






בשנה הקרובה יצוין חצי יובל לקמפיין החזיות האיקוני Hello Boys של המותג וונדרברה, בכיכובה של הדוגמנית הצ'כית אווה הרציגובה. הקמפיין הפרובוקטיבי לזמנו שצולם ב-1994 על ידי צלמת האופנה הגרמנייה אלן פון אנוורת', הציג את הרציגובה על שלטי חוצות כשלגופה חזיית פוש-אפ שחורה, תחתוני תחרה וחיוך ממזרי. האגדה מספרת כי לצד השלטים ברחבי העולם השתרכו פקקי ענק של נהגים מהופנטים, ואף נרשמו כמה תאונות דרכים של נהגים ששכחו להביט על הכביש.


כעת, בגיל 45, חוזרת הרציגובה בקמפיין לנז'רי חדש לחברת ההלבשה התחתונה האיטלקית Yamamay, עם קריצה פמיניסטית לקמפיין ההוא. בסרטון שפורסם בעמוד האינסטגרם של החברה תחת הכותרת Hey Girls, זזה הרציגובה בשלל תנוחות על רקע סיסמאות של העצמה נשית כמו "יופי זה להיות שמחה", "יופי זה להיות בטוחה", "יופי זה להיות אמיצה".

"הפרסומת של וונדרברה נועדה לפתות גברים", התייחסה החודש הרציגובה לקמפיין שמגיע בשנה שבה הדיונים על הטרדות מיניות בענף הבידור והאופנה הפכו לעניין יומיומי. "חשבתי שזה יהיה חכם להשתמש בסיסמה של הקמפיין המקורי, אבל הפעם עם מסר לנשים. נשים הן הרבה יותר מנעורים ומבנה הגוף שלהן. ליופי שלנו יש כל כך הרבה צורות וגדלים. הגיע הזמן שהחברה תקבל עובדה פשוטה מאוד: כולם שווים, לא משנה מה הגיל, המגדר, הצבע או הגודל".

במהלך מסע הקידום לקמפיין החדש דיברה הרציגובה לא מעט על החזרה ליופי הקלאסי שאותו ייצגה בשנות ה-90 – דוגמניות שלא היו מידה אפס, אלא הציגו מראה בריא ואתלטי. "גבוה ורזה אינם עוד הפרמטרים של מה יפה, וזה כל כך משחרר, אפילו בשבילי", אמרה.

מי שהתפרסמה בשנת 1989 בתחרות יופי בפראג כנערה בת 16, והפכה לאחת הדוגמניות המזוהות ביותר עם חבורת הסופרמודלס של שנות ה-90, חוגגת בימים אלה קאמבק מפואר, עם קמפיין למותג האופנה הצרפתי זאדיג אנד וולטר וקמפיין נוסף למותג הגרמני גארי וובר, עבורו היא גם מעצבת קולקציית קפסולה תחת שמה.

לאורך העשור החולף מיעטה הרציגובה להשתתף בתצוגות אופנה, למעט שתי הופעות על המסלול של המותג האיטלקי בוטגה ונטה ופריצה מפתיעה בתצוגת האופנה של דולצ'ה & גבאנה בשבוע האופנה שהתקיים במילאנו בספטמבר האחרון. הרציגובה אף נסעה לשנגחאי עם המותג כדי להשתתף בתצוגה בסין לפני שלושה שבועות, שבוטלה בסופו של דבר בעקבות התבטאויות גזעניות של המעצב סטפנו גבאנה.

בימים אלה היא זוכה לחשיפה גבוהה בעקבות ההחלטה לשוב להצטלם בהלבשה תחתונה בגיל 45, כשהיא אם לשלושה בנים ממערכת יחסים שהיא מנהלת מזה 16 שנים עם איש העסקים האיטלקי גרגוריו מרסיאג'. השניים התארסו רק לפני כשנה, וייתכן מאוד כי במהלך 2019 נראה את הרציגובה בשמלת כלה בפעם השנייה בחייה, לאחר שבשנות ה-90 היתה נשואה במשך שנתיים למתופף טיקו טורס מלהקת בון ג'ובי.

"אני בת מזל שיש לי שלושה בנים צעירים ששומרים אותי כל הזמן בתנועה, מה שגורם לי להתאמן כל יום ולשמור על מבנה גופי", סיפרה לאחרונה בראיון לצהובון הבריטי "הסאן". "אני חושבת שבשנות ה-40 לחייך, קל יותר לשמור על כושר ותזונה נכונה כי את יודעת יותר מה מזיק לך. כתוצאה מכך, את עושה בחירות בריאות יותר לאורך היום". עם זאת, בראיון למגזין "הלו" היא גילתה כי לא קל להיות אם לשלושה בנים בני 5 עד 11. "החיים שלי בנויים כמו מגדל: אם חתיכה אחת לא מסודרת, הכול מתמוטט. יש לי עזרה מהחברים והמשפחה, אבל מאז שאני אמא אני עסוקה בגידול הילדים, עד שבעלי מזכיר לי לפעמים שמותר להיות קצת אנוכית ולחשוב על עצמי".

עם 250 אלף עוקבים באינסטגרם, נראה כי החיים של הרציגובה הם לא רק הסעות לחוגים ובדיקת שיעורי בית. היא נוטה לבלות עם חברותיה הדוגמניות מהניינטיז כמו קלאודיה שיפר, שגרה קרוב אליה בלונדון, הלנה כריסטנסן, נעמי קמפבל ואחרות. למרות שהיא לא רואה ברשתות החברתיות כלי מועיל לחייה, הרציגובה נוהגת לשתף תמונות מחופשות משפחתיות ותמונות מהעבר שעליהן חתומים צלמים כמו הלמוט ניוטון המנוח, פיטר לינדברג, מריו טסטינו ואחרים.

"אני לא יודעת אם דוגמניות האינסטגרם של היום יהיו נוכחות בתעשייה, ועד כמה ההייפ הזה יימשך. האם בעוד 20 שנה הן יהיו מפורסמות ועסוקות כפי שאנחנו עדיין עובדות?" תהתה בקול בראיון למגזין הגרמני "גאלה" בחודש ספטמבר, "אני מפרסמת תמונות שלי עם הילדים, חברים במטבח, וגם קצת תמונות שלי כדוגמנית. בעיקר אני משתמשת באינסטגרם כדי להראות שאני אדם רגיל שמנהל אורח חיים נורמלי".

ואיך שומרת שרלוט רמפלינג על סטייל בגיל 72?