חזקים כמו "קוקה קולה" ו"ג'וני ווקר". הצלב האדום הוא אולי מותג השעה, מבחינתם.

         

        ולמרות העובדה שזו תחרות קטנה וקצרה, היא עשויה לספק פתרונות חכמים ונדרשים, כסנונית ראשונה למה שאדריכלים ומעצבים יידרשו לעשות מעכשיו והלאה.

         

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד