הסודות של חן: להיות שם לפני כולם, לא לפחד מסיכונים ולחשוב בגדול

חן רוטנברג בכלל רצתה ללמוד פסיכולוגיה, אבל עבודה זמנית בעסק הפרסום של אמה הובילה אותה לדרך אחרת, שהסתיימה בהפיכתה לאימפריית תוכן שיווקי בגיל 27

"אני כל הזמן חושבת על הצעד הבא ועל הרעיון הבא שאני הולכת לקראתו". חן רוטנברג (צילום: סם יצחקוב)
"אני כל הזמן חושבת על הצעד הבא ועל הרעיון הבא שאני הולכת לקראתו". חן רוטנברג (צילום: סם יצחקוב)
כבר שבע שנים מגישה פינות במגוון תכניות בערוצים השונים. "אני מאמינה שבהמשך אכוון גם לתכנית משלי" (צילום: חן רוטנברג)
כבר שבע שנים מגישה פינות במגוון תכניות בערוצים השונים. "אני מאמינה שבהמשך אכוון גם לתכנית משלי" (צילום: חן רוטנברג)

כשבוחנים את הקריירה של חן רוטנברג, השימוש בקלישאה "נולדה לתוך המקצוע", הופכת לכמעט לגיטימית. כבתה של שוש רוטנברג - דמות מוכרת בעולם הפרסום, חן הכירה את העולם המקצועי מקרוב. בגיל 27, כשהיא מפתחת את הקריירה שלה כסמנכ"לית במשרד הפרסום 'קבוצת רוטנברג תקשורת' וכיזמית בתחום הפרסום, היא יכולה להעיד שהבחירה בתחום אמנם הייתה טבעית אך גם מעט מפתיעה. "נכון שנחשפתי לתחום כבר כילדה ואפילו השתתפתי בלא מעט פרסומות אבל אחרי השירות הצבאי בכלל חשבתי ללמוד פסיכולוגיה".

 

אז איך בכל זאת התגלגלת לתחום?

"לאחר הצבא הצטרפתי למשרד כעבודה זמנית במטרה לחסוך כסף לטיול הגדול, אך נשאבתי כבר בגיל 20 לעולם הפרסום והחלטתי לוותר על הטיול הגדול ולהמשיך להתפתח בתחום. צמחתי ממש מלמטה ועברתי את כל השלבים, החל מניהול משרד, תקציבאות, ניהול תיקי לקוחות, קופירייטינג ורכש מדיה עד שהגעתי למעמד של סמנכ"לית. העשייה שלי נגעה בכל המחלקות ויצרה אצלי מאגר ענק של ידע, ניסיון וראייה כוללת".

 

הכרת את העולם הזה יחסית מקרוב. מה קרה בפועל כשנכנסת אליו? אלו דברים חדשים גילית?

"ראיתי, לאחר בדיקה, שלמעשה כל משרדי הפרסום עושים את אותו הדבר, ללא בידול ממשי. זיהיתי שיש צורך ליצור תוכן איכותי לחברות ומותגים, ולשלב את התוכן הזה במקומות מעניינים וחדשים. אני חושבת שחיפשתי את הפן הייחודי של עולם הפרסום, את המקום שאפשר לעשות את הדברים אחרת ממה שכולם עושים. אז גם גמלה בי ההחלטה להתמקצע בנושא תוכן שיווקי איכותי, ולייצר פלטפורמות מעניינות חדשות".

 

איך פיתחת את ההחלטה הזו?

"תחילה פניתי למחלקה המסחרית של מגזין מוכר, סגרתי איתם שיתוף פעולה שבו אכתוב מדי חודש מדור קבוע, ואסקר מוצרים

מעניינים של לקוחות שאני מייצגת. המדור הזה הצליח ונמשך 4-5 שנים, משם החלטתי להרחיב את סל העשייה שלי וליצור פינות תוכן בהגשתי בתכניות טלוויזיה שונות. מאז ומתמיד אהבתי להתלבש והייתי מחוברת לאופנה ולטיפוח ולכן ההתמקצעות בעולמות הלייפסטייל הייתה טבעית. הפינות הללו זכו גם הן להצלחה וכבר שבע שנים עד היום שאני מגישה פינות במגוון תכניות בערוצים השונים. אני מאמינה שבהמשך אכוון גם לתכנית משלי.

 

"עם הזמן התחלתי לקבל פניות מחברות גדולות שרצו שאייצג אותן בפלטפורמות השיווקיות שיצרתי וקהל הלקוחות התרחב בהתאם. חוץ מכתבות במגזינים ובטלוויזיה יזמתי פרויקטים גדולים ומגוונים במהלך הדרך, תוך התאמת המהלכים השיווקיים באופן אינדיבידואלי וייחודי לכל מותג שהגיע אליי ובהתאם לצרכיו".

 

עם סנדרה רינגלר. "מאז ומתמיד אהבתי להתלבש והייתי מחוברת לאופנה ולטיפוח" (צילום: חן רוטנברג)
    עם סנדרה רינגלר. "מאז ומתמיד אהבתי להתלבש והייתי מחוברת לאופנה ולטיפוח"(צילום: חן רוטנברג)

     

    אלו עוד אתגרים גילית במהלך הזמן?

    "אני חושבת שמה שהכי מאפיין את עולם הפרסום זה שאתה חייב כל הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, להיות יצירתי ולהמציא את עצמך מחדש. לא פחות חשוב מכך צריך לתת שירות טוב ולהיות זמין עבור הלקוחות".

     

    אלו תכונות אופי עזרו לך להצליח בתחום?

    "אני חושבת שמה שהכי בולט אצלי זה האופי היזמי. אני כל הזמן חושבת על הצעד הבא ועל הרעיון הבא שאני הולכת לקראתו. אני מקפידה לזהות לאן העולם הזה מתפתח, ומשתדלת להיות שם שלב אחד לפני כולם. לשמחתי קיבלתי מהבית, ובעיקר מאמא שלי, את הביטחון והגב, לא לפחד לקחת סיכונים ולחשוב בגדול, מגיל צעיר תמכו ועודדו אותי לחשוב באופן עצמאי ולגרום לדברים לקרות על מנת להצליח. לשמחתי, רוב העבודה מגיעה אלי מפה לאוזן - לקוחות מרוצים שממליצים לקולגות והדברים מתגלגלים באופן טבעי. כיום אני גאה לייצג לא מעט מותגי קוסמטיקה גדולים, חברות תכשיטים ואופנה, רשתות כושר, מלונות ואף בשנה האחרונה התחלתי לייצג ולפרסם חברות נדל"ן וסטארט אפ, שני תחומים שמאוד מעניינים אותי ברמה האישית".

     

    את חושבת שלימודים מקצועיים הכרחיים כדי להצליח בתחום?

    "הם חשובים בעיקר ביצירת בסיס נטוורקינג יציב ומשמעותי. במקרה שלי, תוך כדי שעבדתי במשרה מלאה ותובענית, לא ויתרתי על לימודי תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק, במרכז הבינתחומי הרצליה. זו תקופה שזכורה לי כמדהימה ועם השנים גם הוכיחה את עצמה כמהלך מקצועי חשוב. בשלבים שונים בדרך יצא לי להצטלב עם אנשים שיצרתי עמם קשרים עסקיים עוד מתקופת הלימודים".

     

    ספרי על פרויקט שהתגאית בו במיוחד?

    "בספטמבר האחרון, חברתי למגזין 'מנטה' ויזמתי אירוע גדול שסוקר באמצעי תקשורת רבים. השקנו ספר בשם 'המדריך לחיים הטובים' באירוע גדול בנמל ת"א עם כל הסלבס ואנשי התקשורת המובילים. זה היה אירוע השקה חווייתי וראשון מסוגו שאליו גייסתי חברות גדולות שלקחו חסות והקמנו דוכנים מפנקים של מסאז'ים, שייקים, מתחמי כושר, מתחמי איפור, קוסמטיקה ועוד. הפרויקט זכה להצלחה בלתי רגילה ועד היום הלקוחות ששילבתי באירוע פונים אליי בשאלה: נו, מתי יהיה האירוע הבא?".

     

    חן באירוע ההשקה של מנטה (צילום: חן רוטנברג)
      חן באירוע ההשקה של מנטה(צילום: חן רוטנברג)

       

      הטיפים של רוטנברג להצלחה בתחום

      "צרי לעצמך הזדמנויות ואל תחכי שדברים יקרו לבד. חשוב להיות אקטיבית, לא לפחד לקחת סיכונים כי רק ככה מתקדמים. לא פחות חשוב זה מוסר עבודה וחריצות, וכמובן מוטיבציה גדולה. אל תפחדי מתחרות, במהלך השנים קמו לי מתחרים שניסו לחקות אותי, אך זה רק הראה לי שתחרות זה דבר טוב והוכיח לי שאני בכיוון הנכון ומהווה השראה לאחרים".

       

      חן רוטנברג

      אתר קבוצת רוטנברג

      אינסטגרם

       

       

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד